Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Blenderben ha feltextúrázok...

Seymour99 kérdése:

Blenderben ha feltextúrázok egy modellt, de a textúrákat nem egy képre vágva rakom be, hanem külön egyesével, mivel úgy milliószor könnyebb textúrázni, akkor hogyan tudom megszerezni a modell textúráját?

Figyelt kérdés
(amit elvileg egy képként vissza tudok kapni, mivel így fogom tudni használni az engineben)

2016. febr. 18. 18:22
1 2
 1/11 tabaki ***** válasza:
Ennek egy kissé lidércnyomás-jellege van: A kérdés minden szavát értem, de magát a kérdést egyáltalán nem. Már az eleje sem tiszta -- miért lenne könnyebb egyesével textúrázni? Egyáltalán, te hogyan csinálod?
2016. febr. 18. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Úgy értem hogy. egyesével szúrom be külön anyagként a képeket, és igazítom rá oda ahova akarom. Viszont hogyha több anyagom van, akkor nem fogom tudni engineben ráilleszteni a textúrát, mivel nekem egy fájlban kellene hogy legyen. (pl van egy házunk. a blenderben külön beszúrom a tető és külön a fal textúráját, szépen ráillesztem ami belnderben jó, de engineben csak egy textúrát lehet rárakni. dehát ezt úgy lehet csak hogy egy fájlban megvan nekem a fal és a tető textúrája is)
2016. febr. 18. 20:20
 3/11 A kérdező kommentje:
Na, nekem ez a fájl kéne.
2016. febr. 18. 20:21
 4/11 A kérdező kommentje:
Amúgy ha a tecnikájára vagy kíváncsi, szimplán Unwrappolom, és ráigazítom a képet.
2016. febr. 18. 21:03
 5/11 tabaki ***** válasza:

Hát, kipróbáltam ezt a furcsa módszert, és azt kell mondjam, hogy szerintem nem megvalósítható, amit szeretnél.

Hogyha jól értem, a szabásminta darabjaira külön-külön illesztettél egy-egy eltérő anyagot, és azt reméled, hogy ezeket a Blender egy közös képbe fogja kiteríteni. Ez nem fog menni. Az UV-szerkesztőben azt határozod meg, hogy a modell csúcspontjai egy bizonyos kép felületének mely pontjaira essenek, nem pedig a képet rögzíted a modellhez. Ennek megfelelően a csúcspontok átrendezése nincs hatással az eredeti képre, ez független attól, hogy a kép külső fájlokban, vagy a .blend-fájlba csomagolva található. A képeknek tehát nem létezik a formára igazított változata, így azokat a program nem is tudja a te igényeidnek megfelelően elrendezni.

Ha jól látom a problémát, te pont a fordítottját csinálnád annak, amire a Blender fel van készítve. Először kéne a szabásminta darabjait megfelelően elrendezned az UV-szerkesztőben, és az így kialakított rendszer elmentett képére rászerkesztened a textúrát. Így eleve egyetlen nagy képen tudod elkészíteni az egészet. Elkezdtem egy egyszerű próbamodellt, hogy bemutassam, de nem tudom, mikor készülök el vele, a használhatóbb gépem most szervizben van, és egyelőre nem hallok hírt felőle.

2016. febr. 19. 02:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Értem. És mit ajánlasz, hogyan próbálkozzak? Amúgy köszi a gyors választ. :)
2016. febr. 20. 19:40
 7/11 tabaki ***** válasza:
2016. febr. 22. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 tabaki ***** válasza:
A fenébe, egy másik gépről megnézve látom, hogy hibák vannak a PDF-ben. Amikor tudok rá egy kis időt szakítani, gatyába rázom és újra fölteszem.
2016. febr. 22. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Rendben, köszi hogy foglalkozol vele. :)
2016. febr. 22. 19:29
 10/11 A kérdező kommentje:
Azért elolvastam amit írtál a PDF-be, pár dolgot eddig is így csináltam, de sok újat mutattál. Köszi :) ha feltetted a javított verziót majd szólj.
2016. febr. 22. 19:53
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!