Mit jelent az hogy FPS?
fps = képkocka /per másodperc amit látsz! vagy nem !
illetve maga az fps játék ami lövöldözésre utal.
Frame Per Second.
Vagyis, hogy egy másodperc alatt mennyi képkockát látsz a monitoron. Minél több a másodpercenkénti képkockaszám (FPS) annál lágyabbnak látod, és annál jobb!
https://www.youtube.com/watch?v=pfiHFqnPLZ4
Ehhez kapcsolódik még a monitor, hogy hány hz-es.
Például egy 60 Hz-es monitor maximum 60 képkockát ad le neked! Azért ennyit, mert másodpercenként 60x frissíti a képet. Egy gamer monitor 144 Hz-es, ott 144 FPS-t tudsz megjeleníteni. (Ha a géped is bírja). Például LOL-ban nekem van 2200 FPS-em is, 60-at látok belőle, mert ennyit tud a monitor.
A 'frame per second' szerintem gyakoribb értelmezése az, hogy az adott program abban a helyzetben másodpercenként hány képkockát tud előállítani. A program ugyanis a mozgás közben minden képkockát úgy készít el, hogy a rajta látható összes objektumot a méretek, távolságok, látószögek, megvilágítások és hasonlók alapján, rengeteg számítással, egyenként rajzolja ki. A grafikus kártyák, a DirectX, OpenGL bővítések ezt gyorsított eljárásokkal segítik, de a lényeg alapjában véve ugyanaz marad. Ha nagyon sok objektumnak kell megjelennie a képen, sok részlettel, finom mintázattal, precízen számított árnyékvetéssel, akkor ez a képrajzolás elég sokáig eltarthat. Ilyenkor már nem mindegy, hogy egy másodperc alatt hány képkocka előállítása sikerül. Ha a szám leesik kb. 15 fps alá, akkor a mozgás akadozottabbá válik, a kép "szaggat".
Itt, a GYK-n szokták rendszeresen kérdezgetni, hogy ez vagy az a számítógép-konfiguráció elég "erős"-e valamelyik ismert és erőforrás-zabáló játékhoz, tehát mennyire folyamatosan lesz képes a programot futtatni.
Mellesleg a Windows is láthatóan "szaggat" néha, amikor egy nagy ablakot húzunk odébb, vagy egy hosszú listát görgetünk. Valójában elég szégyen, hogy a Windows ilyen alapelemei még mindig olyan ügyetlenül vannak megírva, hogy a mai eszméletlenül gyors gépeken is feltűnő tud lenni a végrehajtás lassúsága. Ilyenkor nem a gép grafikus hardvere van lemaradva, hanem a processzor kap egyszerre túl sok munkát.
Ezek egy része a kérdező számára lehetett már ismert dolog, de a későbbi kérdezőkre is gondolni kell. :-)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!