Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Hogyan lehet (milyen programba...

Hogyan lehet (milyen programban) egy virtuális stúdiót felépíteni?

Figyelt kérdés

Olyanra gondolok,mint az RTL-en az új időjárás pl...

Néztem már utána,de nem nagyon találtam sok mindent sajnos.


2016. nov. 4. 17:10
 1/9 anonim ***** válasza:
bluebox, greenbox a neve.
2016. nov. 4. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Ezt tudom...

De egy virtuális stúdiót szeretnék kialakítani, ahol ilyen virtuális elemek megtalálhatóak.

2016. nov. 4. 19:09
 3/9 tabaki ***** válasza:

Nem nézem az RTL-t, ezért csak a képtalálatokból sejtem, mire gondolsz, de szerintem akármelyik 3D-szerkesztőprogrammal megcsinálhatod. Én szokásom szerint az ingyenes Blendert javaslom, de jobb híján természetesen a Maya, 2D Studio Max, Cinema4D, Rhino és effélék is megfelelnek...

[link]

2016. nov. 4. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 tabaki ***** válasza:
+ Anyjának a vaja törje ki... Természetesen 3D Studio Max.
2016. nov. 4. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Rendben. Köszönöm szépen!

Nem volt muszáj pont az RTL,csak egy példa.

Aztán ezeket utána hogyan rakhatom be ezeket az elemeket a videóba? Már a Blenderben is lehet videót szerkeszteni vagy az elkészült "alkotásokat" át lehet tenni Sony Vegasba,AE-be vagy Premiere-be?

Ha van rá időd és kedved,esetleg leírhatod privátban is.

2016. nov. 5. 08:46
 6/9 tabaki ***** válasza:

Persze, a Blenderben már réges-régen lehet videót szerkeszteni. De itt elsősorban a kompozitálásnak van jelentősége, azzal tudod rárakni a zöld hátteres felvételt a felépített háttérre. Ha nem mobilneten leszek, majd többet is mutatok, egyelőre csak három képet. Most már mindegy, valamennyire mégiscsak az RTL-re hajazó hátteret építettem, ha nem is akartam éppen pontosan leutánozni. Még elég bénácska, de a lényeg látszik:

[link]

Erre raktam rá egy sebtében előkotort zöld hátteres videót:

[link]

Egy kép a szerkesztésről:

[link]

2016. nov. 5. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Hálás vagyok! :)

Köszönöm szépen eddig is! :)

Majd később beszélhetünk (ahogyan írtad),ha ráérsz :)

2016. nov. 5. 11:43
 8/9 tabaki ***** válasza:

Szia!


Elnézést, amiért a privátban feltett kérdéseidre nyilvánosan válaszolok, de így másokat is érdekelhet. Azt hiszem, érdemes néhány dolgot előre tisztázni:

Én csak a Blenderben tudok esetleg tanácsokkal szolgálni, az említett fizetős programoknak sem a kezelését, sem a lehetőségeit nem ismerem komolyabban.

Nem tudom, hogy pontosan mi a célod, ezért elmondom, mi várható a Blendertől, és mi nem. Ööö... inkább fordítva. Nem tudsz vele realtime videókat csinálni, vagyis, hogy mondjuk kamerázol valakit, és közben vetíted be a hátteret -- ezt a valódi stúdiókban is erős hardvertámogatással tudják megtenni. Mivel a kép összeállítása hosszadalmas renderelést igényel, csak előre elkészített videókat szerkeszthetsz vele egybe. A greenscreen-felvétel csak képként rajzolódik a felépített helyszínre, ezért a hiányzó árnyékokat és tükröződéseket utólag nem tudod pótolni, tehát ezeknek már a zöld hátteres felvételen rajta kell lenniük. Amire viszont képes: Fel tudsz benne építeni egy teljes virtuális helyszínt, világítással, anyagokkal és akár mozgó textúrákkal (például tárgyakra vetített videó, ablakban látszó mozgó háttér, stb.). A felépített modellnek legalábbis a szerkezeti része adott esetben átvihető más programokba, az anyagokról és az animációról nincs tapasztalatom. A modell maga is animálható.


A privátban említett dolgokról...

Nem értem pontosan, hogy milyen vonalakról beszélsz, de ha a színes sávokról vagy szalagokról, akkor az elv elég egyszerű (a megvalósítás már nem feltétlenül az). Megrajzolod a szalag útvonalát egy 3D-görbe formájában, és a keresztmetszetét szintén görbeként, erre általában kényelmesebb a 2D-alakzat. Így néz ki a szerkesztőképernyőn:

[link]

Felülettel jobban áttekinthető:

[link]

A fenti helyzet renderelésekor semmi nem látszana a görbékből, mert nincs vastagságuk. A szalaggörbe Bevel Object tulajdonságablakát lenyitod, és kiválasztod a profilgörbét. A keresztmetszetforma végigfut a görbe mentén, így egy olyan felületet rajzol a térbe, mintha egy hasonló profilú csövet hajlítottál volna meg:

[link]

[link]

[link]


A színezés erősen eltér a Paint módszereitől. Itt a két leggyakrabban használt esetet említem meg.

1. A tárgyak színezhetők úgy, hogy anyagot adsz nekik. Az anyagoknak sok egyéb megadható tulajdonsága mellett a színe is beállítható. Egy tárgynak nemcsak egyféle anyaga lehet. Ha az alaphelyzetben használt objektummódból átváltasz szerkesztő módba (Object illetve Edit Mode), akkor látod, hogy a felszín kisebb lapokból tevődik össze. Akár egy-egy ilyen lapnak is adhatsz eltérő anyagot:

[link]

A lapok a színezés után is feloszthatók. A jobb oldali valami így készült az előző korongból:

[link]

2. Az előző módszer természetesen alkalmatlan arra, hogy tetszés szerinti minta jelenjen meg a tárgyon, hiszen az anyagok az elemi lapocskákhoz igazodnak. Erre a textúrázása ad lehetőséget. Ez nagyjából úgy néz ki, mintha a felszínt bevonnánk egy mintával. Alapjában véve kétfajta textúra van a Blenderben: Az egyik a procedurális, amikor a program maga állít elő különféle mintákat a beépített algoritmusai alapján -- ez az adott anyagon megjelenő folytonos mustrázatot jelent --, a másik pedig az úgynevezett UV-textúra, amikor egy képet (vagy videót) jelenítünk meg rajta a megfelelő helyen -- valójában fordítva csináljuk, az UV-szerkesztőben azt adjuk meg, hogy az adott képen hol helyezkedjenek el a tárgy felszínének lapjai. Itt látható például, hogy a korong megfelelő darabokra szabott felületét hogyan helyezem rá egy képre:

[link]

Az előzőhöz hasonlóan megint csináltam egy újabb tárgyat, de annak másként írnék a peremére. Ugyanazt az anyagot és textúrát használom, de a perem darabjait átrendezem a képen, hogy a másik feliratra kerüljenek:

[link]

[link]

A megjelenítésre a Blender eredeti, „régi” renderelőjét használtam a gyorsasága miatt. A szintén beépített Cycles renderelő sokkal lassúbb, de szebb eredményt adna, és mindenféle rafinált bravúrokat lehet vele kiügyeskedni. Ez a kép -- igen egyszerű beállításokkal -- nálam kb. 20 perc alatt készült el:

[link]


Két rövid próbát is készítettem, ilyen-olyan letöltött zöld hátteres videórészletekkel. Most tegyük félre a gyenge nyersanyagnak köszönhető otromba hibákat, maga a lehetőség így is megítélhető:

[link]

[link]

2016. nov. 9. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm! :)
2016. nov. 10. 16:04

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!