Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Blender-ben valaki segít?...

Blender-ben valaki segít? (többi lent)

Figyelt kérdés
Beillesztettem egy képet (Empty image), ez a szerkesztőben látszódik is rendesen, minden működik, de amikor lerenderelem, már nem látszódik a renderelt képen. Mit kell beállítani, hogy lementve is látszódjon?

2017. júl. 13. 19:50
 1/5 Captain Logic ***** válasza:

Blender hivatalos oldala:


"Empties

The „Empty“ is a single coordinate point with no additional geometry. Because an Empty has no volume and surface, it cannot be rendered. Still it can be used as a handle for many purposes."


Azaz, mivel nincs felülete, nem lehet renderelni.

2017. júl. 13. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Akkor mivel tudnék képet renderelni? Semmivel?
2017. júl. 13. 21:16
 3/5 tabaki ***** válasza:
Blenderrel. Részletesebben legföljebb egy hét múlva, addig Pécsen nyaralok. Nincs rendes gép kéznél.
2017. júl. 13. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Nincs hozzá dokumentáció, oktatóanyag?


Vagy ki mondta neked, hogy el kell benne kezdeni véletlenszerűen kattintgatni, hátha lesz belőle valami?

2017. júl. 14. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 tabaki ***** válasza:

Megjöttem...

#1-nél az igazság, én mindössze kiegészítem a szavait. Az csak a te naiv hited, hogy egy képet illesztettél be. Az írásmódodtól függetlenül az nem egy Empty image (üres kép, akármit jelentsen is ez szerinted), hanem egy Empty, vagyis kiterjedés nélküli -- tehát nem renderelhető -- viszonyítási pont, amelyet munka közben természetesen látnod kell, ezért egy második kattintással kiválaszthatod, hogy a szerkesztéskor milyen módon jelenítse meg a program. Hogy térkereszt, kocka, gömb, kör, stb. vagy éppenséggel egy odavetített ábra (Image) képét találod a leghasznosabbnak, az a lényegen nem változtat: Az Emptynek éppen az a feladata, hogy rendereléskor ne látsszon. Ez tehát egy olyan tárgy, amelyet ugyanúgy kezelhetsz, mint bármely egyebet, vagyis például hozzákapcsolhatsz más tárgyakat, vagy ilyen-olyan szabályozásokra használhatod, viszont a képen ő maga nem fog megjelenni.

Valódi képeket úgy illeszthetsz be a kompozícióba, hogy létrehozol egy megfelelő arányú síklapot (Plane), és annak az anyagát látod el egy Image textúrával, amelybe a kívánt képet olvasod be.

Ez önmagában sem boszorkányság, de a Blender még meg is könnyíti a számodra egy kényelmes add-onnal. Mivel ez általában nem tartozik a minden pillanatban szükséges feladatok közé, alaphelyzetben nem töltődik be, tehát, ha használni szeretnéd, előbb engedélyezned kell. Hívd be a felhasználói beállításokat (File → User Preferences vagy egyszerűbben: Ctrl+Alt+U), és az Add-ons fül Import-Export menüjében pipáld be az Import-Export: Import Images as Planes (képek importálása síplapként) pontot. Utána ne felejts el a Save User Settings (felhasználói beállítások mentése) gombra kattintani:

[link]

Bezárhatod az ablakot, a Blender mostantól fogva tudni fogja ezt a funkciót is. Így érheted el a továbbiakban:

[link]

A betallózott képet a program egy megfelelő arányú, UV-textúrázott téglalapon jeleníti meg, ezt a szokott módokon, akár objektum-, akár szerkesztőmódban méretezheted át szükség szerint.

2017. júl. 19. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!