Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » F1 2018 Front brake bias and...

F1 2018 Front brake bias and Differential?

Figyelt kérdés
Eltudja nekem valaki magyarázni mit jelentenek, hogyan kell beállítani?

#F1 #Forma-1 #Front brake bias and Differential
2019. jún. 14. 10:22
 1/4 anonim ***** válasza:

Hátsó és első fékerő elosztást szabályozza. Azaz, hogy az első vagy a hátsó fékekre akarsz nagyobb fékerőt adni.

Általános beállítás nincs. Függ a csapattól, pályától és az időjárástól (esős vagy száraz), de menet közben is lehet valamelyiket állítani.


Itt nézz setupokat:

[link]

2019. jún. 14. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

A brake bias a fékerőt osztja el az első és a hátsó tengely között. Ha nagyon előre állítod (magas front brake bias) akkor az első kerekeket fogod előbb állóra fékezni. Emiatt engedned kell a fékből, pedig a hátsó kerekek még bírnák. Alulkormányzott lesz az autó féktávokon, mivel az első kerekek tapadásának a nagy része a fékezésre megy el, és nem marad belőle a kanyarodásra.


Ha nagyon hátra állítod, akkor a hátsókat fékezed el először, ami veszélyes, mert megpördülhetsz. Ha nem is fékezed el őket, túlkormányzott lesz az autó féktávon, mert az irányváltásra már kevés tapadása marad a hátsóknak, hajlamosabbak lesznek egyenesen továbbcsúszni, ami kitöri a kocsi seggét.


Akkor jó a brake bias, ha a féktáv vége felé a fent leírt negatív hatások egyikét sem érzed: nem akar kitörni a kocsi, de nem is csúszik le az ívről.


A differenciál egy bonyolult dolog, azt szabályozza, hogy a hátsó tengelyen a két kerék milyen esetben mennyire foroghasson szabadon a másikhoz képest. Ugye a külső keréknek többet kell fordulnia mint a belsőnek, de mégsem jó, ha egymástól függetlenül, tök szabadon forognak.


Az F1 2018-ban ahogy elnézem csak két paramétert lehet állítani: on-throttle és off-throttle. Az on-throttle a gázadásnál, kigyorsításoknál, kanyarkijáratoknál fontos, az off-throttle pedig a gázelvételnél, kanyarbejáratoknál. Minél nagyobb értéket állítasz be rájuk, annál inkább "zár a diffi" és együtt fog forogni a két kerék. Az hogy itt mit kell beállítani, az egy hosszú történet, de nagy vonalakban, minél zártabb a diffi, annál stabilabb a hátsó tengely féktávon, aminek alulkormányzottság lehet a hátulütője, és annál több a tapadás kanyarkijáratokban, a gumikopás kárára. A nyitottabb diffi ennek a fordítottja, jobban fordul be az autó a kanyarba, de túlkormányzott lehet, és kevésbé tapad jól a kigyorsításnál, de jobban óvja a gumit.

2019. jún. 14. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

A magyarázatokat már előttem tökéletesen megadtál, így én csak értékeket mondanék.


A fékerőeloszlást érdemes 52 és 58 százalék között tartani, nekem legjobban 54-55 körül szokott működni a dolog, még esőben is stabil marad az autó.


A differenciálmű beállítása már neccesebb, ez pályától, és az egyéb beállításoktól is függ. Például simán lehet, hogy egy nyitott differenciálmű beállítás hátrányait kompenzálja egy meredekebb hátsó szárny, és egy lágyabb felfüggesztés, vagy épp fordítva. Itt érdemes azt csinálni, hogy beállítod az autó többi paraméterét, és a differenciálművet teljesen zártra állítod. Ha a többi paraméterrel elégedett vagy, elkezded egyre nyitottabbá tenni a differenciált addig a pontig, míg nem kezded el azt érzeni, hogy az autó instabillá válik bizonyos esetekben. Ekkor visszamész az utolsó jó beállításra, és meg is vagy.


És még egy tipp: Ne a karrier mód szabadedzéseim keresd meg a jó beállításokat, mert így vagy nem lesz elég köröd a tesztekre, vagy feleslegesen fogod koptatni az erőforrást, és a gumikat. Érdemes inkább az időmérős módban kísérletezni, ugyanis az ott megalkotott beállítások némi finomhangolás után teljesen jók a karrier módhoz is.

2019. jún. 14. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%
Egyes vagyok! Ezekből én is tanultam. Köszi mindkettőtöknek!
2019. jún. 14. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!