Kezdőoldal » Számítástechnika » Weblapkészítés » Ha egy webshopot szeretnék...

Ha egy webshopot szeretnék készíteni, van értelme sajátot írni, vagy jobb ha már létező CMS-re/keretrendszerre építkezek?

Figyelt kérdés
Nincs tapasztalatom a CMS-ekkel, pár éve foglalkoztam WordPress-sel, azóta távol állok a témától. A kérdés leginkább arra vonatkozik, hogy milyen hátrányai lennének, ha saját webárúházat írnék, egészen 0-ról, az időn kívül? Nyilván, ami mellette van hogy gyorsabb, jobban személyre szabható és úgy alakítom ahogyan csak szeretném.
2021. máj. 7. 04:44
 1/6 anonim ***** válasza:
Stabilitás miatt lehet, egy meglévőt kellene inkább személyre szabni :)
2021. máj. 7. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Írni egyet végtelen idő és sok biztonsági rés.
2021. máj. 7. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
+1 kettőnek.
2021. máj. 7. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
12%
Webáruházat már csak azért se írj, mert a szót sem tudod helyesen leírni. Innentől meg elég valószínűtlen, hogy sikerülne egyet összehoznod.
2021. máj. 7. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
93%
4 mert félreütött, már nem is érthet hozzá? Láttam már diszlexiást jogi doktorátussal is.
2021. máj. 7. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
66%

Szia!

Először is mindenre kell figyelni, mindent szűrni alakítani, tucatnyi biztonsági dologra figyelni. SQL injection, Code injection, XSS ...

csomó hibázási lehetőség lehet, amin feltörhetik az oldalt, akár a szervert is azon keresztül.

Ha a biztonságon túl vagyunk, akkor első körben még nem nehéz, kategória, benne termék, annak ára, neve, cikkszáma, kép, leírás,

egy virtuális kosárba (adb -ben) gyűjt ID alapján, megrendel, változik a kosár státusza, email értesítés pár formai dolog.

Aztán jönnek szépségek, rendelések vissza nézése, tehát a rendelésnél nem csak termék ID -t, hanem aktuális ár, név ... adatok tárolása, mert megszűnhet, változhat...

Termékeknél előjöhet igény hogy több kategóriába helyezni, ilyenkor nem elég a terméknél rögzíteni a kategóriát, hanem külön táblában kell felvinni hogy melyik kategóriákban szerepel.

Majd inaktívál egy kategóriát, nem töröl, csak ideiglenesen elrejt, benne a termékekkel, ám lehetnek termékek amik más kategóriában még szerepelnek, tehát kereshetőnek kell maradnia, míg más termékeket elrejteni.

Lehetnek akciók, egyedi termékenként, és általános pl. márka, vagy kategória alapján, akár párhuzamosan és lehet még itt egyedi kedvezmény pl. törzsvásárlónak normál árból 2%.

itt már tovább bonyolódik, és ehhez hogy ne sok subquery legyen, tárolt eljárást kell készíteni adatbázisba.

Jöhet még olyan igény, hogy egy termékből több szín / méret van, aminek más a cikkszáma, más ára is lehet, és természetesen nem feltétlen ugyan annyi van raktáron...

És még ehhez jönnek akkor a külső rendszerek integrációi, fizetés, raktározás, számlázás... ami mivel egyedi rendszer, egyedileg kell megvalósítanod is.


Nem azt mondom, hogy lehetetlen.

De ha jót, hatékonyat szeretnél csinálni ami nem csak szívás, igen sok gyakorlat tapasztalatra van szükség a megvalósításához.

És persze rengeteg idő, ha nem főállásban csinálod, akár 1-2 év is lehet mire végére jutsz, ha napi csak 2-3 órát tudsz foglalkozni vele.

2021. máj. 7. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!