Kezdőoldal » Számítástechnika » Weblapkészítés » Ti kerültetek már hasonló...

Ti kerültetek már hasonló helyzetbe? (Problémás munka és ügyfél. )

Figyelt kérdés

Kértek tőlem árajánlatot egy munkára. (webdesign, programozás..)

Az elején próbáltam meghatározni hogy mennyi munka van vele, kb. mikorra tud elkészülni, és ennek megfelelően adtam rá egy árajánlatot. (Egy kb. munkaórát szoroztam fel forintba ).


Viszont! Kiderült, hogy az "ügy" (és az ügyfél) SOKKAL macerásabb, mint az elején azt gondolni lehetett!


A lényeg hogy már vagy 3-4 X annyi időt foglalkoztam a dologgal, mint ahogy eredetileg terveztem! És még most sincs vége.. Fogalmam sincs hogy meddig tart még... :(


Csak megy, megy az értékes munkaóra...De már most kész ráfizetés az egész...


Nálatok előfordult már hasonló? Mit lehet ilyenkor tenni?


Tapasztalataitokat, ötleteiteket előre is köszönöm!


2013. okt. 16. 15:20
 1/4 anonim ***** válasza:

Én már az elején tisztázni szoktam, hogy ha túl sok lesz a variálás az ő részéről (nem az én hibámból), akkor az már nem annyi. Ezt persze virágnyelven szoktam előadni, és jól definiálva, hogy mit is értek alatta. ;)

De egy-két kis-, v közepes szintű változtatást még alapból belekalkulálok a melóba, mert az szinte kivédhetetlen.


Utólag már macerásabb beadni ezt, de ha az ő csapongó fantáziájának/kreativitásának, ill. a bizonytalanságának/határozatlanságának köszönhető a jelentős pluszmunka, akkor mindenképpen indokolt lehet az újraárazás, és annak lebeszélése az üféllel.


Remélhetőleg nem azért szórakozik veled, mert nincs lóvéja, és taktikázik...

2013. okt. 16. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Ha te bénáztad el, és eredetileg megbeszéltek lettek túlórázva, akkor nem sokat...

Ha az ügyfél "taktikázik", ahogy az előttem szóló is mondja, akkor szépen lehet kérni tőle, vagy sztornózhatod az eredeti felállásra.

Tehát ha, pl. kért egy 1 szintes szerkeszthető menüs oldalt, majd egy kártyás fizetéses webáruház lett, akkor ott kb. 10× -es árkülönbség lehet.

2013. okt. 16. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

mindenképp vedd fel a kapcsolatot az ügyféllel, hogy biztos hogy szeretné-e...


(Magadnak is időt és energiát spórolsz, ha eredeti felálláson túlnyúló plusz kívánalmak merülnek fel, közlöd hogy ez már plusz X összeg.)

2013. okt. 16. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 Drone007 ***** válasza:

Párszor én is belefutottam ilyesmibe még a kezdetekkor. Sajnos ha előre fixáltátok az árat, és a szerződés is így van megírva, akkor már nem sokat tehetsz, maximum a megbízó belátására hagyatkozva elmagyarázod neki a helyzetet, és vagy megérti, vagy kiröhög.

Az utóbbi esetén jó megvizsgálni a szerződést, hogy hogyan tudsz kihátrálni a dologból, és lezárni olyan gyorsan, amilyen gyorsan csak lehet, akár passzold a melót, mert az ilyen ügyfél csak a szivatáshoz ért.


A megoldás az, hogy munkanaplót vezetsz, amit időről időre publikálsz az ügyfél felé is, hogy ő is lássa, mit mennyi idő alatt végzel el, és annak függvényében fogja megkapni az árat. Az elején egy minimum időkorlátot, és fizetési előleget meg kell határozni, és tudatosítani kell az ügyféllel, hogy ha sokat "szerencsétlenkedik" az neki fog sokba kerülni.


Vedd úgy hogy tanulópénz :)

2013. okt. 16. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!