Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Xbox series x és a PS5 melyik...

Xbox series x és a PS5 melyik fajta VRR-t támogatják?

Figyelt kérdés

Melyik konzol melyik vrr-t támogatja az AMD freesync vagy az nvidia g-sync-et?

Melyik a jobb a g-sync vagy a freesync?



dec. 7. 01:48
 1/1 anonim ***** válasza:

A PS5 az alap HDMI VRR szabványt támogatja, korlátozott szinten. Nincs benne LFC (low framerate compensation). Általában ez azt jelenti, hogy bármi ami 48fps alá esik az kiesik a normál VRR használhatósági határból és rosszabbul fut mintha a VRR ki lenne kapcsolva. Mivel a VRR utólag lett belepatchelve a gépbe ezért ha egy játék nincs kifejezetten úgy megírva a konzolra, hogy használja akkor játékfüggő, hogy milyen eredményt produkál. A játékok döntő többsége PS5ön nincs VRR-re írva (a first partyk természetesen igen).


Az Xbox Series X|S konzolok alaplapi szinten támogatják a HDMI VRRt és az AMD Freesyncet. Az alaplapi támogatás már az előző generációs Xbox One konzolokon is létezett. A játékfejlesztőknek semmilyen extra feladata nincs a VRR támogatásával kapcsolatban. A rendszerszoftver mindent intéz. LFC támogatott mind a HDMI VRR, mind a Freesync módban.


A G-sync(Nvidia) és a Freesync(AMD) között számottevő különbség nincsen, gyakorlatilag mindkettő a saját márkájú GPUhoz íródott. Ugyan lehet Freesyncet használni Nvidia kártyákon és fordítva (nagyon korlátozottan), de sok értelme nincsen. Mivel az Xbox (és PS5) konzolok AMD hadvert használnak ezért csak a Freesync jöhet szóba, de a PS5 azt nem támogatja valamiért. A HDMI VRR az alap szabvány ami bár papíron mindent tud mégsem szokták használni mivel a hardver gyártó által készített algoritmus általában jobban teljesít. Xboxon nem sok összehasonlító teszt létezik a HDMI VRR és Freesync teljesítménye között, de gyakorlatilag egyformának tűnik. Az én felső kategóriás televízióm mindig a Freesyncet részesítette előnyben a VRRel szemben amikor minden engedélyezve volt. Ennek gondolom van valami oka így ezt ajánlanám ha lehet.


A VRR fontossága játékfüggő, de szinte minden játék szokott egy néhány fpst ejteni rendszeresen. A radikálisabb esetek egyike volt a Resident Evil 2-3 remake ahol a három grafikai mód közül kettő gyakorlatilag játszhatatlan PS5ön VRR mellett is mert állandóan kiesnek a VRR használhatósági határából.

dec. 7. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!