Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Mi a véleményed a Heroes of...

Pro Patria kérdése:

Mi a véleményed a Heroes of Might & Magic VI. részéről?

Figyelt kérdés

A játék egyik producere, Erwan Le Breton szavai szerint:

"A Heroes VI játékmenete nagyrészt hű marad a Heroes sorozathoz; visszatér annak legtöbb alapvető eleme. Kombinálni fogja az ismert elemeket az újdonságokkal, köztük a főellenfél harcokkal, a város átalakítás lehetőségével, valamint a hírnév rendszerrel."


A másik producer, Romain de Wauber úgy nyilatkozott, hogy: "Akkor rajongója vagyok a Might & Magic-nek, hogy a jövőjét úgy viselem, mint egy második bőrt, nagyon közel a szívemhez."


Nem játszottam még a VI. részével, de a videón közzétett gameplayek megtekintése alapján a szavak mögött a következő tartalom áll:


1) Ismét hetente van lénytoborzás.

- Ez lehet jó, mert korábban mindig idegesített, hogy hiába akartam összegyűjteni minden seregemet, míg egyik várból a másikba átjutottam, az előzőben már megint lett volna toborozni való. Persze, ennélkül is legyőzhető volt az ellenség, de szeretem, ha rendezetten vannak a dolgok.


2) Ismét lépéssorrendre van osztva a lények támadása a csatában. (Ez már az V.-ben is így volt.)

- Ez zavaró, mert a Heroes IV-ben már megtehettem, hogy ha én csak egyetlen, a legerősebb egységemet akartam kitenni a harcnak - vagy épp azt megkímélni, amíg el nem jutok a komolyabb célig -, akkor folyamatosan csak egy-egy lénnyel léptem. Persze, értem, hogy ez azért van, hogy ne legyenek aránytalanságok az erőviszonyok terén, legfőképp multiplayerben ne legyen az, hogy öt lépéssel bármit elpusztít egy legmagasabb szintű lénnyel az egyik fél, de mégis...


3) Ismét megelőzi a támadás a visszatámadást. (Ezt is tartalmazta már az V.)

- Emellett lehet érvelni is, és ellene ugyanúgy. Egy valódi támadásra vonatkozólag lehet azt mondani, hogy egy meglepett ellenség csak utólag reagál, ezért ez az ésszerűbb, de azt is, hogy a két, egymásnak csapó fél egyszerre suhint a kardjával, függetlenül attól, hogy ki a rohamozó, és ki annak a kiállója, így ekként kellene lennie itt is.

Erre talán az lehetne a megoldás, hogy többféle kifejlet lehet: Ha szemből jön a támadás, párhuzamosan azzal történjen a visszatámadás is, ha viszont hátulról, akkor csak azt követően essen meg.

(Egyébként annakidején azért hozták be az egyidejű támadást, hogy ne történhessen meg, hogy egy fejlettebb lény sérülés nélkül leöli a másik fél teljes seregét, hanem mindenképp fogyjon az életereje. Illetve ilyenkor még a "teljes" egység ereje érvényesült, nem úgy, mint utólagos támadásnál, ahol már a lefogyott létszámmával küldhette a reakcióját.)


4) Ismét csak hősökkel lehet csapatokat mozgatni.

- Ez is felesleges, mert folyamatosan kellett csak azért hősöket vásárolnom - egyébként nem nagy pénzösszegért -, hogy megbonthassam a csapataimat, ha éppen azt megköveteli a térkép, esetleg hogy visszafoglaljak egy suttyomban tőlem elorozott bányát a váram közelében annélkül, hogy a cél felé baktató hőssel vissza kelljen térnem a teljes távolságot megtéve, majd újra előre, illetve hogy akár a főszereplő után küldhessem az erősítésként toborzott lényeket. A végén már tele volt a térkép céltalanul álldogáló hősökkel - mert kis költségen venni egy újat a várban mindig egyszerűbb volt, mint több nap alatt visszalovagolni egy "szabaddal", amely már elvégezte az eredetileg neki szánt feladatot. Sokkal kellemesebb az, ha a lényeket önmagukban lehet küldeni a hősökhez, majd beolvadva, "kosz nélkül" eltűnnek. A valóságban is voltak kisebb önálló őrjáratok, nem kell mindenhova gróf, vagy herceg.


5) Ismét távolmarad a hős a csatától. (Részben már így volt az V.-ben.)

- Ez is kár. Egyrészt, miért írja a küldetés, hogy "a hősödnek mindenképpen életben kell maradnia a sikerességhez", ha meg sem tud halni? Másrészt ez egy teljesen indokolatlan felelevenítés a korábbi részekből, mert semmi oka nincs. Ha már mindenképp így kell lennie, legalább ne vették volna ki az V. rész animációját a hőstámadásnál.


6) Ismét van lényfejlesztés. (Erre szintén visszaállt már az V. rész is.)

Ez jó. Nem is értettem, hogy a IV. részben miért vették ki ezt a funkciót.


7) Ismét vannak nem irányítható ostromgépek.

- Rendben van, ártani nem árt, de nem véletlenül tűntek el, ugyanis nagyon bután és hasznavehetetlenül lőttek, legtöbbször már előbb vége lett az ostromnak, minthogy rést ütöttek volna a falon, így alig volt a végkimenetelt befolyásoló szerepük.


Összességében ez sokkal inkább visszafejlődés, nem pedig az "alapok tisztelete". Hiszen a Heroes IV., Heroes V. is a sorozat méltó tagja volt, az előzőeket nem "megbecstelenítette", hanem javította, szépítgette, finomította, részről részre építve tovább a megkezdett utat. Az ezekből létrejövő pozitív változásokat pedig itt mind lenullázták, és a Heroes III.-at felelevenítő elemekkel töltötték fel. Ez viszont nem előnyére vált a játéknak, inkább lebutította a korábbi évek kikristályosodásait.

Emellett grafikailag sem túl szép - bár a scriptelt támadási jelentek bejátszása jó ötlet szerintem. A városok látványos vizuális építése és belső megtekintése is kikerült, ami szomorú, és megint a visszafejlődés kellemetlen érzését adja.

(Igaz, van, aki éppen a 3D megjelenésétől viszolygott a az V. rész kapcsán, mondván, hogy már egy Super Mario sem lehet meg 3D nélkül - nekem az a véleményem, hogy _ez a fajta_ változás nem elítélendő, mert ez valóban fejlődés, és a maga korában sem azért volt a Super Mario kétdimenziós, mert az jobb, hanem mert nem volt technika másra. Ma már van, miért ne lehetne tehát élni vele?)


Ami viszont kifejezetten taszít a VI. részben, az az orkok azték papra hasonlító maszkos, indiántollas, festett sámánja, _teljesen idegen_ a Heroes-sorozat koraközépkori, kelta-germán-görög mitológikus alapra épülő világától. Undorító, oda nem illő. Fúj!

Ellenben érthetetlenül kivették a nyersanyagfajtáknak felét. Miért...? Nem találok rá indokot.

Illetve - ahogyan olvastam - a lényeknek mintegy fele teljesen új. Éppen itt kellett volna inkább konzervatívoknak lenniük, az előző részek tiszteletben tartásával, nem a fentebbi pontokban, véleményem szerint...


Természetes, hogy először minden új rész furcsán hat egy rajongónak. Mert más, mint ami addig volt, mint amit megszeretett. Kettős elvárásnak kell ugyanis megfelelnie: legyen jobb, látványosabb, izgalmasabb, mint az előző rész, de mégse "piszkáljanak bele" az addig kialakultba és megszeretettbe. Ellentmondásosnak tűnő kettősség, de nem lehetetlen kivitelezni. A Pokoli Szomszédok sorozatnak például sikerült, egyre szebben megrajzolt, kidolgozottabb, részletgazdagabb grafikájú játék, de _ugyanazokkal_ a szereplőkkel, a gülüszemű Woody-val, mindig új karakterekkel bővülve, de közben a régiek ismert arcvonásai semmit nem változtak, olyanok, amilyeneknek megszoktuk őket. Mintha csak az előző játékot finomítgatták, porolták volna le, és nem a nulláról újragondolva az egészet. Aki nem játszott vele, könnyen össze is téveszthetné a különböző részeit.

Szerintem ez az, amit elvárnak a rajongók: maradjon minden a régiben, ugyanaz legyen, mint volt, de legyen szebben megrajzolva, és valami plusz érdekesség, ami mindig feldobja.


Tulajdonképpen új küldetéseket, tárgyakat és pályákat tartalmazó kiegészítőkkel, mod-okkal, és a folyamatosan fejlődő grafikát időnként javító patch-ekkel, úgy gondolom, önmagában is életben lehetne tartani egy játékot, akár további részek elkészítése nélkül.


Az előző részhez maximálisan hű folytatásra más példát a fentin kívül nem is tudnék mondani. A Heroes-sorozatra sem jellemző ez. Ugyanúgy idegenkedtem ezért az V. résztől is, vártam Lysander-t, Milton-t, Waerjak-ot, Gauldoth-ot, és sajnáltam, hogy nem az ő történetüket folytathatom a következő részben is, amellyel egyszer már eggyé váltam. De ahogyan megismertem, megtetszett.

Viszont a VI. részben már a sokadik "ráalvás" után, továbbra is hibának tartom ezeket. Nem játszhatatlan, sőt, de mégis van benne egy kis negatív vonás, ami az V. résznél gyengébbé teszi.


2014. máj. 31. 18:54
Sajnos még nem érkezett válasz a kérdésre.
Te lehetsz az első, aki segít a kérdezőnek!

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!