Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Jelenleg szerintetek melyik a...

Jelenleg szerintetek melyik a legjobb mmorpg a piacon?

Figyelt kérdés

Én személy szerint most a buy-to-play Guild Wars 2-vel, a Secret Worlddel meg az Elder Scrolls Online-al játszogatok. Mindhárom elég másmilyen, de összességében talán a Guild Wars 2-t kedvelem legjobban, mivel tetszik a játék esztétikája, a professionok meg a harcrendszer. Egyetlen problémám, hogy fura módon olyan picinek érzem a játékvilágot, még a Heart of Thornssal együtt is, habár a másik kettőhöz hasonlítva elég nagy. Ez valószínűleg annak következménye, hogy alig adtak a megjelenés óta zónát a játékhoz (a Living Story nagyon jó volt meg minden, de attól még lehetetett volna több új terület).


Az ESO-nak érdekes a phasinges questelése, meg az akció rpg irányítása, de az elérhető képességeket eléggé sablonosnak találom. A Secret Worldnek meg baromira egyedi a sztorija, meg az egész settingje (egyértelműen ebben élvezem legjobban a questelést), de elég gyenge a harcrendszere és nagyon kicsi a világ.


A WoW-ot is szándékoztam kipróbálni, de a havidíjakat nem kedvelem, és az új token-rendszer sem működik a gyakorlatban legalább 1-2 havidíj leperkálása nélkül.



#MMORPG #piac #WoW #Secret world
2015. dec. 9. 22:18
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:

GW2 Hamar unalmassá válik.

Secret World Rohadt jó lenne, ha lenne benne tartalom... meg játékos.

ESO Nem igazán MMORPG... bár az de mégsem...

WoW A fennálása óta nem volt ilyen mélyen.


Ott a Wildstar, a régi wow alapjaira építkezik, csak scifi játék és iszonyat nehéz dungeonok vannak benne.


Ezen kívül gyakorlatilag a műfaj haldoklik. Lehet szépeket hallani a Black Desertről meg az ilyen Blade and Soulról... de nem hiszem hogy megváltják a világot... sőt inkább a Tera variációkra lehet számítani.


Nem igazán értem mi kell a népnek. A TWS annyira egyedi lett hogy a végén senki nem maradt rajta. Igazából ha lenne értelmes System a GW2ben és értelme lenne gearelődni, fejlődni nem csak achievmentekért, akkor hihetetlen jó játék lenne.



Szerintem a műfaj pár éven belül elfog süllyedni, ha a Legion nem alkot ebben szinte 100%ig biztos vagyok. Az utóbbi 1-2 évben rengeteg MMORPGt mondtak vissza, a Blizzard is a TITAN-t törölte, helyette jött a Heroes meg az Overwatch. Manapság nem éri meg MMORPGzni az az igazság sajnos.

2015. dec. 9. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
Megjegyezm hogy például hatalmas ötlet lenne egy értelmes MMOFPS/TPS a Destiny Mintájára, bár inkább egy nyílt világú Borderlands kellene ahol lenne értelme fejlődni.
2015. dec. 9. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 A kérdező kommentje:

1-es:

Igen, én általában kisebb adagokban szoktam GW 2-zni, mert olyan tartós, klasszikus mmo stílusban nagyon hamar meg lehet unni a játékot. A Secret World valóban egy single player rpg-re hasonlít sokszor, de azért mostanában volt előrelépés mind a játékosszámban mind a tartalomban (Tokió és hasonlók), véleményem szerint.


A Black Desertról, a Teráról meg hasonlókról nekem nincs túl jó véleményem, mert rühellem a gender lockot amit ázsiai mmok tipikusan használnak. Én általában a saját játékbeli megtestesülésemként, avatáraimként kezelem a karaktereimet, ezért idegesít ha bizonyos classok csak bizonyos neműek lehetnek.


Szerintem egyébként alapvetően az mmo-k azért haldokolnak, mert a klasszikus "vidámpark-stílusú" mmo-kkal már egyre kevésbé lehet az embereket lekötni. Ez a stílus arra épül, hogy a WoW mintájára, folyamatos content update-kkel őrzik meg az emberek figyelmét. De ez egy elég rizikós és megterhelő műfaj, szerintem. Ha az mmo-knak van jövője, az tuti biztos, hogy a sandboxos, játékosok egymással való interakciójára épülő mmokban található meg. Ugyanis ezek potenciálisan öngerjesztő, önműködő online környezetet nyújtanak, amibe a fejlesztőknek csak néha kell belenyúlnia.


Habár van már néhány ilyesféle mmo, mint az EVE Online (más kérdés, hogy engem nem tud túlságosan lekötni), a műfaj szerintem még gyerekcipőben jár. Engem mostanában az Everquest Next izgat a legjobban e téren. Amellett, hogy buy-to-play lesz (ami egyébként szerintem az egyetlen fenntartható modell jelenleg), a játék teljesen alakítható környezetet ígér, ami dinamikusan változik a játékosok cselekedeteivel, tehát tájak változnak, lesz városépítés és rombolás, játékos-királyságok, játékosok által alakított sztoriszálak és hasonlók. Tehát egy igazi, teljes sandbox, modern (habár kicsit stilizált) grafikával. Más fejlesztőktől ezt nem nagyon hinném el, de az Everquest volt a WoW előtti nagy mmo, szóval nem kezdők az ipsék.


2-es:

Ez nem lenne rossz ötlet, de a kérdés most inkább az mmorpg-kről szól.

2015. dec. 9. 23:38
 4/20 A kérdező kommentje:

Az Everquest Nexthez még hozzáteszem, hogy egyébként a Landmark nevű világépítő alkalmazásukkal sikeresen kiszervezték a fejlesztők a worldbuilding kulimunkát a fogyasztóknak, akik ráadásul még fizetnek is érte!


Természetesen a Landmarkban épített világ nem egy az egyben lesz benne az EQN-ben, de a fejlesztők állításuk szerint a legjobb játékos hozzájárulásokra fognak alapozni az EQN felépítésekor, a saját szerzeményeik mellett.

2015. dec. 9. 23:45
 5/20 anonim ***** válasza:

De az Everquest sem éppen ismert... nem lenne hosszúéletű még ha epic is lenne. Ott a Wildstar szarrá hirdették évekig, és másfél év után ingyenes lett, úgy hogy addig is az EVE fizetőmodelljét követte. Az EVE is inkább egy szimulátor. Mondjuk abban is lenne potenciál de ahhoz egy összetett játékot kellene létrehozni amit nem atomfizika megtanulni. Például jelenleg a Star Citizennek van rá esélye, de egyenlőre nagyon kérdőjel.


Nem is az a baj hogy a grindfest mmorpgk átvették az uralmat, hanem inkább az hogy a Moba piac olyan nevetségeset fejlődött hogy lassan csak azt éri meg csinálni. Én egyébként bízom abban hogy az Overwatchban lesznek fejleszthető egyediesíthető elemek, abban nagyobb potenciál lenne mint a Mobákban.

2015. dec. 9. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:

Hát figyelj, én 10 évig WoWoztam eredeti szerón. Cata kiegészítővel elszarták. Megmondtam, addig játszok, amíg nem kezd a p2w felé sodródni. Utolsó kieggel számomra halott a játék.


És mégis, nincs egy olyan MMORPG, ami nem hogy elérné, de akár csak megközelítené a szintjét.


Amíg vagy nem csinálnak a WoW-val valami pozitívat (nem fognak), vagy valami csoda folytán valaki kitalál valamit, ami megközelíti azt a játékélményt, amit a WoW egykor tudott adni, addig halott műfaj.

2015. dec. 10. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:

És még hozzátenném, ne gondold, hogy csak egy elfogult, kiégett fanboy vagyok. Ne hidd, hogy nem adtam meg sok más játéknak, hogy bizonyítson. Nem tudom, mennyit próbáltam (értsd: több hónap játék). Csak egyszerűen mind szar.


Vagy érdektelen, unalmas a világ, vagy iszony gyenge a sztori, iszonyat unalmas már a leveling, nincs endgame content, fos a combat, fos a pvp, vagy apámfsza, anyám tyúkja, vagy az összes együtt (leginkább ez).


Szemét az összes.

2015. dec. 10. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
#5: Lehet, hogy nálunk nem ismert az Everquest, de a legelső (16 éve megjelent) részének még mindig 100 ezernél több előfizetője van, és a mai napig jönnek ki a kiegészítők hozzá.
2015. dec. 10. 04:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:

Hát van egy pár mmo amit kipróbáltam/játszottam vele. Kezdjük a Vindictus-al. A harcrendszere kiváló és iszonyat pörgős, emellett bőven hagy helyet arra, hogy a stratégiák széles tárházában válogass, tényleg, ennél jobb harcrendszert kívánni sem lehetne egy MMO-ra. Harc közben ha pl. egy nagy kalapáccsal eltalálják a mellvértedet, akkor lehet látni ahogy széthullik, a darabjai szinte a kamerába repülnek és utána a darabok csak úgy lógnak rajtad. Illetve a mikrotranzakciós rendszert is nagyon jól megoldották, nincs olyan érzésed hogy ha nem fizetsz, akkor valamiben bekorlátozna a játék. DE ami nekem nagyon problémás, hogy van 10 kisebb város amik közt hajózni lehet (tulajdonképpen teleport) ezeken kívül pedig dungeonokban tudsz végigrohanni (a dungeonok tulajdonképpen hosszú, kacskaringós folyosók) éééés.... kb. ennyi az egész játék. A 10 kisebb város akkora, hogy egyik végéből a másikba kb. 30 másodperc átfutni és ennyivel le is zárult az open world. Elég sokáig játszottam vele, de ezt semmi másért mint a látványos és adrenalinbomba harcok miatt. Amikor ezekre már ráuntam, számomra borult az egész játék. Igazából semmit nem veszíthetsz vele ha kipróbálod, mert free to play.



A Wow nekem elég nagy csalódás lett. Nem tudom miért, lehet azért, mert teljesen kiégtem benne, vagy tényleg öregszem, vagy csak simán nekem nem tetszik amit műveltek vele. A játék eleje óta tulajdonképpen WOTLK-ig végig nyomtam, végig TOP guildekben voltam és a realmokon mindig benne voltunk a guilddel a top 10-ben, akik először vitték ki az új instákat. Haverokkal estéket töltöttünk azzal hogy a különböző statokra és karakterekre különböző képleteket dolgoztunk ki, hogy a legutolsó DMG-t is kicsikarjuk belőlük.

Bár bevallom, a WOTLK nekem annyira nem tetszett. WOTLK után egy pedig jó ideig abbahagytam a WOW-ot idő hiányában és egyszer Panda közepén, egyszer pedig a WoD elején rápróbáltam újra. Bevallom, számomra mind a két visszatérésem a lórúgás kiábrándító erejével ért fel, hogy mit műveltek ez idő alatt a játékkal. Olyan érzés, mint ha remekül felépített WOW világát mindenestől együtt körbefaragták volna egy baltával, mint ha az egészet lecsupaszították volna. Kb. olyasmi érzés volt, mint ha a Dota 2 után elkezdtem volna Heroes of The Storomzni.


Illetve amikor kétszer rápróbáltam újra, akkor szembesültem még egy dologgal. Hiába játszottam vele rengeteg ideig, hiába öltem bele annyi órát, hiába voltam több évig folyamatosan top guildekben. Gyakorlatilag szó szerint nulláról kellet volna kezdenem az egészet. Még azt sem lehet mondani, hogy értek a kasztomhoz, mert ennyi idő alatt már annyira átvariálták a dolgokat, hogy szinte közöm nem volt az egészhez. Igazából ez volt az a dolog, amit már nem tudtam lenyelni és végleg abbahagytam.



A Cabal és a Cabal II (bár utóbbinál csak a beta-val játszottam) sem rossz játékok. Többé-kevésbé ugyanaz a baj mint a Vindictussal. Marha jó és látványos harcok + annyi képesség, battle mode-ok, aura mode-ok és variációk, amibe simán belegebed az ember, ráadásul olyan látványosak a képességek, hogy ennyi idő után is rá tudok csodálkozni. A hátránya itt is az, hogy viszonylag kicsi a bejárható terület (mondjuk ez már legalább open worldnek nevezhető) és a dungeonok egy bizonyos szint után már jóformán az őrületbe kergettek. Itt a dungeon részekre/szakaszokra van bontva. Ahhoz hogy továbbjussál a következő részbe, le kell kaszabolni az összes ellenfelet. (nem csak a bossokat, de a mobokat is) Ezzel nem is lenne probléma, de a dungeonok egy idő után egy rohadt nagy labirintussal érnek fel, ráadásul pörög vissza számláló. (időre kell megcsinálni a dungeont) Hiába tudod normálisan kezelni a karaktert és hiába vannak jó cuccaid, egyszerűen nagyobb szinten a dungeonokat többszöri nekifutással tudod csak megcsinálni, mert elsőre biztos hogy nem találod meg az összes ellenfelet és biztos hogy csak ez miatt fogsz kifutni az időből. (megjegyzem hogy ennél a játéknál vettem észre azt, hogy ha jól tudod kezelni a karakteredet, akkor akár nagyságrendekkel magasabb szinten lévő, jobb cuccban lévő ellenfeleket is le tudsz győzni PVP-ben, ez nekem egy hatalmas + pont volt)



Nagy kedvencem volt még az Exteel. Bár a hivatalos szervereket lelőtték, ha jól tudom páran nekiálltak és összehegesztettek egy privát szervert. Ez tulajdonképpen egy Mecha MMORPG TPS nézetben, de nem ezek a lassú cammogós mecha-k hanem az pörgős ugrabugrálósak. Nem azt mondom hogy nagyon rá lehet függni, de egy próbát mindenképp megér. Mondjuk úgy, hogy szerintem egy üdítő színfolt az MMO-k világában.



Star Wars: The Old Republic: Nem rossz játék, de ezt úgy érdemes játszani, (már ha komolyan gondolod) ha előfizetéssel mész. Máskülönben ez bizonyos népcsoportot szidva, káromkodva fogod borítani az asztalt. (nem, nem vicc, még trade-elni sem lehet előfizetés nélkül) Ami viszont meglepő volt számomra, hogy a questek marha érdekesek és izgalmasak voltak. Tényleg ez számomra a kevés MMO-k egyike volt, amiknél nagyon sokszor a történek és a cselekmények hajtottak előre. A párbeszédek is valami fantasztikusra sikerültek.


Most így hirtelen ennyi.

2015. dec. 10. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 A kérdező kommentje:

Nem tartom meglepőnek ezeket a véleményeket a WoW-ról. Szinte mindenhol azt olvasni, hogy a WOTLK volt a játék csúcspontja és a Cataclysmmal kezdett az egész ledőlni.


Egyébként szerintem ami jelenleg hiánycikk az mmorpg-kben az a játékterület. A legtöbb mai mmo csak éppen megközelíti az alap-WoW területi nagyságát, de sokszor a közelébe sem kerül. Ahogy 9-es is kifejti, van sok egyébként elég jó mmo, amiket az open world hiánya ront el.


Nekem egyébként az a véleményem a TOR-ról, hogy nem lenne alapvetően rossz játék, de ez a f2p microtransactionós modell baromira rosszul sült el. Egy kicsit a Warhammer Online katasztrofális f2p-jére emlékeztet. Valószínűleg a Bioware azt akarta, hogy kecske is legyen, de a káposzta is megmaradjon. Szerintem sokkal értelmesebb lett volna az ESO-hoz vagy Secret Worldhöz hasonlóan egy tiszta buy-to-playre átállni. Mindkét játék esetében kiválóan működik a rendszer: megveszed a dobozt, kedvedre vásárolgatsz az OPCIONÁLIS kozmetikai meg kényelmi tárgyak, illetve DLC-k között. A Secret Worldöt gyakorlatilag ez a modell mentette meg a becsödöléstől. Sőt, a b2p modell rákényszeríti a fejlesztőket, hogy gyártsanak új tartalmat, mivel abból van a zsozsó. Az ESO is most indított meg egy nagy DLC hullámot (Imperial City, Orsinium meg nemsokára Dark Brotherhood), a Secret World meg végre megcsinálta a launchkor megígért Tokió zónát.

2015. dec. 10. 08:57
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!