Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Csak nekem ilyen nagy csalódás...

Csak nekem ilyen nagy csalódás a Fallout 4 vagy nektek is?

Figyelt kérdés
Mondhatni nokedli vagyok a szériával, ezért is vártam már, hogy kipróbáljam, mivel szinte csak jót olvastam/hallottam róla, meg vonzótt is ez a posztapokaliptikus világ is. Napi 3-5 órát biztos játszok vele a megvétele óta, de tegnap egy long session után már tele lett vele a "tököm". Elérkeztem egy olyan szintre, hogy ez a sok bug már élvezhetetlenné teszi, és most nem a lebegő kövekről vagy a kutya csúszásáról a platformon beszélek, hanem a komolyabbakról, pl, hogy egyszer csak eltűnik a missziót/aktuális megölendő dolgot jelző ikon, a párbeszéd panel nem akar megjelenni vagy működni, holott beszélnem kellene az illetővel. A feliratozásról ne is beszéljünk... A jelenlegi küldimet meg nem tudom egyszerűen megcsinálni, mert nem jelenik meg a rák boss az erődnél. A story-t ki lehet következtetni, nem vmi nagy bumm az se. Pedig a loot rendszer, a nehézségi fokozatok közti különbség, az atmoszféra, meg a kidolgozottsága a tárgyaknak/helyszíneknek ott van a szeren, a grafika se rossz egy ilyen nagy terjedelmű játékhoz... De nem értem, hogy ennyi pontot/százalékot, hogy szerzett pl metacriticen vagy ign-en, olyan érzést keltenek mostanság ezek a tesztek, mint az esti híradó...(if u know what i mean) Meg egy-két helyszínen olyan feelingem van mint ha a Borderlandsel játszanék (pl Diamond City). Nem tudom, de szerintem ez a 4 csak egy hype darab lett. Barátommal párhuzamosan játszunk, csak Ő hárommal, és teljesen bele van veszve, nagyon leköti. Játszott a new vegassal is, és azt is imádta. Rálátok, ahogy játszik meg szoktam nézni is, és sokkal több lehetőség és ok-okozati dolog van benne mint a 4-ben. Ezért is gondolom, hogy csak fel lett kapva a 4 a neve miatt ahogy a Doom is (na az is egy bogár fészek). Bocsánat a hosszú vélemény miatt, de tényleg csalódásként éltem meg :(

2017. nov. 27. 12:52
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
Ne hidd azt, hogy 3 különb volt megjelenéskor, az is olyan óriási bughalmaz volt, hogy sokszor még mai napig emlegetik. Ott is hosszú idő kellett, hogy normálisan játszható legyen a játék. Emlékszek egy olyan fórum bejegyzésre, amikor arra panaszkodott a játékos, hogy az NPC, akivel beszélnie kellene beesett és be is ragadt a föld alá, így nem tudja leadni a küldetést.
2017. nov. 27. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:

Rátapintottál a lényegre. A Fallout 4 még bugok nélkül is csak középszar, amit a neve adott el. Valamiért a játékosok a Bethesdának sokkal könnyebben elnézik azokat a hibákat, amiknek a feléért is már más kiadókat és játéksorozatokat a pokolba kívánnak. Nem is tesz bele sok energiát a Bethesda. Kiad valami tartalmatlan üres vázat, ami megrekedt valahol az alfa és béta fázis között, aztán majd a modderek játékot csinálnak belőle.


#1

Itt nem egy friss megjelenésről beszélünk. Ez a rész is két hete múlt el két éves. Az egy dolog, hogy egy bughalmaz volt akkor, de azóta bőven volt idő kijavítani.

2017. nov. 27. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 Amarok Tonrar ***** válasza:
21%
A Fallout sorozat az első két részig tartott, rendhagyó értelemben a Tactics még hozzá sorolható, de teljesen más okból. A harmadik rész ötletnek még elment, kivitelezésben pocsék lett. A New Vegas tolerálható, ha nem úgy gondolsz rá, mint egy Fallout játékra. A negyedik rész valami nagyon más, amire rá lett erőltetve, hogy Fallout. Ronda, bugos, ötlettelen, lélektelen, üres. RPG-nek faék egyszerű, FPS-nek pedig átlag alatti.
2017. nov. 27. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
0%

Tetszik a téma. Sajnos közvetlen véleményt nem tudok írni, mert nem megy el a gépemen.

Azonban játszottam az Oblivionnal, fallout 3-al és a fallout new vegassal. Végig is vittem őket és modokat is szoktam csinálni hozzájuk.


Igazából kezdeném az oblivionnal. A játék mod nélkül játszhatatlan. A leveling system például arra késztet, hogy guggolj egy NPC mellé a szobában és nyomd az automove gombot be és menj el kajálni, mert addig talán megemelkedik a sneak skilled. WTF??? Vagy kezdj el ugrálni a vadonban mint egy idióta, mert akkor növekszik az akrobatik skilled. Ha ez nem is elég, akkor emellett folyamatosan figyelned kell mi mennyit emelkedik és számon kell tartanod, hogy optimálisan fejlődj.

Alteration skillt például úgy növeled, hogy open lock spellt castolsz az ajtóra millió alkalommal.

Milyen izgalmas... Mondhatom.

Oblivion XP mod alap a játékhoz, ami kijavítja ezt. És végre küldetéseket is csinálhatsz anélkül hogy folyamatosan a nyanvadt skillekre kellene figyelni.

Világ: Generált az egész. Landscape, dongeonok minden. Az összes dungeon a játékban kb ugyanúgy néz ki.

Ami nagyon szépen megtervezett, az a házak belseje. Azok nagyon alaposan és szépen készítettek.


Játékélmény: A főquest jó és élvezhető. A mellékküldetések is történetileg okésak. Viszont mindegyik kb ugyanoda vezet. Az ugyanolyan kinézetű dungeonokba.

Ami nekem nem tetszik még a játékba, hogy minden szörny a játékossal együtt fejlődik. Ahogy fejlődik a játékos lesznek elérhetőek a jobb itemek, de azt mindegyik ellenfél ugyanúgy megkapja. Amikor gyenge vagy gyenge ellenfelekkel harcolsz csak, amikor erős vagy csak erősek spawnolnak. Ez szerintem nagyon idegesítő. Mert felmerül a kérdés, hogy miért is fejlődök, amikor úgysem tud senki legyőzni level 1 sem. Miért? Mert ha level 1 vagy és bemész egy oblivion gatebe csak gyenge ellenfelek spawnolnak még ott is... Szerintem kész röhej.


Tehát a leveling system elfogadhatatlan. Órákig való grindolásra késztet, ami "nyomj egy gobmot évekig" szintű. A világ felépítése (dungeonok, amiről szól a játék főleg) monoton. A szörnyek veled fejlődnek, így nem számít mikor csinálsz meg egy küldetést, mindig könnyű marad és unalmas.

A történet ok, a grafika akkoriban jó, a fizika is.


Összességében játékélményileg egy mai játékos számára, aki nem nosztalgiából szereti, mert abban az időben ez volt az egyetlen open world rpg amit ismert, kb 5/10 a játék.

Viszont jól volt reklámozva a grafikája által. Amerikaiak sok pénzt öltek a "show"-ra. Meg nem volt jó grafikájó kompetencia akkoriban. Az összes jó open world rpg 2 dimenziós volt. Így lett siker.

Mellesleg megegyezném hogy volt egy játék, ami open world 3 dimenzió és jobb is mint ez, csak nem ismerik az emberek: Gothic.

De mivel nem ismerték, így nem fájt nekik, hogy a játék ahhoz képest elmaradott. Nem volt meg a reklám.


Viszont ami jó az elder scrolls oblivionban, hogy modolható. Hogy publikus a kit, amivel te magad készíthetsz és átírhatsz bármit. Picit olyan mint a minecraft, csak jobb grafikával és sokkal nehezebb kezelőfelülettel. De több minden is csinálható benne és nagyobb a sikerélmény, amit nyújt.

Személyesen én az 5/10 ellenére azért szeretem az obliviont is, mert bármit megcsinálhatok benne, csak meg kell modolnom. Mint ahogy írtam nekem ez a "minecraft".

De amit a bethesda kiadott az nem valami nagy játék alapvetően. Elmegy kategória.


Rengeteget írtam sajnos, szóval nem írok már a 3-ról.

Az egyébként mérföldkövekkel jobb. 8/10 értékelném, részletek nélkül. Élveztem modok nélkül is.


New vegas is nagyon jó, kb ugynarra értékelném, mint a 3-at. De azt nem is a bethesda csinálta, ezért jobb lenne. Csak kevés időt adtak a fejlesztőcsaptnak, hogy ne csináljanak jobb játékot, mint ők. Üzletpolitika a bethesda részéről, hogy nehogy leessenek a nyeregről.

2017. nov. 27. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 A kérdező kommentje:
De most egy átlagos felhasználó pl mint én, akinek nincs érzéke meg nem tud készíteni mod-okat, annak ez sovány vígasz, hogy nyitott forrás kodú. Meg személy szerint nem is azért veszek játékot, hogy még én is dolgozzak rajta, persze aki élvezi ezt, az csinálja. Az EA-s játékok is már borzalmasak, hogy minden DLC-t meg kell venni, és mondjuk az eredeti játék 10k, a sok DLC meg esetleg játékbeli kreditekkel simán felmehet 30k-ra. A másik, meg ahogy a második válaszoló is írta, eltelt 2 év. Ezalatt már a nagyját kijavíthatták volna, ha már erre a fejlesztőknek a kiadása előtt nem maradt idejük, meg elgondolkodtató, hogy maga a fejlesztők meg a tesztelők nem ugyanezzel játszanak!? 3 évet játszottam mmorpg-vel, ott nem volt ennyi bug, inkább csak szerverről való leakadás, volt olyan hét, ahol napi szinten adtak ki patch-t, hogy kijavítsák az aktuális hibát, vagy éppen új pályákat/játékmódokat iktassanak be, a honlapon vagy a játék indító kliensén mindig mindenről értesítettek, elnézést kértek, vagy épp véleményeket a következő fejlesztéshez. Ebből azt akarom kihozni, hogy nincs nagy különbség a kettő között, sőt nem kell fájjon a fejük, hogy a játékosok vajon ugyanazt látják-e, mivel ugye offline a Fallout, meg gondolom Ők is olvasnak kommenteket, miért nem dolgoznak össze a játékosokkal, hogy kijavítsák a problémákat mint az említett mmorpg esetében? Mire kapják a pénzüket? Amúgy meg a mod-hoz visszatérve, a konzolosok b*szták. Én is PS4-en tolom, azaz toltam, nincs több kedvem időt pocsékolni rá, inkább akkor az előző részeket próbálom ki. Meg úgy veszem észre, hogy a játékipar már nem nagyon tud újjat mutatni, vagy már meglévő sorozatot folytatják mint pl az AC, amit már unok, vagy vmi régi játékból készítenek remake-t és a HD-t (pl az Okami HD ami friss) odabiggyesztve, ismételten eladják, annyi pénzért, mint amikor megjelent, vagy még mindig drágábban mint amennyit az eredeti most ér. Az Okamit pl kint 5-10£ adták, igaz használtan, de legalább kézben fogod, nem csak a HDD-n csücsül. Meg a moddozásra ott a Half Life, amiből plusz pénzt csurgatott be magának a Valve, és ki is nőtte magát, nem csak fejlesztőknek, de ezt nem kell bemutassam... Ezt semelyik másik játék fejlesztő nem fogja elérni, kár is a moddokra bízniuk magukat. Inkább csináljanak vmi nagy durranást, amin mindenkinek leesik az álla, mint a GTAV-nél a grafikával pl, meg az egyedi küldikkel. Bár szívesebben játszok GTA Vice Cityvel mint az 5tel, ha újra előkéne vmelyiket vegyem. Szóval valamit régen nagyon tudtak amit most nem a fejlesztők.
2017. nov. 27. 17:18
 6/21 A kérdező kommentje:
Ja és első válaszolónak, nekem meg Godzilla másolat akadt be az aszfalt és az alatta lévő hasadékba, a feje fent látszott, a teste lent, közbe remegett-akadozott, ha nagyon közel mentem, akk kijjebb jött utánam, a nyíláshoz (ott is akadozott), de amint felmentem az aszfaltra, visszament és ugyanúgy beakadt, ezért is tudtam könnyen megölni és asszem az is küldihez kellet.
2017. nov. 27. 17:28
 7/21 Amarok Tonrar ***** válasza:
49%
Akik lepontozták a válaszomat, nyugodtan megindokolhatják írásban, hogy mivel nem értenek egyet. Írni is lehet ám ide, nem csak gombot nyomkodni.
2017. nov. 27. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
0%

Tulajdonképpen, ha az oldal szabályzatát is figyelembe vesszük, nincs mit rajtuk számon kérni:

[link]

2017. nov. 27. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 Amarok Tonrar ***** válasza:
Igen, de az a válasz kérdéssel való egyezésének megítélésére szolgál, nem annak az eldöntésére, hogy a válasz szimpatikus-e, vagy egyetértek-e vele.
2017. nov. 27. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
Ilyen szempontból pedig a kérdés az volt, hogy más is csalódott-e a Fallout 4-ben, nem pedig, hogy mettől meddig tartott a sorozat és része-e a 4. rész, szóval a lepontozás jogos.
2017. nov. 27. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!