Kezdőoldal » Szórakozás » Zene » Hogyha egy együttes nagyon...

Hogyha egy együttes nagyon magas internetes nézettségeket tud produkálni, akkor úgy is van rá esély, hogy leszerződteti Őket egy nagyobb kiadó, ha?

Figyelt kérdés

Ha nem vállalják (a közönség előtt) az arcukat és nem lépnek fel élőben...

Szóval csak az album eladás, a youtube és a különböző streaming szolgáltatások hoznának bevételt.


(elméleti kérdés)


2018. okt. 3. 11:33
 1/3 anonim ***** válasza:
Szerintem a hakniból jön a pénz. Akivel szerződnek, bármire, azt körbefuttatják a kötelező állomásokon. A karakter a termék, nem a műsor. Ha csak anyagod van, mint a dalszerzőknek és szövegíróknak, akkor keresnek hozzá... előadóművészt, akit jól meg lehet futtatni. Ha te játszod el, de nem adod elő, az szerintem nekik kevés. Ilyen ez a nagyipar. Dehát, semmisem tart örökké én aszondom.
2018. okt. 3. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Attól függ mit értesz nagyobb kiadó alatt. De egyébként vannak ilyenek, de valószínűleg ők sem élnek meg ebből.
2018. okt. 3. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat!

Nagyobb kiadó alatt olyanokra gondolok mint pl. a Warner Bros valamelyik alkiadója vagy vele valamilyen módon összrefüggésbe hozható kiadó (Fueled by Ramen, DCD2 Records, Reprise, vagy akár a Magneoton), vagy esetleg Universal Music... (Ezek csak példák)

Nagyon magas internetes nézettség alatt meg 100%-ig önerőből készített videóklippekként olyan 10-20 millió nézettség minimum. Tehát egy albummal 100 millió felett.

Nyílván vannak ennél is magasabb nézettségű videók, méghozzá sokkal, de azokat többnyire hatalmas anyagi befektetésekkel készítik.

Ebből a nézettségből igazából már magánvállalkozóként is meg lehet élni, ha az ember kiegészíti patreonnal és néha, szintén magán vállalkozás útján kiad limitáltan rendelhető fizikai albumot is, akkor egész nagylábon is.

E helyett azért lenne fontos inkább a kiadós változat, még ha esetleg pénzügyileg az együttes számara kevésbé nyereséges is, mert csak úgy kerülhet be az album nagymennyiségű fizikai változatban a boltok polcaira, a számok pedig a rádióba.

Vagyis sokkal több emberhez juthat el a zene...

Ha megnézitek egyébként a Billboard 200-as listán, akár csak az aktuálison, az újabb helyezetteket, akkor láthatjátok, hogy bizony még ma is vannak előadók akik relative kevés internetes nézettéggel (videókként 100 ezer alatt), s kevés streameléssel (első héten 1.5 millió, ami ugye SEA, összesen 1000 db eladásnak feleltethető meg) mégis heti 100 000-es (90+%-ban fizikai) eladást produkálnak.

Szóval nem kell lebecsülni a nem digitálisan kiadott albumokban rejlő potenciált sem...

De a legfontosabb érv a kiadó mellett, hogy így van a legreálisabb esély szintén oda szerződött előadókkal kollaborálni!

Az nagy kérdés amúgy bennem is, hogy mekkora részét hozza a profitnak amúgy egy turné, s hogy megérheti e egy kiadónak felkarolni egy olyan formációt ami nem akar turnézni.

Egyrészt az igazán nagy előadóknál egyértelmű, hogy milliós album eladások mellett is, a turnéból jön a legnagyobb pénz.

Viszont feltörekvő, közepesen híres bandaknál, pl. a Fueled by Ramen gondozásában már láttam olyat, hogy az együttes itt lépett fel Budapesten, a Dürer Kertben és a jegyeket 3000 forintért értékesítették.

Vagyis mennyi lehetett a bevétel? 900 000 - 1 000 000 Ft.

És mennyi a profit? Nekem ez inkább veszteségesnek tűnik, hiszen biztosan nem a bevétel 100%-át kapták meg, a szervezés sem lehetett ingyen, s ha csak a 6 tagú együttes utaztatásával számolunk, már az is drágábbnak tűnik.

2018. okt. 3. 20:10

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!