Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Van egy motor,legyen belsőégés...

Van egy motor,legyen belsőégésű,vagy villany,hogy lehet azt a teljesítményt kihasználni,amit tudni ad teljesen?

Figyelt kérdés

Melyik áttétel adja a legnagyobb erőt át? Lánc?Szíj?Fogaskerék?(itt az a lényeg,hogy pl van két bicikli,az egyiken lánc van,a másikon pedig szíj. Melyiknek nagyobb a hatásfoka teljesítmény kihasználhatóságot nézve?

Egy példa , most csak mondok valamit,hogy érthető legyen.

Van egy biciklid,szíj van rajta,az az áttétel,sokkal jobb lenne,ha láncos lenne,ugyanannyi energiát használva 10x gyorsabban mennél. Fizikailag nézve hogy jobb? Ha van pl van egy autó,és úgy lenne megalkotva,mintha két bicikli lenne,tehát két kerék két áttétel,amit 1 motor hajt, vagy úgy,hogy pl van egy autó,aminek elől 1 kereke van,hátul 2,és az elsőt forgatom,vagy úgy lenne erősebb,hogy a hátsó két kerék forog?


2021. jan. 6. 17:09
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Nyugodt lehetsz, hogy a mérnökök megtervezik a legideálisabb meghajtást. És nem mindig az a fő szempont, hogy a hatásfok a legjobb legyen, van olyan is, h karbantartás, kopás állóság, működési zaj, stb.

Van egy motorkerékpárom, aminek bordás szíj a szekunder hajtása. Márkatársak előszeretettel alakítják át láncosra. Nem mennek 10x gyorsabban. :) Szóval max pár % különbség lehet a kétfajta lehajtás között erőben, súrlódásban, stb. Menet közben teljesítmény szempontjából nem is lehet ezt észrevenni. általában a tartósság, ár, megjelenés miatt cserélik le a szíjat a láncra.

2021. jan. 6. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
A legjobb a direkt hajtás. Mert minden hajtóműben fellép energia veszteség. (hatásfok). Ha nincs hajtómű nincs a hajtóműben energia veszteség. Tehát az a legjobb amikor a motor közvetlenül forgatja a cuccot amit forgatni kell. Pl. nagyteljesítményű (ipari) ventillátorok esetén ezt használják is gyakran. Niylávn vannak helyzetek amikor ez nem előnyös (pl. a viszonylag szűk optimális fordulatszám tartomány miatt nehézkes a szabályzás, pl. egy átlagos benzin motor 1000-5000 1/perc között "érzi jól magát", ez direkt hajtás esetén /már ha egyáltalán el tudna indulni, mert akkor kuplung sincs,de tegyük fel, hogy képes elindulni/ 1:5 sebesség tartományt jelent ez esetben egy átlagos 175/70R15 gumival szerelt autó kb. 120-600km/h sebesség között tudna haladni, hát nem lenne egy szerencsés választás).
2021. jan. 6. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
És akkor is kell egy kuplung a kerék és motor között.ugye ugye,mer ha belsőégésű,akkor nem indul...kivéve ha megtolod
2021. jan. 6. 23:41
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Igen, kell. Bár vannak direkt hajtású belsőégésű motorral szerelt cuccok (pl. dízel áramfejlesztők egészen komoly teljesítménnyel is), vagy speciális gépek vagy játékok (pl. modell repülőgép) esetén.
2021. jan. 6. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Dízel aggregátor?azthittem csak benzines van.
2021. jan. 6. 23:46
 6/6 anonim ***** válasza:
100%
Bizonyos méret főlött már csak dizel van. Jellemzően benzines csak néhány kW-ig van, de több száz kW-os már csak dízelben. Pl. ami egy kórházet el tud látni árammal ha áramszünet van (oda sokszor 8-900 kW vagy talán még nagyobb gépek is kellenek).
2021. jan. 7. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!