Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Akkumulátort lehetne a hazánkb...

Akkumulátort lehetne a hazánkban környezetbarát módon is gyártani? Miben lenne más az a technológia, és arányaiban mennyivel lenne drágább?

Figyelt kérdés

2023. máj. 25. 12:10
 1/9 anonim ***** válasza:
82%

Mérnökileg nyilván kivitelezhető tökéletesen tiszta eljárás is. A gond az, hogy nem csak a mérnökök döntenek erről, hanem a gazdaságossági szempontok.

Gyakran van, hogy mérnöki érveléssel védenek valamit, miközben közgazdaságtani szempontok felülírják az egészet.

Ez egyébként az egész világ baja, hogy elavult a közgazdaságtani modell, ami szerint a gazdaságot működtetjük, ebből sok rossz dolog következik. Pl. tőkekoncentráció, humán tőke túlhasználata, ugyanakkor feleslegessé tétele, természeti erőforrások kizsigerelése...

2023. máj. 25. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
82%

Azért az "akkumulátor" egy nagyon tág fogalom, és nagyiparilag manapság már elengedhetetlen, hogy bizonyos értelemben "eléggé" környezetkímélően gyártsák az ilyesmiket.


Anno a NiCd akkumulátorokat is betiltották a nehézfém tartalmuk miatt - pedig kicsit tartósabbak voltak a NiMH típusoknál - tehát azért vannak törekvések környezetvédelmi megfontolásból.


A többit már nagyon jól megfogalmazta az 1-es.


Le a világot kizsigerelő bankármaffiákkal, politikusokkal, stb. - le a vadkapitalizmussal!

2023. máj. 25. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
77%
Sokféle technológiáról olvastam laikusként, de ugye nem mindegy mi lesz az akkuk célfelhasználása. Az erőművek túltermelésének tárolására valószínű előbb lesz ilyen téren jobb megoldás, illetve nem csak akkumulátorral oldható meg. Az autók többsége valószínű, hogy szilárdtest-akkukkal fog működni, de hogy ez mit hoz a gyakorlatban, még kérdés.
2023. máj. 25. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
87%

Minden technológiát lehet környezetkímélően alkalmazni!

Az a jó hír, hogy a magyar előírásoknak harmonizálnia kell az EU-s előírásokkal, másképp nem üzemelhet.

Azok meg igen szigorúak!

A lítium akkugyártás technológiája szinte egészében a Kínaiak és a Dél-Koreaiak kezében vannak! Ők kutatták, kísérletezték ki!

Akik itthon ezekről nyilatkoznak, azok csak (jó vagy rosszindulatú) feltételezések - minden gyártástechnológiai ismeretek nélkül!

Tetszettek volna itthon többet fordítani a kutatásra, fejlesztésre és nem ellopni minden normálisan felhasználható pénzt!!!

2023. máj. 25. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
49%

Az a jó hír nem jó hír. Számos más uniós törvény van, amit nem tartanak itt be. És nem történik semmi, pontosabban nem jön a pénz.

Mint többen leírták, egy technológiát lehet jól és rosszul alkalmazni, ez mindig a résztvevők képességein és igényességén múlik. Itt nem az akkumulátorgyártással van a baj, hanem azzal hogy tudni lehet, itt a feltételek olyanok, hogy csak rosszul lehet csinálni. Tehát nem az akkumulátor a hibás, hanem az ember, aki ilyen módon képzeli gyártani, puszta hatalomvágyból kiindulva. Vegyük észre, a kínai félnek ebben nem az akkumulátor a fontos, hanem az, hogy itt van. Európa közepén. ahová mások csak sokkal szigorúbb feltételekkel engedik be. Kína azért tarol, mert olcsón tud gyártani. Azért olcsó, mert a környezettel nem törődik. itt megteheti, másutt Európában nem.


Tisztán a kérdésre. Igen, lehetne úgy gyártani hazánkban. De csak akkor, ha egy másik kormány előbb rendbe szedi a gazdaságot, az emberek mentalitását, és megteremti a feltételeket. utána menni fog. De ennek elvégzése a legjobb esetben is ötven év. Nem a pénz miatt, nem a tudáshiány miatt, nem a képesség miatt, nem az akarat miatt. hanem az emberek hozzáállása miatt. Amit ez a kormány (és részben az előzők) szívós munkával kialakítottak a politikai igénytelenség és mohóság következtében.


#3 utolsó mondatához. Nem lea vadkapitalizmussal. Ami nincs, azt nem lehet eltörölni. Semmilyen kapitalizmus nincs. Se itt, se másutt. Ennek megértéséhez elegendő pontosan idézni a kapitalizmus alaptulajdonságait. Ehhez első kérdés: hol itt a verseny? Nem a munkavállalóknál, mert az ott nem verseny, hanem kényszer. A terelő vállalatoknál hol van? Hol ott a verseny, ahol egy iparágat két három cég irányít a világon. Ők nem versenyeznek, egyeztetnek. Ehhez meg kéne érteni az USA elnökének 15%-os minimumadó javaslatát, amit demokratiksus Európa sem fogadott el. Miért nem? Mert akkor ugrott legalább 4-5 uniós ország offshore jövedelme. Ami akár hússzorosa a termelésinek.

Egyébként aki kíváncsi a magyar jövőre, amely ezen elmebeteg kormány tervei szerint megvalósul, annak tudok javasolni néány konkrét dél amerikai hely meglátogatását. Messziről. Mert közelről (ha megengednék) nem tanácsos, bele lehet halni. Arrafelé kicsit alacsonyabb az átlagéletkor, mint a középkorban volt. És mégis ragaszodnak hozzá, mert anélkül éhen halnának. Nem terem ott már semmi. Marad a bánya és a segély.

2023. máj. 25. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
55%

18:11

Az a baj, hogy nem elég az előírás, be is kell tartatni. Ha betemetik a figyelőkutakat, vagy hozzáférhetetlenné teszik, akkor kerek perec be kéne vonni a működési engedélyt.

A harárértékek átlépés pedíg a cég métetétől és bevételétől függetlenül jelentős bírságot kéne maga után vonjon.

2023. máj. 26. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

6 - "A harárértékek átlépés pedíg a cég métetétől és bevételétől függetlenül jelentős bírságot kéne maga után vonjon."

Maximálisan egyet értek veled!

Ezért kéne a környezetvédőknek tüntetniük.

A bezárás nem opció: ki kártérítené a CATL-t vagy a BMW-t?

És miből?

Mert olyan ütemben növekednek ezek a gyárak, hogy a gomba oda jár tanulmányútra...:)

Az építések leállítása őrült ötlet, felér egy öngyilkossággal!!!

2023. máj. 26. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Pszichológus atya ***** válasza:
100%
Magyarország eleve az akkumulátor értéklánc kevésbé szennyező felét kapja a cellagyártással és összeszereléssel, nem pedig a bányászatot, finomítást. A vegyipari részéből is csak egy kis rész lesz itt, amúgy jellemzően a lítium-hidroxid külföldről fog érkezni. Valószínűleg az akkuk szállítása és a gyártáshoz szükséges energia megtermelése többet fog szennyezni, mint maguk az ipari folyamatok.
2023. máj. 28. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

#5


> hol itt a verseny?

mindenki a versenyre hivatkozik, ezért telepíti szegényebb régiókbaa gyártását, ezért dolgoztatja túl a munkavállalóit, ezért zsákmányolja ki magát, pl. éjszakai munkával, ezért igyekszik megkerülni a környezetvédelmi szabályozást, hogy mindezekkel költséget csökkentsen, hogy versenyben maradjon.



> nem verseny, hanem kényszer.

kényszer, mert különben lemaradsz a versenyben



A terelő vállalatoknál hol van? Hol ott a verseny, ahol egy iparágat két három cég irányít a világon. Ők nem versenyeznek, egyeztetnek.

Egy szinten lehet, hogy így van, de a kamat őket is növekedésre kényszeríti, épp ezért vannak nehéz helyzetben, mert nem egy valóságos szereplővel, hanem egy matematikai modellel kell versenyezniük. Ezért sem lehet nyerniük, ezért is törvényszerű az összeomlás. Mint a rulettben a bank.


Ha már így fogalmazol, hogy mit kellene megérteni, akkor olvasd el Lietaertől A pénz és fenntarthatóságot. Érdekelne az ezzel kapcsolatos véleményed.


> Ehhez meg kéne érteni az USA elnökének 15%-os minimumadó javaslatát.

Ezt mondjuk tényleg nem értem, hogy ebből mi következik, mire utaltál?


#1 voltam köszönettel.

2023. jún. 1. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!