Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Ha csak két fázisról megy a...

Ha csak két fázisról megy a motor, miért ég le?

Figyelt kérdés

márc. 11. 07:48
 1/4 anonim ***** válasza:
91%
Mert túl van terhelve. Alap esetben a terhelés 1/3 része jut egy tekercselésre. Ha két fázisról megy, akkor a formális logika szerint a fele, de olyankor ehhez még hozzá adódik egy csomó más kellemetlen tényező, ami rontja a hatásfokot. Bejön egy lüktető nyomaték és áram, mert a mágneses mező nem optimális alakú. Összességében nagyon megnőnek a megmaradt fázisok áramai.
márc. 11. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Az előzőhöz még érdemes hozzá tenni, hogy a "két fázis" gyakorlatilag csak egyet jelent, ha nincs a nullvezető külön bekötve a csillagpontba - ami nem szokásos. Így a motor megindulni se képes és azonnal leég a zárlati áramtól.


Felpörgetett állapotban viszont tartja a normális üzemet, míg a terhelés nem lépi túl a részleges gerjesztés miatt csökkent billenőnyomatékot.

márc. 11. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 Paczalos István ***** válasza:

Ha csillagba van kötve, akkor eltolódik a csillagponti feszültség, ami még rosszabb hatásfokhoz vezet. A csillag kötésű motor esetében mindhárom tekercs létrehozza azt a forgó mágneses teret, ami forgásra kényszeríti a forgórészt (ami általában egy rövidre zárt forgórész) Mivel egy fázisod hiányzik, és a csillagponton vannak ezek összekötve egymással, a 120 fokos körszimmetria felborul. Egy nagyon jól kiegyensúlyozott nem túl nehéz motor általában elindul, de rettenetesen búg, mert a tekercseken több áram folyik a névleges helyett, ami által egyre nagyobb hőtorlódás addig növekszik, míg el nem éri a tekercs lakkjának az olvadáspontját. Akkor viszont áthúz, és létrejön a menet, vagy testzárlat, ami már brutális hőemisszióval jár. Azt már mindenki észre veszi, mert az olvadó/szenesedő lakk irtó büdös, illetve elég rendesen füstöl.


Ugyanez a jelenség a deltába kötött motoroknál, annyi különbséggel, hogy ott nincs szó csillagponti feszültség eltolódásról, viszont a terhelő áram sokkal dinamikusan növekszik, tehát a lakk hamarabb megolvad a huzalokon.

márc. 18. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Paczalos István - a lakk soha nem olvad meg a huzalokon, hanem szilárd fázisban kezd lebomlani. A motor nem ég le, hanem teljesen normálisan működik, ha a terhelése csak részleges és már fel van pörgetve és/vagy csillagponti bekötéssel biztosítva van a felpörgéshez elengedhetetlen részleges forgómező.
márc. 18. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!