Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Felszállásnál, amikor fokozato...

Felszállásnál, amikor fokozatosan növelem a gép sebességét, de még nem emelkedtem el a földtől, miért kezd el hirtelen valamelyik oldalra kanyarodni a gép? (Szimulátor)

Figyelt kérdés
2011. júl. 21. 22:00
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
IL Sturmovik esetleg? Allitsd leljebb a nehezseget vagy csinald vegig a tutorialt, vagy olvasd el melyik nehezsegi tenyezo mire van hatassal
2011. júl. 21. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim válasza:
Ha Messerschmitt vadászgéppel repülsz, akkor ez azért van mert a való életben is húz a gép. Ha meg másik típussal van probléma, akkor nézd meg a szimulátor oktató videóit vagy böngéssz ezen az oldalon: [link]
2011. júl. 22. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

Ha propelleres gép, akkor fizika: megpróbál a másik irányba fordulni a gép teste, mint amerre a propeller pörög. Ez a valóságban is így van.


Vagy pedig gödrök, stb...


Vagy nincs középen a pedál (vagy szrul van beállítva).


Aki azt írta, hogy nem egyformák a szárnyvégek, az akkora hlyeséget írt, hogy nem igaz... annak nagyobb sebességnél jobban ki kéne jönnie, nem? Különben is tudnak már 100 éve viszonylag szimmetrikus repülőt gyártani.

2011. júl. 22. 02:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:

Két, vagy több motoros gépek esetén ezért szoktak ellenkező irányba forogni a lapátok (((bár van kivétel)))


Bár csináltak már olyan vadászgépet, aminek az elekén 2 propeller volt egymás mögött. Illetve olyat, hogy egy elől és egy hátul. Nem teljesen váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Több hátránya lett, mint előnye (bonyolultabb szerkezet, több súly, stb... ráadásul alig hajtott valamit a 2. propeller, mivel ott alig tudott kialakulni lamináris áramlás a propelleren)

2011. júl. 22. 02:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:

"Két, vagy több motoros gépek esetén ezért szoktak ellenkező irányba forogni a lapátok (((bár van kivétel)))"


Nagyjából mindegyik gép "kivétel" :P De cáfolj meg és mutass egyet, ahol valóban ellentétes irányba forog a jobb illetve baloldal motorjának légcsavarja.

2011. júl. 22. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:

De hogy a témánál maradjunk ...


A légcsavaros gépek komoly problémája ez az effektus. Arról van szó, hogy egy gyorsan forgó test (esetünkben a légcsavar) igyekszik megtartani a forgásának a síkját. Ha ebből a síkból mégis megpróbáljuk kimozdítani, akkor nem csak a várt irányban mozdul el, hanem a forgás irányától függően a kimozdítási irányra merőleges irányban is elmozdul. Ha így nem világos, akkor fogj egy kiszerelt biciklikereket, fogd a két tengelyét, és forgattasd meg valakivel. Majd szimplán próbáld meg mondjuk a vízszintes felé elfordítani a tengelyt úgy hogy a bal kezeddel lefelé mozdítod a tengelyvéget. Észre fogod venni, hogy ugyan elmozdul, de nem abban az irányban, hanem vagy feléd, vagy tőled távolodva, ferdén sikerül csak kitéríteni a vízszintes felé ...


Ugyanez a helyzet a légcsavaros gépeknél. Felszálláskor felpörög a motor. Majd amikor megpróbálod elemelni, gyakorlatilag a forgás síkjából akarod kitéríteni a légcsavart magát. Ez hasonlóan a biciklikerekes esethez, nem pusztán felfelé ható erőt hoz létre a kormányfelületekkel, hanem bizony oldalirányú erőt is generál! Ez a korai időszakban különben nagyon komoly gondot jelentett. Ugyanis egy vízszintes repülésnél ha jobbra vagy balra akart kanyarodni egy repülő, az süllyedést, illetve emelkedést is kiváltott a kívánt kanyarodási iránytól függően. Ezeket a gondokat később automatikus aerodinamikai rendszerekkel (értsd: pilótafüggetlen kormányfelületekkel) többé kevésbé sikerült kiküszöbölni. Sajnos azonban a repülés korai időszakában ebből fakadóan jónéhány légibaleset is történt ...

2011. júl. 22. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
Sokan sikeresen próbálkoztak koaxiális rendszerrel. Többek között pl. az Antonov tervezőiroda. De lehet, hogy elhamarkodottan általánosítottam.
2011. júl. 22. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
A koaxiális rendszerek egy tengelyen de ellentétesen forgó két légcsavart alkalmaznak (KA helikopterek, TU-114 repülőgép). Te olyat emlegettél, amikor a két oldalon ellentétesen forgó légcsavarokat alkalmaznának. Ez viszont meglehetősen ritka. Repülőgépről nem is tudok, csak speciális repülő szerkezetről (Osprey). Tehát létezni létezik, de nem ez a gyakoribb...
2011. júl. 22. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
azert ez egy gyoker kis jatek, nem hiszem hogy ilyeneket belekalkulaltak.
2011. júl. 22. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
Pedig elhiheted, simán belevisznek ilyet is a mai szimulátorokba.
2011. aug. 2. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!