Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » A fogaskerekeknél mikor...

A fogaskerekeknél mikor alkalmaznak profileltolást?

Figyelt kérdés

2012. márc. 2. 17:09
 1/5 anonim ***** válasza:
A nagy terheléső fogaskerék hajtások tervezésekor arra törekszenek, hogy a fogfejnél és a foglábnál a relatív csúszásokat kiegyenlítsék, amit kompenzált fogazat esetén a profileltolás nagyságának helyes kiválasztásával, általános fogazat esetén pedig a profileltolások összegének megfelelő felosztásával érnek el.
2012. márc. 2. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Én nem vagyok nagy szakija a fogaskerekeknek. Azt viszont tudom hogy akkor csavart egy fogaskeréken a fog ha kis helyen/átmérőn kell nagy nyomatékot átadni. Ilyen például az autóban lévő differenciálműnél van. Ott is alacsony fokban kis csavart mintázatú fogaskerékkel viszik át a meghajtást a ,hogy az autó padlója alacsony maradjon.
2012. márc. 2. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Vagyis ha nem a középpontal nem merőlegesen hajtják egymást a fogaskerekek.
2012. márc. 2. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
73%

-Ha a fogszám kisebb, mint 17, és ezért alámetszés keletkezne.

-Csúszásra való kiegyenlítéskor.

-Általános fogazás esetén

-Különleges esetekben.

2012. márc. 2. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim válasza:
10vagy11-es fogszámnál már mindenképpen ajánlott.
2012. márc. 9. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!