Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Van arra mód, hogy repülő...

Van arra mód, hogy repülő szerkezeteknél. Lehalkítsuk egy motor zúgását?

Figyelt kérdés
A levegőben ugye nincs föld, ami lefogja a hangot, ezért sokkal hangosabbnak hat minden, hiszen gömb irányban terjed a hang. Motoros siklóernyőknél például nincs mód arra, hogy a zúgást tompítsuk?
2013. ápr. 10. 13:54
 1/5 anonim ***** válasza:

Az Apache helikoptereknel csinaltak azt, hogy a hatso rotor hanghullamaival tompitjak a fo rotor hanghullamait.

Nem tudom motoros sikloernyonel mit lehet csinani. Magat a motort gondolom le lehet valamennyire burkolni.

2013. ápr. 10. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 Buborék Fejü ***** válasza:
Léteznek már hajtómüvek, amikben nincs mozgó alkatrész (turbinalapát stb), de ezek csak egy bizonyos sebesség fölött müködnek. Arrol sajnos nincs infóm, hogy mennyire kell felgyorsulni a müködésükhöz és mennyivel "halkabb" egy hagyományos hajtómühöz képest.
2013. ápr. 10. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Előző: Torlósugárhajtóművek, melyek 2-3 mach-tól működnek jól 6 mach-ig.


Kérdező: A föld közelségének nincs akkora hatása a zajok terjedésére, hacsak nem egy rád merőleges falról visszaverődik a hang. A repülő szerkezeteknél a motor adja a zaj legjavát, mivel a kipufogójuk a minél nagyobb teljesítmény miatt nincs lefojtva. Kb mint amikor a ladának kiszakad a kipufogója a motorból :)


Már léteznek elektromos motorok, de elég körülményesek és gyengécskék. A zaj másik részét a lapátok adják.

2013. ápr. 10. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Wadmalac ***** válasza:
A propeller zaja csökkenthető, ha a turbulenciák csökkennek. Megfelelő lapát-tervezéssel javítható a helyzet, de ez bonyolult áramlástani számítógépes modellezést igényel. A megfelelő profil fordulatszám-függő, úgyhogy vagy változtatható profil kellene hozzá, vagy állandó fordulatszám, első bonyolult, második lehetetlen. Olyan mennyiségű mérnöki munka kell a megoldáshoz, hogy valószínűleg legfeljebb a haditechnikába érné meg, ott meg a propelleres felhasználások fogynak.
2013. ápr. 11. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

"Már léteznek elektromos motorok, de elég körülményesek és gyengécskék"

Ez nem igaz.

Az elektromotorok igen erősek is tudnak lenni. A probléma amiért nem alkalmazzák széles körben repülőknél az, hogy nincs ami enegriával tudná ellátni. Az energiatárolást kell megoldani, akkor az elektromotor a kisgépes repülésben kiszorítja a benzinest, ebben biztos vagyok. A hatásfokuk 4x akkora mint a benzinmotoré, töredék vibrációt okoznak, egyszerű újraindítani, leállítani, szabályozni, kisebbek, könyebbek, halkabbak.

2013. máj. 3. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!