Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » A Földnek ugyebár van egy...

Ájron kérdése:

A Földnek ugyebár van egy nagyon erős mágneses tere. Akkor miért nem esnek gyorsabban a vasból készült dolgok?

Figyelt kérdés
2014. máj. 27. 00:54
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Én laikus vagyok a témában (nem vagyok fizikus :D), de úgy tudom, hogy a Földnek mágneses pólusai vannak. Úgyhogy ha annyira erős lenne a mágneses tér, hogy konkrétan vonzaná a vas/acél tárgyakat, akkor valamelyik pólus felé vonzaná őket. A tömegvonzás viszont a Föld középpontja irányába mutat, azaz a két mozgási irány nem esne egybe, vagyis a tárgyak nem gyorsabban esnének le egy vonalban, hanem "ferdén" esnének, valamelyik mágneses pólus irányába :D


Egyébként szerintem hat rájuk a Föld mágneses mezője (mert az iránytű is beállítódik a megfelelő irányba), de ez nem olyan nagy erő, hogy magához vonzza az acél tárgyakat :D Szép is lenne...


Bár én laikus vagyok, remélem más okosabbat ír nálam :)

2014. máj. 27. 02:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Azt kérdezd meg aki ezt mondta neked o.o

A mágneses tér amúgy nem azt jelenti hogy olyan a Föld mint egy mágnes.

2014. máj. 27. 05:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 Wadmalac ***** válasza:

Nézd meg, az iránytűre milyen elfordító hatással van a Föld két pólusa és nézd meg, milyen hatással van rá egy jó minőségű mágnes 1 m-ről.

A Föld mágneses mezeje koránt sem olyan erős, mint gondolod. Mint fent is írták, pólusai maximum a sarkon vannak ugyanolyan irányú hatással, mint a gravitáció.

Biztosan van hatása, de nagyon kicsi.

2014. máj. 27. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 2xSü ***** válasza:
100%

Az a gond ezzel a gyenge, erős, nagyon erős kategóriákkal, hogy ezek relatív jelzők. A hangya nagyon erős állat, mégsem bír felemelni egy kg kenyeret. Akkor miről beszélünk? Arról, hogy a hangya a méreteihez képest erős, de egy emberhez képest gyenge.