Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Mit tegyek, hogy átlássam...

Mit tegyek, hogy átlássam azokat az osztási műveleteket ahol az osztó nagyobb mint az osztandó és ugyanez maradékos osztásra is?

Figyelt kérdés

Például:

10:2 ezt átlátom végig tudok menni 2 vel egészen tíz ig és közben számolom,hogy hányszor ugrottam mire oda értem.Itt a maradék is nulla.


De ezt már felfogni sem tudom:

1:5 ezt,hogyan számoljam ki és a maradék az miért egy nem értem.

Vagy pedig itt: 1:2 = 0.5 ezt átlátom mert nagyon picik a számok egyet kétfelé osztottam az az 1 nek a fele,de itt sem értem azt,hogy a maradék miért 1 már megint.Pedig nullának kellene lennie mert 0.5 ben úgy jön ki a kettő ha végig ugrálunk rajta,hogy nem marad maradék akkor miért egy a maradék maradékos osztás esetében?Nem értem.


2014. júl. 27. 04:45
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Ha betéve tudod a kisegyszeregyet, nem lehet nagy problémád.
2014. júl. 27. 06:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 Walter_Dornberger ***** válasza:

ha nehézséget okoz az 1:5 és nincs gondod a 10:5-el akkor a következőt javaslom:

Jegyezd meg, hogy az osztandót megszoroztad 10/100/1000 ( a szükség szerint, addig míg nagyobb nem lesz az osztónál.

Végezd el az osztást!

majd az eredmény tizedesvesszőjét annyival toldbalra (helypótló nullákkal) ahány zérus jegy volt a szorzőban!

2014. júl. 27. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
És az miért van,hogy 1:2 esetében 1 a maradék és 2:1 esetben pedig nincs?Azzal a fenti módszerrel kitudom már számolni,de a maradékra nem tudok rájönni mert nem látom át.
2014. júl. 27. 16:34
 4/13 A kérdező kommentje:
Egyébként miért van az,hogy nekem nagy nehézségeket tud okozni még az egyszerű alapsulis matematika is?
2014. júl. 27. 16:46
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

Kevered a kétfajta osztást.

1. Vagy törtekkel számolsz, azaz tört lesz az eredmény, és akkor nincs maradék;

2. Vagy egész számokkal számolsz, ez esetben pedig van maradék. (Ez a maradékos osztás.)

Tehát

1.) 1 : 2 = 0,5 --> Ekkor nincs maradék.

2.) 1 : 2 = 0, és maradt az 1. (Mert az 1-ben 0-szor van meg a 2. Itt nem működik az ugrálás, ugyanis nem tudsz kettesével ugrálni 1-ig, ugye? :)


A 2 : 1 esetében azért nincs maradék, mert a 2-ig pontosan el tudsz jutni egyesével lépkedve (azaz pontosan kettőt kell lépned).


Olvasd el nagyon odafigyelve Süsü válaszát itt, segít megérteni:

http://www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__alkalmazott-tudoma..


"Egyébként miért van az,hogy nekem nagy nehézségeket tud okozni még az egyszerű alapsulis matematika is?"


Két lehetőséget tudok: vagy nem tanították/tanultad meg rendesen az alapokat, ezért nem érted; vagy diszkalkuliás vagy; de azt csak lényegesen több információ alapján lehet eldönteni, hogy melyik.


Nézd meg ezeket az oldalakat:

[link]

[link]

2014. júl. 27. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

Elolvastam a tüneteket és az összes rám illik.Ezt nem hiszem el.Míért pont én.Egyébként nem értem még mindig.

Mert,ha 1 osztva 3 veszünk,akkor ott több egész marad mégis 1 a maradék de miért?

2014. júl. 27. 21:36
 7/13 A kérdező kommentje:
Nem értem még mindig magyarázzátok el valahogyan pls. :-(
2014. júl. 27. 21:38
 8/13 anonim ***** válasza:

Kevered a dolgokat még mindig.

Maradékos osztás:

Ha az osztó a nagyobb, akkor a hányados nulla lesz. Ha próbaként visszaszorzol eggyel, akkor nagyobb számot kapsz, mint az osztandó. Ezért a hányadosnak is kisebbnek kell lennie. Ha nullával szorzol vissza, akkor nullát kapsz, ami kisebb az osztandónál, és a maradék is kisebb lesz az osztónál, mivel az osztandóval fog megegyezni.

Ugrálással, ha ugrasz egyet, máris túlléptél a célon. Így csak végigmenni tudsz, ez a maradék.

2014. júl. 27. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Sikerült megértenem gyorsan fel is írom.
2014. júl. 27. 22:30
 10/13 anonim ***** válasza:

"Elolvastam a tüneteket és az összes rám illik.Ezt nem hiszem el.Míért pont én."


Tudom, hogy nem vigasztal, de nem csak te. Sokan küszködnek ezzel a problémával. (Mások meg diszlexiával, diszgráfiával, figyelemzavarral, hiperaktivitással stb.)

Ami súlyosbítja a problémádat, az az, hogy ez eddig senkinek nem tűnt fel, sem a szüleidnek, sem a pedagógusoknak. :(((

Mint olvashattad a linkeken, már óvodás korban is vannak "gyanús" tünetek, tehát már az óvónőknek is oda kellene figyelniük erre. Az alsós tanító néniknek meg pláne... Csak hát sokaknak sajnos sokkal könnyebb leh.lyézni egy gyereket, vagy ráfogni, hogy lusta, mint végigcsinálni a vizsgálati procedúrát.

De mivel ezen mindenképp túl kell esned most, sürgősen szólj a szüleidnek, és kérjetek vizsgálatot a helyi nevelési tanácsadóban. Kérni fognak egy tanári szakvéleményt is, ezt szerezzétek be majd mielőbb. Ha meglesz a vizsgálat (ősznél előbb biztosan nem...), akkor már szakértő mondja ki, hogy valóban diszkalkuliás vagy-e, és onnantól kezdve "nyert ügyed" van, ugyanis speciális segítségre leszel jogosult (fejlesztőpedagógus fog foglalkozni veled heti egy-két alkalommal), plusz könnyítéseket kapsz matekórákon (pl. használhatsz számológépet, vagy több időt kell biztosítani számodra dolgozatírásnál), ill. nem kell majd matekból érettségizned.

Nagyon fontos, hogy ne hagyd annyiban a dolgot, mindenképp menj vizsgálatra.


"ha 1 osztva 3 veszünk,akkor ott több egész marad mégis 1 a maradék de miért?"


Miért maradna több egész? :O

Nem maradhat _több_ egész, mivel csak 1 van.

A maradék nem lehet több sem az osztandónál, sem az osztónál.

Ha itt is megpróbálod a lépegetős módszert, azt látod, hogy egyet sem tudsz lépni 0-tól 1-ig hármasával... Tehát 1 : 3 = 0, és marad az 1.


Lehet, hogy segít, ha a számok mellé mindig odaképzelsz valamit, pl. gyümölcsöket.

Ha 1 almát/körtét/bármit 3 egyenlő részre vágunk, egy-egy ilyen rész az egész gyümölcsnek az 1/3-a (= 0,33-a) lesz.

Maradékos osztásnál ugyanez: 1 körtét nem tudunk 3 részre osztani úgy, hogy egész szám legyen az eredmény; ezért van az 1 maradék. (1 : 3 = 0, és marad az 1.)

Vagy még jobb: rakosgasd ki az osztásokat gombokkal, babszemekkel, bármilyen apró vackokkal; például 20 gombot rakj ki, és oszd el először kétfelé ("egyet ide, egyet oda" módszerrel). Látni fogod, hogy 10 darab lett a bal oldalon, és ugyanennyi a jobb oldalon. (Ez az egyenlő részekre osztás művelete, azaz 20 / 2 = 10.)

Aztán tedd megint egy kupacba az egészet, és csoportosítsd a gombokat kettesével; azt fogod látni, hogy 10 csoportot tudtál alkotni. (Ez a bennfoglalás művelete, azaz 20 : 2 = 10.)

Aztán csoportosíts 4-esével, majd 5-ösével.

Az eddigieknél nem marad ki gomb a csoportokon felül, azaz 0 a maradék.

De aztán csoportosíts 3-asával... Azt fogod tapasztalni, hogy 6 csoportot tudtál alkotni, és 2 gomb "kimarad" (az asztalon vagy a kezedben). Ez művelettel leírva:

20 : 3 = 6

2

(Azaz a maradék 2.)

Tényleg csináld végig, amiket leírtam, nem elég, ha csak elolvasod.

És aztán csoportosíts hatosával, és jegyezd le művelettel a tapasztalatodat. Majd jöhet a 7-esével csoportosítás, aztán 8-asával stb.

Ha leírod ide a műveleteket, amiket tapasztalsz, megnézem, jók-e. :)


.......


Figyeld meg a következőket a nem maradékos osztásnál:

Ha az osztandó kisebb, mint az osztó, akkor a hányados 1 egésznél kisebb lesz. Pl. 3 : 5 = 3/5

(Törtnél: Ha a számláló kisebb, mint a nevező.)

Ha az osztandó és az osztó ugyanannyi, akkor a hányados 1 lesz. 9 : 9 = 9/9 = 1

(Törtnél: ha a számláló és a nevező ugyanannyi.)

Ha az osztandó nagyobb, mint az osztó, akkor a hányados 1 egésznél nagyobb lesz. (6 : 2 = 6/2 = 3)

(Törtnél: ha a számláló nagyobb, mint a nevező.)

2014. júl. 27. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!