Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Egy belsőégésű motorral...

Egy belsőégésű motorral hajtott jármű működne a Holdon, ha a légbeömlőkhöz vezető kábeleket átkötnénk egy palack oxigénre, az üzemanyagvezetéket pedig egy palack metánra?

Figyelt kérdés

2015. jún. 2. 20:00
 1/10 anonim ***** válasza:

Ha jól megcsinálják, akkor miért ne?


(Amúgy miért kell metán a rendes üzemanyag helyett/mellett?)

2015. jún. 2. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Csak azért írtam metánt, hogy egyszerűbb legyen.
2015. jún. 2. 21:15
 3/10 Wadmalac ***** válasza:

Elvileg igen. Persze nem árt, ha a kipufogó is kap egy reduktorfokozatot, mert a teljes vákuumba kipufogás nem feltétlenül fele meg a motor átöblítési szükségletének.

A másik, hogy tiszta oxigénnel nem tudod üzemeltetni, mert elégeti saját magát. Megfelelő semleges légfelesleg kell az oxigén mellé, a legjobb a sima levegő, ami itt is van, hiszen ahhoz van gyártva a motor.

Így viszont iszonyat mennyiségű légbeáramlás kell, ezt palackból megoldani nem túl szerencsés.


Biztosan lehetne olyan belsőégésű motort fejleszteni, ami működhetne oxigénnel és éghető gázzal, vákuumkörülmények közt. Csak nem valószínű, hogy megéri. A belsőégésű motorok elég vacak hatásfokúak, a magával cipelt üzemanyag (jelen esetben én a hidrogént tippelném legmegfelelőbbnek) és oxigén mennyiség energiatermelésre már most sokkal jobban felhasználható pl. egy üzemanyag-cellában, aztán az így nyert elektromos energia sokkal univerzálisabban használható, mint egy belsőégésű motor kinetikai energiája.

2015. jún. 3. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Mindezeken kívül bírnia kellene a +150...-150 fok hőmérsékletet - ráadásul egyszerre!

Valószínűleg ugyanúgy keringő hűtőfolyadék kellene neki, mint az űrhajósoknak.

2015. jún. 3. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Az üzemanyagot nem kéne magukkal vinni, hanem holdkőzetből állítanák elő. Ha úgy vesszük, hogy a holdkőzet nagyrésze CaCO3 és SiO2 akkor a kémiai bontással meg is van az oxigén. Víz ugyan nincs a Holdkőzetben nagy mennyiségben, csak a sarkok felé árnyékos kráterekben, azt magukkal kéne vinni, azt is bontanák, így lesz hidrogén, meg még több oxigén, ezek után a szént reagáltatnák a hidrogénnel és kész a metán.
2015. jún. 3. 11:34
 6/10 anonim ***** válasza:
"Ha úgy vesszük, hogy a holdkőzet nagyrésze CaCO3 és SiO2 akkor a kémiai bontással meg is van az oxigén." - ez így fából vaskarika, a bontáshoz 100% hatásfok mellett ugyanannyi energia kéne, mint amennyi az üzemanyag égetésével felszabadul. (Márpedig a belsőégésű motorok hatásfoka 40% alatt van.)
2015. jún. 3. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Nem érted a lényeget. Ahhoz sok energia kell, hogy egy holdjáró villanymotorja járjon, és akkumulátorokból se tudunk még túl jókat csinálni, pl. az új villanyautók se bírnak 100-150 km-nél többet menni, tehát a fő probléma a villamoshajtású, akkumulátoros járműveknél, az akkumulátorok gyenge kapacitása.



Ha viszont a napelemekkel meghajtanánk egy olyan gépet, ami a Holdon található anyagokból oxigént és metánt állít elő, majd ezzel hajtanánk egy belsőégésű motorral rendelkező Holdjárót, akkor megoldódna a probléma.

2015. jún. 3. 20:17
 8/10 anonim ***** válasza:

Még mindig sokkal gazdaságosabb a napelemmel villanyautót hajtani (jó lassan, sajnos), mint gázt fejleszteni, majd azzal motort hajtani.


Hacsak nem az a cél, hogy 2 hétig fejleszted a gázt, aztán az autó egy óra alatt elpöfögi.

2015. jún. 3. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

#8: Nem feledkezve meg a gázfejlesztéshez kellő infrastruktúráról, egy gáztöltő állomásról (mert ugye az a francos oxigén magától inkább kifelé akar jönni a palackból, ahelyett hogy bele akarna menni), valamint az ezek üzemeltetéséhez szükséges energiamennyiségről sem.


Ezeket is figyelembe véve már jócskán gazdaságosabb valóban napelemeket szerelni a járműre, és lehetőleg a terminátor közelében autókázni - vagy bevállalni, hogy két hetente két hétre pihenőállásba tesszük a masinánkat.

2015. jún. 4. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Arról nem is beszélve, ha már van hidrogén, miért kell metánt gyártani. Az üzemanyag cella nem tudom milyen éllettartamú, de ha összevethető egy (jövőben fejlesztendő) hidrogén+oxigén üzemű robbanómotoros járművel, nem sokat vacakonának vele.
2015. jún. 5. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!