Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Benzines Agymotort lehet...

EagleHUN kérdése:

Benzines Agymotort lehet építeni, és működne?

Figyelt kérdés

Manapság egyre fölkapottabb az elektromos járművekben az agymotor, jobb helykihasználása és nagyobb nyomatéka miatt.

Én arra gondoltam hogy nem lánctalpas páncélozott 6-8 kerekű járművekben (BMP szerűség) lehetne alkalmazni benzines agymotorokat is.


Ezt kb úgy képzelem el hogy csillagmotorokról ( [link] lenne szó, ez elég lapos kivitelű ahhoz hogy egy vaskos kerékbe beférjen. Persze a tengelykapcsolódásnál valami lassító áttételen át csatlakozna a tengelyhez, mert az alacsony fordulatú motorok nem hatékonyak.


És természetesen így nem maga a tengely fordulna el, hanem maga a motor a kerékkel együtt, mivel abban van és hozzá is van rögzítve.


Az elektromos és üzemanyag betápot a nem forgó ám üreges (felfüggesztéssel azért rendelkező) keréktengelyen át lehet megoldani.


Próbálkoztak már ilyesmivel valaha?


Az az Elképzelésem:

Távolról irányított és/vagy drón páncélozott járművekben szerintem ez lenne a legmegfelelőbb! Tehát ezekben ember sem ülne (sérülékeny alkatrésze az ember). Búvó nyílások nélküli (sérthető helyek) páncélozott járműről van szó, vagyis kellően kis méretű egy ilyen meghajtás kivitelezéséhez. Így maga a jármű is kicsi és viszonylag könnyú lesz, azaz kis célpontot nyújt, és masszívabb/tömörebb, mint egy nagy búvótérrel rendelkező héj szerkezetű emberes jármű.


Ne gondolja senki hogy ez nagyon sci-fi dolog, mert az oroszok most rendszeresített páncélozott jármű osztálya és annak is a "tankja" már eleve úgy készült hogy a toronyban nem ül ember (ott csak az autómata fegyver van), és a tank testből is kiváltható az ember bármikor. Azaz az oroszoknak már jelenleg is olyan a top tankjuk hogy bármikor távirányíthatóvá tehető, benne ülő személyzet nélkül!

[link]


A BMP gyártásnak úgyis nagy hagyománya van itthon Magyarországon. Szerintem ez a kritikus pontja egy ilyen járműnek azaz a meghajtása. Ha ez megoldható akkor építeni tudunk távirányítású járműveket, amikben a kerék hiba és/vagy motor hiba esetén egyszerre, egyszerűen cserével javítható! Ha 1-2 ilyen kerék megsérül a maradék még simán továbbviszi a járművet. A Többi része a fegyverzet meg az elektronika a testben jól védett helyen meg jóval nehezebben sérülne.

Megspórolható továbbá a szellőztető és mérges gáz szűrő rendszer, a radioaktivitás elleni védelem, a belső falak repeszleválás elleni kevlár borítása, periszkópok, sérülékeny kémlelőnyílások...


Mit gondoltok megvalósítható?



2015. júl. 3. 09:31
 1/2 anonim ***** válasza:

Mivel írtad, hogy az oroszoknak ilyen van, ezért nem hogy megvalósítható, de már kész is.


Tudtommal a BMP lánctalpas, nem a BTR-re gondoltál?


Szerintem hátrányos lenne a benzines agymotor egy ilyenen. Egy nagy, erős motor könnyebb, mint 8 kisebb a kerekekben. Mivel a BTR úszni is képes, ezért a motorokat védeni kell a víz behatolásától és meg kell oldani a levegőellátásukat is. Lássuk be, egyetlen motor esetén ez egyszerű, pláne úgy, hogy a motorok még forognának is. Amennyiben előnyösebb lenne az általad említett megoldás, már biztosan alkalmazták volna.


Szerintem páncélzat sem kellene egy ilyen gépre. Azaz minimális, hogy azért a nagyobb kaliberű géppuska ne vigye át. Abban az esetben, ha komoly védelmet akarsz, akkor az nagyon sok páncélt jelent, ekkor már inkább egy guruló bunker lenne, mint tank. Persze ez sem garancia a nagy átütő képességű lövedékek elhárítására. Akkor már legyen minimális páncélzat és maximális sebesség. Egy gyorsan mozgó, viszonylag kicsi gépet nehezebb eltalálni.


A teljes automatizálás is problémás lehet. Mindenképpen embernek kell irányítani szerintem. Ha olyannak tervezzük, mint egy számítógépes játékot, akkor az a gond, hogy a kisebb technikai gondokat nem javítja senki. Egy tank személyzete ezt akár harc közben is képes megoldani. Ha olyan az irányítása, hogy egy megadott koordinátára küldve lő minden mozgóra, ami nem ad ki egy bizonyos jelet (mert egy másik ilyen tankot is lelőne), akkor oda már túl sok elektronika kellene, hiba esetén (vagy ha a baráti katonának nincs ilyen jeladója) szétlőne mindent, válogatás nélkül. Szóval legalább a célmegjelölést és a tűzparancsot emberi kézben kell tartani.


Egy ilyen géphez sok elektronika kell és ez lehet a gyengéje. Már csak az irányításhoz is. Ugyanis az első két tengely kerekeinek kormányozhatónak kell lennie, mindezt tengelyenként eltérő fokban. Akármilyen precízen is gyártják, nem létezik 2 egyforma benzinmotor. Ez nem is lenne baj laza terepen (murva, fű, sár). Aszfalton (ma már a városi harc is nagyon számottevő) radírozna a kerék, kopna rendesen kanyarodáskor. Egy motor és differenciálművek segítségével ez ugye nincs.

Egy régebbi BTR-nek nem kell elektronika. A dízelmotor megy áram nélkül, persze indítani elektromos motorral kell, de be is lehet ám kurblizni, legalábbis a régebbieket biztos, a mostaniakat nem tudom. Ez nagy előny lehet az EMP fegyverek idejében.


Összegezve:


Megoldható, de a gyártási idő így megnövekszik, ami nem egy jó dolog háborúban (persze nem akkor kezdenek gyártani, de pótolni kell a veszteséget). A teljesen automatizált gép addig jó, míg nincs rajta fegyver.



Egy régi kérdésem:


http://www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__egyeb-kerdesek__40..


Azóta sok minden változott rajta, időhiány miatt félkészen áll a garázsomban 300 km-el arrébb sajnos.

2015. júl. 3. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:

A kormányozhatósággal és motor védelmével kapcsolatban igazad van. Szóval tényleg jobb egy vagy 2 nagyobb a géptestben lévő motor.


A kérdést zártam.

2015. júl. 6. 15:41

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!