Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Mi, és hogy a legkönnyebb...

Nikolas Kidman kérdése:

Mi, és hogy a legkönnyebb anyag a világon? Avagy, a hidrogén mekkora nyomáson a legkönnyebb?

Figyelt kérdés
gondoltam biciklikerékbe pumppálom, és könnyebb lesz tőle a bicaj

2016. nov. 12. 21:29
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
75%
Elméletben könnyebb lesz, gyakorlatban nem fogsz érdemi változást tapasztalni. Ennyi erővel a kandallóban is elégetheted a pénzed ha pazarolni akarod.
2016. nov. 12. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
80%
Csináld meg, de ha rád száll egy katicabogár, akkor a tömegkülönbség kiegyenlítődik.
2016. nov. 12. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
83%
Ráadásul párnaponta újrafújhatod, mert a hidrogén átdiffundál a biciklikerék anyagán és apránként elillan a kerékből.
2016. nov. 12. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 2*Sü ***** válasza:
100%

Eleve ott kezdődik, hogy jó esetben a kerékpár tömege a te tömegedhez képest jóval kisebb. A kerékpár tömegének meg nagyon kis részét adja a kerékbe fújt levegő. Nem tudom mennyire számoltam jól, de egy 28"-os kerékátmérőnél, 4 cm szélességű gumi esetén 3 bar-ra felfújva 1,8 kg jött ki. (Ami több, mint elsőre gondoltam.) Ha még vákuum is lenne a kerékben – de ehhez ugye nem jó a gumi kerék –, akkor is maximum 1,8 kg-ot nyernél az ügyleten. De életszerűen még a hélium lenne jó választás, azzal 1,5 kg-ot nyernél.


Akkor már egyszerűbb leadni 1,5 kg-ot a saját súlyodból, és ugyanott vagy, nem kell venned héliumpalackot, megoldani a töltést, ami lássuk be eléggé macerás. De a testtartásodon, a biciklid, öltözéked áramvonalasságát, a fizikai erődön is lehet, hogy sokkal több múlik, mint a kerékpárral együtt vett súlyod.

2016. nov. 13. 04:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 EagleHUN ***** válasza:

Ahogy 1-2 írja a gumiba pumpálva nem nyersz semmit!


Még úgyis jobban járnál ha a vázra kötöznél néhány héliumos meteorológiai ballont.

Igaz a légellenállásod nőne ettől de a súlyodat meg közben pl megfelezhetnéd. De úgy hogy még ne emelkedj föl.

Igaz így a tapadásod is csökken ha nagyon lecsökkented a súlyod már könyebben kipöröghetnek megcsúszhatnak a kerekeid...nem tudod előrehajtani magad.


Szóval a legegyszerűbb és legolcsóbb is a fogyás!

2016. nov. 13. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
84%

A levegő sűrűsége különböző hőmérsékleten átlagosan:


0 °C-on (101 325 Pa nyomáson) ρ = 1,2928 kg/m³

10 °C-on 1,2471 kg/m³

15 °C-on 1,2255 kg/m³

20 °C-on 1,2045 kg/m³

25 °C-on 1,1843 kg/m³

30 °C-on 1,1648 kg/m³


Láthatod, hogy 1 köbméter levegő tömege kb. 1,2 kg. A kerékpár gumijába belefújt levegőnek pedig nincs 1 köbméter a térfogata, hanem annál sokkal kisebb. Így hát nincs igazad ebben 2*Sü. Nem ad egy kilogramm plusz tömeget.

2016. nov. 13. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
84%
Egy liter levegő tömege 1,293 gramm. Nem tudom hány liter fér a kerékpárgumiba, de azt tudom, hogy nem fog a sűrűsége ezerszeresére nőni 3 bar nyomáson, tehát az 1,8 kg nekem nagyon soknak tűnik.
2016. nov. 13. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 2*Sü ***** válasza:
100%

#6,#7:


Igen, tegnap éjszaka erősen félreszámoltam. (Kicsit kételkedtem is az eredményben, de éjszaka nem találtam meg a hibát.) Valamilyen rejtélyes ok miatt a gumi keresztmetszetére nem a kör területének, hanem a kerületének a képletét használtam. De akkor egy immár talán helyes közelítő számítás:


Mondjuk legyen a kerékátmérő 27", 4 cm széles gumival. Az azt jelenti, hogy a kerék kerülete:

K = 2rπ = dπ = (27"-4 cm) * π = (68,58 cm - 4 cm) * π = 64,58 cm * π = 202,9 cm ≈ 2 m


Mivel két kerék van, így közelítőleg azok térfogata megfelel egy 4 m hosszú, 4 cm átmérőjű, azaz (0,02 m)² * π = 0,001257 m² keresztmetszetű hengernek. (Itt tegnap a keresztmetszetet számoltam rosszul 0,04π-nek, pedig ugye (0,04/2)²π-vel kellett volna számolnom.) Ekkor:


V = 4m * 0,001257 m² ≈ 0,005 m³


A levegő sűrűsége légköri nyomáson ρ=1,2 kg/m³, tehát 3 bar nyomáson ρ=3,6 kg/m³


A kerékben lévő levegő tömege tehát (immár remélhetőleg helyesen számolva):


m = ρ*V = 3,6 kg/m³ * 0,005 m³ = 0,018 kg


Így viszont ennyit lehet maximum nyerni, még ha vákuum is lenne a gumiban. Lehet a gumi héliummal, hidrogénnel való megtöltésénél jóval nagyobb tömegcsökkenést eredményez, ha egyszerűen csak lemosod a biciklit, lehet a rajta megülő por is nyom ennyit.

2016. nov. 13. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:

Igazából nem csak a gumi pumpálnám fel hanem a vázat is hidrogénesre készíteném el.

csak azon gondolkoztam hogy ugye vannak azok a fél kilós biciklik, és hogyan lehetne még könnyebbre elkészíteni.

A biciklikereket néhány helyen 10barra pumpálják fel.


A másik kérdés:

Gondolom ha minél több héliumot pumpálok a kerékbe, annál könnyebb lesz.nem? -nem. Mekkora nyomáson a legkönnyebb a hélium? Mekkora nyomást érdemes tartani pl: egy léggömbben?

Mikor a legkönnyebb? Ha vákuum van benne?

2016. nov. 13. 21:06
 10/15 anonim ***** válasza:
100%
Igen, ha vákuum van benne, akkor nulla a tömege. Hiszen nincs benne semmi, ami adná a tömegét. A gond az, hogy a légköri nyomás ilyen esetben behorpasztja a kereket. Ez abban nyilvánul meg, hogy ha te ki akarod szivattyúzni a benne lévő levegőt, akkor behorpad. Ez esetben nem te horpasztod be a kereket, hanem a légköri nyomás. Lehetetlen tehát olyan biciklikereket alkotni, amiben vákuum van. A héliumgáz pedig nehezebb, mint a hidrogéngáz, tehát ha a legkönnyebb biciklit akarod megalkotni, akkor hidrogéngázt pumpálj bele. A gond az, hogy az viszont átdiffundál a gumikeréken. Sőt, ha a bicikli vázába injektálnád, akkor azon is átdiffundálna, azaz SZIVÁROGNA. Bizony a hidrogén még a legvastagabb acéltartályok falán is átdiffundál. Azaz szivárog. Ráadásul iszonyat robbanásveszélyes.
2016. nov. 13. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!