Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Erőmüvekben a generátorok...

Erőmüvekben a generátorok álló részén a tekercselés bekötése csillag vagy delta kapcsolású?

Figyelt kérdés

Ha csillag akkor ok,mert van egy közös pont amiből jön a nulla vezeték,de ha delta akkor hol a nulla?

Merthogy a nulla vezeték bejön a háztartásba akár egy fázis,akkár 3 fázis esetén.


2018. jan. 3. 12:04
1 2 3
 1/27 Wadmalac ***** válasza:

A generátor nem motor, ott nem választjuk szét a két dolgot csillag és delta fogalmakkal.


Ha erőltetni akarom a csillag-delta dolgot, akkor mindkettő. Csillag, hiszen kell a közös nulla, ehhez képest produkál a generátor effektív 230 voltot 1-1 fázison, ha meg két fázis közt nézed, ott van az effektív 400 V, így nézve meg delta.

2018. jan. 3. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 A kérdező kommentje:
De például az autó generátor is egy hasonló generátor mint az erőmüben csak jóval kisebb méretű és teljesítményű.Ebben az esetben azt hiszem minden esetben csillag kapcsolású az állórész tekercselése.Ilyenkor van közös pont is,amihez lehet kötni a null vezetőt.De viszont a tekercseket át lehet kötni delta kapcsolásba is.Ilyenkor is müködik a generátor, viszont nincs nulla vezeték.Most akkor hogy van ez a nagy , erőmü generátorok esetében?Azok csillag vagy delta kapcsolásuak?
2018. jan. 3. 13:15
 3/27 A kérdező kommentje:
Ok.Akkor ebből azt értettem,hogy a generátorok tekercselése mindig csillag kapcsolású.
2018. jan. 3. 13:32
 4/27 anonim ***** válasza:

Egy tipikus generátor bekötés:

[link]


De amúgy deltában is lehetne kötni.

[link]


Csillag bekötésnél egyébként normál esetben a nulla vezetéken nem folyik áram.

[link]

2018. jan. 3. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/27 Wadmalac ***** válasza:

Ennél jobban nem tudom elmondani.


Egy motor csillag, ha a tekercsei a fázis és nulla közé vannak kötve, delta, ha a három fázis közé van kötve. Ez így generátornál NEM értelmezhető, egyszerűen nem hívjuk úgy, hogy csillag vagy delta.


A személygépkocsi generátorával meg elég távoli a rokonság.

Ott szerintem nincs is közös nulla kötés a tekercsek közt.

2018. jan. 3. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/27 A kérdező kommentje:
Autó generátornál megvan a közös nulla (a három kijövő vezeték össze van kötve),viszont ennél egyéb szerepe nincs, mert le van szigetelve.De vajon miért nem erről megy a vezeték az akku sarkára?
2018. jan. 3. 14:01
 7/27 Wadmalac ***** válasza:

"De vajon miért nem erről megy a vezeték az akku sarkára?"

Mert semmi köze az egyenirányított áramkörhöz.

2018. jan. 3. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 A kérdező kommentje:

"A személygépkocsi generátorával meg elég távoli a rokonság."

Miért?

2018. jan. 3. 14:09
 9/27 A kérdező kommentje:

Nem csak ennyi a különbség?

[link]


Vagyis, hogy erőmünél kijön a nulla vezeték is, autó generátornál, meg ez le van szigetelve, és a nulla a generátor külső vas testéhez kapcsolódik?Persze ilyenkor nem számítom bele a diódákat, mert anélkül is müködik a generátor, csak éppen váltakozó áramot állít elő.MI az a nagy különbség tehát?

2018. jan. 3. 14:13
 10/27 anonim ***** válasza:

Autógenerátorok nagy része csillagkapcsolású, írja a szakkönyv (csak rövid időre érintkeztem autóvillamossággal), de azért nem olyan ritka a deltakapcsolás sem.

Erőművi generátorok általában delta kapcsolásúak.


Ami az alkérdést illeti, különböző feszültségszinteken különféle kapcsolásokkal dolgoznak - különböző előnyeik miatt, de nullavezető a háztartás előtti utolsó transzformációnál képződik csak.

2018. jan. 3. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!