Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Háromfázisú motorok csillag-de...

Háromfázisú motorok csillag-delta indítása hogyan zajlik?

Figyelt kérdés

Amikor csillag kapcsolásban elindítják a motort, elér egy bizonyos fordulatot, ott átkapcsolják deltába?

Továbbá miért van szükség erre az indítási módra?


2012. aug. 4. 15:07
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Mert a 0 fordulatszámhoz nem 0 nyomaték tartozik, emiatt indításnál nagy az áram és leéghet a motor, csillagnál viszont harmadakkora nyomaték és áramerősség van.
2012. aug. 4. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Mi történne, ha csillag kapcsolásban hagyják a villanymotort?
2012. aug. 4. 20:39
 3/7 anonim ***** válasza:
51%
csillag-delta indítót általában 2 kW felett alkalmazni szoktak, azért, mert delta kapcsolásban kicsi az indítónyomaték és lehet, hogy nem bírna elindulni. Ezért csillag kapcsolásban indul, ahol nagyobb az indítónyomaték és egy időrelé átkapcsolja deltába, mikor már felpörgött egy bizonyos fordulatra. Semmi nem történne ha csillagban maradna. Vagyis az történne, hogy több áramot venne fel. Egyébként láttam már 100 kW körüli motort közvetlen indítással is...
2012. aug. 4. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

A távolság gyermeke

Nem kisebb a nyomaték deltában. Pont, hogy mindig nagyobb a nyomaték deltában, mert a teljesítmény is nagyobb.


Azért van szükség a csillag-delta kapcsolásra, mert deltában túl nagy áramot venne fel a motor indításkor. Ugye a motor amikor áll, a forgórész nem indukál feszültséget az állórészben, így a felvett áramot a hálózati feszültség és az állórész kicsiny ellenállásának hányadosa adja. Ez hatalmas áramot jelent indításkor. Ezért csillagba kapcsolják, ahol kisebb teljesítményt vesz fel a motor. Majd ha elért egy bizonyos fordulatot, ott átváltják deltába. Ha csillagban hagyod a motort, akkor az üzemel, csak kisebb teljesítményt vesz fel és harmada akkora lesz a nyomatéka.

2012. aug. 5. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim válasza:
20%

Befos*tam az első válaszólon leég a motor. xD


Amúgy az átváltás meg mágneskapcsoló + időrelé Forever.

2012. dec. 7. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim válasza:

"Azért van szükség a csillag-delta kapcsolásra, mert deltában túl nagy áramot venne fel a motor indításkor. Ugye a motor amikor áll, a forgórész nem indukál feszültséget az állórészben, így a felvett áramot a hálózati feszültség és az állórész kicsiny ellenállásának hányadosa adja. Ez hatalmas áramot jelent indításkor. Ezért csillagba kapcsolják, ahol kisebb teljesítményt vesz fel a motor. Majd ha elért egy bizonyos fordulatot, ott átváltják deltába. Ha csillagban hagyod a motort, akkor az üzemel, csak kisebb teljesítményt vesz fel és harmada akkora lesz a nyomatéka."


Ekkora hülyeséget hol hallottál?

2017. máj. 3. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:

"csillag-delta indítót általában 2 kW felett alkalmazni szoktak, azért, mert delta kapcsolásban kicsi az indítónyomaték és lehet, hogy nem bírna elindulni. Ezért csillag kapcsolásban indul, ahol nagyobb az indítónyomaték és egy időrelé átkapcsolja deltába, mikor már felpörgött egy bizonyos fordulatra. Semmi nem történne ha csillagban maradna. Vagyis az történne, hogy több áramot venne fel. Egyébként láttam már 100 kW körüli motort közvetlen indítással is..."


Bocs. Erre a marhaságra gondoltam, nem az előzőre.

2017. máj. 3. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!