Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Az egysejtűek tudnak valahogy...

Az egysejtűek tudnak valahogy gondolkodni? Mi alapján határozzák meg, hogy hova ússzanak enni stb? Olvastam, hogy a baktériumoknál van valami szexualitás-szerű génállomány-csere is, ezt hogy tudja összekoordinálni két baktérium, ha találkoznak?

Figyelt kérdés

2012. nov. 18. 23:09
 1/3 anonim válasza:
2%
minden amit látunk tud gondolkodni, mert minden ugyan abból van, sok energia rezgés, csak a szerveink vetítik elénk ezt a képet.. egy példát is akartam mutatni erről de még nem találtam meg a videót
2012. nov. 18. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Ahhoz, hogy ezt el tudd képzelni, szerintem úgy érdemes felfogni a világot, mint egy szimulációt, ami sok kis egyszerű szabályon alapul. (Legalábbis számomra így egyszerű, igaz én programozó vagyok).


Ezek a szabályok kémiai és fizikai alapúak, de minél fejlettebb egy élőlény, annál inkább bejön a biológia is, ami szintén kémián és fizikán alapul, de már sokkal komplexebb, szal ezért lehet érdemes külön kategóriának nevezni. (Végülis valahol a kémia és fizika is ugyanaz a dolog, csak a kémia egy komplexitás-szinttel "feljebb" van, ha úgy vesszük)


Szóval a lényeg: az egysejtűek nem gondolkoznak, mint az ember, egyszerűen csak végzik a dolgukat, viszont sok kis egysejtű, ami végzi a kis egyszerű "programját", összességében valami számunkra komplexnek tűnő viselkedést mutat.


Egyszerű szabályokból sokszor alakulhat ki komplex eredmény, és a komplex eredmények között vannak nagyon hasznosak, például ami egy faj túlélését segíti. Vagy ami azt eredményezi hogy egy faj hatékonyan talál élelmet, hatékonyan bejár egy utat, hatékonyan megtalálja a legrövidebb utat két pont között.


3 jó példa jut eszembe erről, az egyik az életjáték, ami jól mutatja hogy nagyon egyszerű szabályokból mennyire komplex dolgok alakulhatnak ki: [link]