Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Mi a halálért van ilyen...

Mi a halálért van ilyen alacsony elfogadottsága a földrajznak?

Figyelt kérdés

Egyszerűen nem hiszem el, hogy egy nemzetközi gazdálkodás szakon (én a BCE-GTK-ra mennék), de az egész gazdálkodástudományi karon, nem érettségi tárgy a földrajz. Az egész 10-es földrajztanagyagot egy az egyben leadják az egyetemen is -édesanyám is ide járt, és több ismerősömtől is tudom- de még sok természetföldrajzi anyagot is kérnek, ilyeneket mint az ásványkincsek bányászata, ami színtiszta földrajz. Megkockáztatom, a földrajznak van a LEGTÖBB köze ehhez a témához és mégsem érettségi tárgy. Nevetséges. Aki járatos ebben a témában, mondja már el hogy ez miért van, könyörgöm.


(Azért is pampogok ennyire, mert nagyjából most világosodott meg, hogy a 100%os középszintű érettségim nem lehet az érettségi pontjaim között. Se az OKTVm, ahol ugyanúgy szereztem volna pluszpontokat, nagy valószínűséggel, mivel az első kör után 8. helyen állok, és viszonylag reális a kép, nem hiszem, hogy harmincból kicsúsznék.)


És hogyan lehetne ezeknek az idióta elmebetegeknek, akik ezt kitalálták, hogy ne fogadják el, megváltoztatni a véleményét, és esetleg elfogadják? (Tudom, nem egy ember miatt fogják, de ha racionálisan gondolkodunk, már rájövünk, hogy ezzel senki sem veszít, de egy elég logikus lépés lenne.)


2014. jan. 14. 17:53
 1/6 anonim ***** válasza:
0%
A föcit magolós nudli tárgynak tartják. Én is :D ! Ennyi.
2014. jan. 14. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Persze...a töri meg biztos semmi magolást nem igényel. Ha egy pici logikával rendelkezel és felfedezed a kapcsolatokat a különböző dolgok között, akkor a föci az egyik leg-nem-magolósabb tantárgy. De még egyszer mondom, a legtöbb köze ennek van a gazdaságtanhoz.
2014. jan. 14. 22:35
 3/6 anonim ***** válasza:
0%
Én nem szeretem a törit sem :D.
2014. jan. 14. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 Csxeba ***** válasza:
A földrajz egyetlen fejlődő ága a geoinformatika
2014. jan. 15. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Nézd át a földrajztudományok kutatási területeit, a gyakorlati témaköröket, majd a középiskolák tananyagát.

Hogy legyen összehasonlítási alapod, tedd meg ugyanezt mondjuk kémia, vagy fizika témakörben.

Máris rá fogsz jönni a megoldásra. A középiskolai képzés nem tartalmaz olyan specifikus ismereteket e tárgyból, amelyeket érdemes feltételül szabni az egyetemre jutáshoz. Sokkal pontosabb képet kapnak, ha a földrajzi területekre jelentkezőktől általános természettudományos ismereteket vizsgálnak. Ez például egy ok.

De egy felsőbb iskolába jutás feltétele és a téma elfogadottsága két különböző dolog, lényegében - ez esetben - független dolog.

2014. jan. 15. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Az utolsó két válaszolónak köszönöm, valamilyen szinten egyetértek velük, azonban azért hadd cáfoljak én is:

"A középiskolai képzés nem tartalmaz olyan specifikus ismereteket e tárgyból, amelyeket érdemes feltételül szabni az egyetemre jutáshoz."

A nemzetközi gazdálkodás szak, amire én szeretnék menni bemutatkozásából idézek:

" A képzés alatt a hallgatók megismerkednek a nemzetközi gazdasági és piaci folyamatokkal, az EU működésével, a globalizációs folyamatok regionális hatásaival, a nemzetközi kereskedelempolitika célkitűzéseivel, a nemzetközi pénzügyek technikájával, törvényszerűségeivel, Magyarország külgazdasági folyamataival, főbb piacaival. "

Emellé írnám a 10.es földrajzkönyvem fejezetcímeit.

1) Világgazdasági folyamatok: Gazdasági élet szerkezete, mutatói, Világgazdaság globalizációja, Transznacionális vállalatok világa, Pénz,pénz,pénz, az adósságválság, középpontban a regionális gazdasági integrációk

2) A gazdasági élet szerkezetének átalakulása

3) Régiók, országcsoportok, országok a világgazdaságban: USA - Amerikai gazdasági erőtér, EU (minden mennyiségben), Ázsiai centrumok, Japán, India, Kína, Közel-kelet.

4) Magyarország az új évezred elején: A rendszerváltás gazdasági hatásai, Gazdaságunk ágai: ipar, szolgáltatások, mezőgazdaság - ezen belül energiagazdaság, turizmus, gépipar, vegyipar.


Szóval összegezve, nem értek azzal egyet, hogy a középiskolai anyag nem tartalmaz olyan speciális ismereteket. Hát hogy a csudába nem lenne benne. Amit tizedikben tanulunk, részben arra alapszik az egész. Mégegyszer mondom, édesanyám is ide járt, és ő is látta a földrajzkönyvem, és ő mondta, hogy ő ezeket egyetemen tanulta. Nem értem.

2014. jan. 15. 16:11

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!