Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Lehetséges lenne tengeri utak...

Lehetséges lenne tengeri utak helyett, a vasúton az árufuvarozás?

Figyelt kérdés
Pl: Megépülne a bering szoros alatt az alagút, Oroszország a széles nyomtáv helyett normált használna, és az USA nagy dízel szerelvényein szállítanának árut akár európába, akár ugyan ezen az útvonalon Kínából és egyéb távol-keleti országokból szállítanának az USA-ba át, Alaszkán keresztül, vagy épp szintén európába. Úgy tudom, hogy a transz-szibéria útvonala Moszkvától a legtávolabbi állomásig 1 hét. Hajóval ugyan ez mennyi?
2016. máj. 12. 16:24
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Passz, de képzed el, mondjuk Spanyolországból elszállítani vasúton az árut északra, onnan át Észak-Amerikába, majd mondjuk le Brazíliába hosszabb út, mint egyenesen át hajóval.
2016. máj. 12. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Mondjuk akkor már legyen Fokváros meg Peru. Nyilván ezeket azért mondtam, mert ki van már építve, kivéve a bering alatt csatorna. Mégis csak személyszállítás történik azon a vonalon.
2016. máj. 12. 17:00
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

A vasúti árufuvarozás nem igazán versenyképes a tengeri áruszállítással.

1. A vasúti pályát meg kell építeni, karban kell tartani. Tengeri szállításnál ilyen költségek nincsenek.

2. Egy modern konténerszállító hajóra 14-16000 konténer is rá fér. A leghosszabb vasúti konténerszállító szerelvény Kanadában üzemel. A szerelvény hossza 4200 méter, ami kevesebb mint 700 konténer. Európában kevés helyen férne el egy ekkora szerelvény.

2016. máj. 12. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
A vasút nem a hajók, hanem a kamionok kiváltója lehetne.
2016. máj. 12. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Nem véletlenül használnak a mai napig hajókat: olcsó, nagy kapacitású. Kikötő meg van rengeteg helyen, úgyhogy le is tudják pakolni az árut. Nyilván a kikötőkből már szárazföldön történik a szállítás. Az pedig, hogy lassú nem igazán számít. Igazság szerint a hajók nem is mennek végsebességgel, mert így kevesebbet fogyasztanak. Nagyon ritka az, amikor számít egy áru eljutási sebessége. Ha azt mondod, három hét alatt Amszterdamba érkezik Szingapúrból, akkor az már megfelelő. Nincs igény gyorsabb sebességre.

Sőt újonnan már inkább megkerülik Afrikát a teherhajók, mert túl drága lenne átkelni a Szuezi-csatornán. Így meg olcsóbb.

2016. máj. 13. 00:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!