Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Mindennek van árnyéka?

Mindennek van árnyéka?

Figyelt kérdés
Elég laikus vagyok ebben a témakörben, de a kérdésem: ha a dolgok, amiket látunk, ugye fényt vernek vissza - hiszen látjuk őket -, ez azt jelenti, hogy minden tárgy amit látunk, árnyékot hoz létre rólunk, csak olyan kicsi mértékben, hogy azt láthatatlannak érzékeljük? :D

2016. okt. 27. 23:54
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
51%

" minden tárgy amit látunk, árnyékot hoz létre rólunk, csak olyan kicsi mértékben, hogy azt láthatatlannak érzékeljük?"


Ennek szerintem fuss neki még egyszer. Én nem tudtam értelmezni ezt a mondatrészt.

Ami fényt nyel el vagy ver vissza, annak mindnek van árnyéka, hiszen a fény útjába kerülve előtte és körülötte több fény lesz mint mögötte.

Vannak olyan fényáteresztő dolgok, mint pl. az ablaküveg, amelyek csak nagyon kis részét verik vissza vagy nyelik el a fénynek, így a kitakart rész olyan kis mértékben különbözik fénymennyiség-ügyileg a környezetétől, hogy az emberi szem csak nehezen vagy egyáltalán nem tudja érzékelni az árnyékát (persze ez függ az üveg minőségétől, a beesési szögtől, satöbbi satöbbi).

2016. okt. 28. 01:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
Szerintem arra gondolt a kérdező, hogy egy adott objektumról visszavert fény (amit maga a tárgy színeként érzékelünk) is képezhet e rólunk árnyékot, még ha minimális mértékben is?
2016. okt. 28. 02:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:

Ha így van, kedves második, akkor természetesen igen. Elég csak egy tükörre vagy tükröződő felületre gondolni, amelyről a ránk érkező fényben is van árnyékunk.

Természetesen minél kevesebb részét veri vissza az adott tárgy a ráeső fénynek, annál halványabb lesz az árnyékunk is.

2016. okt. 28. 02:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 dellfil ***** válasza:
100%