A Tesla miért tért át az AC indukciós motorról a BLDC motorra legutóbbi Model 3 változatban?
Amikor rálépsz a fékre (kicsit) akkor az ilyen járművek először is leveszik a BLDC motor betáplálását. De a lendület tovább viszi a járművet, ezzel forgatja a kereket és azzal együtt a motort is, kivéve ha van kuplung és azt is benyomtad.
Tehát ha a kerék forgatja a villanymotorod az így máris generátorként működik mivel nincs betápja. Innentől már csak azt kell megoldani hogy egy elektronika átkapcsolja egy másik útvonalra ami az akkukba vezeti a villanyt kétutas egyenirányítón keresztül.
Tehát a BLDC motor vezérlését ilyenkor ki kell kerülni!
Az indukció visszaható ereje máris fékezi a járművet, miközben visszatermelődik némi energia a lendületből.
//
Itt meg kell jegyezni hogy ez a fékező erő csak akkor lép fel ha a motor kivezetései közt zárt az áramkör pl az akkun keresztül. Ha nem zárt akkor csak szabadon forog és nem fékez. (Ha csak a gázról veszed el a lábad viszont kicsit sem nyomod a féket ez történik, szabadon gurulsz!)
//
Ha viszont erősen odalépsz a féknek, akkor ez a visszatáplálási rendszer is kikapcsol (vagy nem) de a hagyományos fékpofák viszont odanyomódnak a fékdobnak. Így a lendület és az ebből adódó forgás súrlódásban és az abból keletkező hőben disszipálódik el és nem visszatermelődik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!