Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » A Tesla miért tért át az AC...

A Tesla miért tért át az AC indukciós motorról a BLDC motorra legutóbbi Model 3 változatban?

Figyelt kérdés
2017. nov. 15. 15:51
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Talán mert minimum 10%-al jobb a hatásfoka.
2017. nov. 15. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
És ezzel a motortípussal meg tudja oldani a fékezéskor történő akkuvisszatöltést ?Müködhet ez a motor generátorként is?
2017. nov. 15. 16:11
 3/8 anonim ***** válasza:
Persze működhet, de ezt a sima gerjesztéses forgórészű motor is tudja. Csak negatív nyomatékot kell ráadni (ezt megteszi a fékező erő), és máris generátorként működik. Ezer éves dolog ez, már a "kőkorszakban" is így működtek ez első Kandó villanyvonatok, a jobb CNC esztergagépek is visszatáplálják a fékezési energiát. Az iparban kiterjedten használják a mágnesféket, mert nem kopik mint a ferodol.
2017. nov. 15. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Köszi
2017. nov. 15. 16:25
 5/8 A kérdező kommentje:
Egy kicsi elmagyaráznád érthetően,vagyis konyhanyelven,hogy ez fékezéskor történő energia visszatáplálás hogyan müködik?Tehát a motor hajtja a kereket előre amikor megy az autó,de amikor fékezünk a kerék nem forog hátra fele.
2017. nov. 15. 16:37
 6/8 EagleHUN ***** válasza:

Amikor rálépsz a fékre (kicsit) akkor az ilyen járművek először is leveszik a BLDC motor betáplálását. De a lendület tovább viszi a járművet, ezzel forgatja a kereket és azzal együtt a motort is, kivéve ha van kuplung és azt is benyomtad.


Tehát ha a kerék forgatja a villanymotorod az így máris generátorként működik mivel nincs betápja. Innentől már csak azt kell megoldani hogy egy elektronika átkapcsolja egy másik útvonalra ami az akkukba vezeti a villanyt kétutas egyenirányítón keresztül.


Tehát a BLDC motor vezérlését ilyenkor ki kell kerülni!

Az indukció visszaható ereje máris fékezi a járművet, miközben visszatermelődik némi energia a lendületből.


//

Itt meg kell jegyezni hogy ez a fékező erő csak akkor lép fel ha a motor kivezetései közt zárt az áramkör pl az akkun keresztül. Ha nem zárt akkor csak szabadon forog és nem fékez. (Ha csak a gázról veszed el a lábad viszont kicsit sem nyomod a féket ez történik, szabadon gurulsz!)

//


Ha viszont erősen odalépsz a féknek, akkor ez a visszatáplálási rendszer is kikapcsol (vagy nem) de a hagyományos fékpofák viszont odanyomódnak a fékdobnak. Így a lendület és az ebből adódó forgás súrlódásban és az abból keletkező hőben disszipálódik el és nem visszatermelődik.

2017. nov. 15. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Köszi.Értem.
2017. nov. 15. 18:34
 8/8 Wadmalac ***** válasza:
Szerintem legalább említés szinten azért ide fér, hogy az akku-motor kapcsolat vonalában hajtás és töltés irányban is ott figyel egy jelentős kondenzátor-kapacitás, ami a hirtelen nagy amper-terheléseket az akku képességeihez kompenzálja.
2017. nov. 16. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!