Kezdőoldal » Utazás » Magyarország » Miért vannak olyan nagy belső...

Miért vannak olyan nagy belső terek a 4-es metró vonalán? Ennek praktikus vagy gazdaságossági okai vannak? Esetleg számítanak későbbi metróvonalak bekötésére, ami így könyebb lesz?

Figyelt kérdés

2014. ápr. 20. 22:03
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Praktikus okai vannak. A 4-es metró egyetlen funkciója az utasszállítás, ezért az állomásokat felülről ásták ki, mint egy lyukat. Ezzel szemben a 2-es és a 3-as metró mélyállomásait keszonos technológiával építették, hogy légmentesen lezárhatóak és túlnyomás alá helyezhetőek legyenek. A hidegháború idején óvóhelynek is szánták a budapesti metrókat. Ez a funkciójuk máig is megvan.


https://www.youtube.com/watch?v=nx4e7AIPASo


A 4-es metrónak nem terveztek ilyen funkciót, ezért lehetnek tágas, a felszínig tartó belső terei.

2014. ápr. 20. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
42%
Ennek leginkább esztétikai okai vannak. Mindenki szívesebben tölti az idejét egy tágas térben, mint egy szűk kis lyukban.
2014. ápr. 21. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
De ez így drágább vagy olcsóbb volt?
2014. ápr. 21. 10:31
 4/9 anonim ***** válasza:

Ez az olcsóbb megoldás LENNE, de a korrupció miatt drága lett.

Amit a másik két mélymetró építése során csináltak, az sokkal bonyolultabb és költségesebb.

Ott az állomások valójában egybenyitott alagút szelvények, Tehát az alagútfúró pajzzsal építették a párhuzamos alagutakat, majd az állomás helyére érve állomáshossznyi alagutakat fúrtak egymást mellé. Ezek száma változó, van ahol 5 ilyen szelvényből is áll egy állomás. A felszínnel a kapcsolatot csak a mozgólépcső aknái jelentik, amik szintén fúrással lettek kialakítva. Ezzel szemben a 4-es metróban a felszínről ástak egy lyukat, kibetonozták, berakták azokat a csúnya merevítő gerendákat, és kész. Az alagutak ezekbe a lyukakba érkeztek meg és innen haladtak tovább. Míg a másik 2 metrónál az állomás maga is több alagút, tehát drágább létrehozni. A költségeket az is növelte a régi metróknál, a pesti oldalon a vízbetörések és a földomlás veszélye miatt az alagutakat túlnyomás alatt építették. Belül bazinagy nyomást hoztak létre, ami kint tartotta a vizet. A 4-es metrót nem lehetett volna így építeni az állomások a felülről kiásott lyuk jellege miatt.

Összességében a 4-es metrót bénábbnak tartom, a tágas belső terek többnyire csúnyák, a látszóbeton gerendák kifejezetten csúnyák.

2014. ápr. 21. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Remélem nem a későbbi metróvonalak miatt, mert ha Mo-n épül még metró, akkor abba biztos tönkremegy az ország azzal a jövőbeni pár db adófizetővel együtt, aki még lesz...
2014. ápr. 21. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
"Ez az olcsóbb megoldás LENNE, de a korrupció miatt drága lett. " Ezzel azt sugallod, hogy csak a korrupció miatt drágább ez a megoldás, de mégis miért? Vajon a másik eljárással nem járt volna korrupció? Azt tisztán megépítették volna, csak a felülről épített állomások építését sújtja a korrupció? :)
2014. ápr. 21. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

ezzel nem az eljárást minősítettem, hanem a kort, amiben élünk


egészen érdekesen próbáltad magyarázni amit írtam, magam is meglepődtem, hogy ilyet ki lehet olvasni belőle

2014. ápr. 21. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Nem tudom, de nekem tetszik. :) Olyan, mint egy filmdíszlet, nekem mindig az Underworld jut eszembe róla. :D
2014. ápr. 23. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 DDD97 válasza:
Véleményem szerint nagyon nyomasztó, sőt kifejezetten ronda. Az állomásokon van két pad meg egy kuka. Ezt nagyon kevésnek találom. Valamelyik állomás olyan mintha nem is lenne befejezve, csak beton van. Kérjük fessék le a falakat. Köszönjük!
2014. ápr. 23. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!