Kezdőoldal » Utazás » Magyarország » Ha csatlakozásnál a máv...

Ha csatlakozásnál a máv menetrend 4-6 percet ír a vonat beérkezése és amivel mennem kell, annak indulása közt, akkor az induló vonatnak meg kell várnia, míg beér az előtte lévő vonat?

Figyelt kérdés

Szombaton utaznék, és átszállásnál mindössze 4-6 percem marad átszállni az egyik állomáson. Azon gondolkodtam, hogy mi van akkor, ha a vonatom késik, így nem érném el a következő vonatot, amivel utaznom kéne tovább. Ilyenkor ennek a vonatnak meg kell várnia a csatlakozást, amíg a vonatom odaér, vagy nem?

Minden lehetőségemnél ilyen a menetrend, szóval mindegyik lehetőségnél vagy 4 vagy 6 perc van az érkezés-indulás között. És így most gondban vagyok, hogy mi tévő legyek :/

Előre is köszönöm, aki érdemileg hozzá tud szólni a dologhoz.


2015. márc. 12. 21:49
 1/9 anonim ***** válasza:
53%

Három lehetőség áll fenn.

-A vonat megvárja a csatlakozást. Attól függ hogy melyik vonat a "fontosabb". Pl. ha IC-ről szállsz át egy személyvonatra, akkor a személyvonat lehet hogy bevárja az IC-t.

-Nem várja meg egymást a két vonat, de jó a jegyed a következő vonatra. Ez akkor van, ha nincs helyjegyed, ami konkrét vonaton a konkrét székre szól.

-Nem várja meg egymást a két vonat, és van helyjegyed is a lekésett vonatra. Ekkor besz---ptad.

2015. márc. 12. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
42%
Nem, nem kell megvárnia a másik vonatot, pláne ha az késik. Sok esetben megvárják, de ez nem biztos.
2015. márc. 12. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 talor ***** válasza:
83%

A 4-6 perc nagyon kevés idő. Én a helyedben nem kockáztatnék, inkább várj többet.

Itt meglesheted, hogy mennyit késnek a vonatok: [link]

2015. márc. 13. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Amikor ilyen időköz van két vonat között, ráadásul ütemes menetrendben, akkor az szándékosan van így szerkesztve. Ilyenkor a második vonat "csatolakozó vonat"-nak számít. Ha nincs a menetrendben "csatlakozó vonatra nem vár" szimbólummal megjelölve (ált. az IC-k ilyenek), akkor meg fogja várni a beérkező vonatot. Ez le is van írva a vasút üzletszabályzatában, aminek rövid kivonata a nyomtatott menetrendekben elérhető.

Ott az is le van írva, hogy milyen nemű vonatot milyen másikra mennyi ideig lehet és kell is várakoztatni. Általános elv, hogy az alacsonyabb rendű vonat bevárja a késő magasabb rendű vonatot, pl. személyvonat a gyorsvonatot, helyi vonat a távolsági vonatot.

A jegypénztárban vagy az információnál is meg tudják mondani, hogy amire átszállsz, az csatlakozó vonatnak számít-e és fog-e várni.

Ha csatlakozó vonatról van szó, akkor hogy biztosabb legyél a dolgodban az első vonaton szólhatsz a jegyvizsgálónak, hogy hol és melyik vonatra akarsz átszállni, bár a jegyedből látni fogja. Ezért is van nála a szolgálati mobiltelefon. ha késik a vonat, értesíteni tudja a csatlakozó állomást, hogy átszálló utas van, várakoztassák a csatlakozó vonatot. Ha tudnak, a vasutasok igyekeznek rendesek lenni.

Az is le van írva az üzletszabályzatban, hogy a Budapesti fejpályaudvarokra érkező és onnan induló vonatok nem minősülnek csatlakozó vonatnak. Vagyis a Keleti, Nyugati, Déli pályaudvarra (azaz most Kelenföldre) ez nem vonatkozik.

2015. márc. 13. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindenkinek a választ, de...

Köszi első, erre magamtól is rájöttem, nem véletlen a kérdés...


Többieknek:

Győrből megyek IC-vel Szombathelyig (Csorna fele), ahonnan személy vonatra szállnék át, ami Pécs felé megy. Ugye az IC az helyjegyes, de a személyvonat az nem.

Az a probléma, hogy ha nem érem el Sz.helyen a csatlakozást, akkor 2-2,5 órát várhatok az állomáson, mert Celldömölk felé nem mehetek a jegyen szereplő távolság miatt (Cell felé hosszabb az út és már másik kategória, míg nekem a rövidebbre lenne jegyem). És az ottani csatlakozásoknál mindig így van, hogy vagy eléred, vagy a következő 2 órán kívül megy. :S

Nincs fent a személyvonatoknál, hogy csatlakozásra nem vár, tehát gondolom akkor bevárja, bár fogalmam sincs.


Néztem másik útvonalat is, de az meg még bonyolultabb, mert Pápa felé megy a vonat, de ugyanúgy Sz.helyre, ahol át kell szállni. :/


Ma voltam bent a jegypénztárban, mindenképpen megyek arra, mert naponta ingázom Pest és Győr között, de semmit nem tudtak mondani erről a dologról. Kb. 10 mp alatt pattintott le a hölgy, hogy erről neki halvány lila gőze sincs, hogy a GYSEV hogy közlekedik. A vicc az, hogy ami Pestről jön gyorsvonat Győr felé, az mind GYSEV-es kocsis is, nem csak MÁV...


Na mindegy. Akkor holnap lutrizom egyet. :/


Köszönöm az érdemi és hasznos segítséget, tanácsot, választ.

2015. márc. 13. 12:34
 6/9 A kérdező kommentje:

Közben nézem. A személyvonat Sopronból jön és Sz.helyen vár 15 percet, mielőtt továbbmenne, de ott nem kell sem mozdonyt kapcsolni, sem vonatot szétkapcsolni, se semmit, csak mennie. Ahogy az is látszik a menetrendből, hogy a tipikus vasúti csomópontokban időzik 5-20 percet, szóval akkor valószínűsíthetően azért, mert csatlakozóvonat. Vagyis én nagyon remélem, hogy azért.

Hát, majd kiderül :/

2015. márc. 13. 12:52
 7/9 anonim ***** válasza:
Nem kell megvárnia. És a 4-6 perc valszeg nem is lesz elég.
2015. márc. 13. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Részlet az F2 Forgalmi Utasításból:


Várakozás csatlakozó

személyszállító vonatokra


15.17.15. Csatlakozó- és elágazó állomáson,

továbbá azonos vonalon, azonos irányban közlekedő

két vonat menetrendszerű megelőzési állomásán, vagy pedig a

vonalnak a menetrendben kijelölt más állomásán az induló személyszállító

vonatoknak várniuk kell azokra a késett személyszállító vonatokra,

amelyeknek menetrendszerű érkezési ideje az induló vonat menetrendszerű

indulási ideje előtt van.

Várni kell azokra a vonatokra is, amelyek az induló vonat menetrend-

szerű indulási idejétől számítva megérkeznek az általános, illetve a Szolgálati

menetrendkönyvben előírt különleges várakozási időn belül akkor,

ha az érkező vonaton átszálló utas, a vonatnál átsorozandó közvetlen kocsi

van.


15.17.15.1. Az EuroNigth, EuroCity, InterCity Rapid, InterCity, InterPici

vonatok nem várnak késett csatlakozó vonatokra. Ez alól kivétel az

InterPici, amely az InterCity Rapid, illetve InterCity vonatára korlátlan

ideig vár. Az InterCity Rapid, illetve InterCity nem vár saját késett

InterPici vonatára sem. A gyors-, sebes-, budapesti elővárosi (személy)

vonatok egységesen legfeljebb 10 (20) percet, a kishatárforgalmi és

egyéb regionális (személy) vonatok 15 (25) percet, az utolsó vonatok 30

percet várnak bármely más késett vonatra. A zárójelben lévő várakozási

időket zord időjárás esetén a Forgalmi Főosztály engedélyével kell alkalmazni.

A budapesti pályaudvarokról induló személyszállító vonatokra az általános

várakozási idők nem érvényesek.

Az induló vonatok részére szükség esetén a Szolgálati menetrendkönyv

tartalmaz várakozási időket.


15.17.15.2. A csatlakozó vonat megérkezése után meg kell várni az átszállást,

az átrakást, illetőleg a kocsiátsorozást még akkor is, ha ez meghosszabbítja

a várakozási időt.


15.17.15.3. Az engedélyezett várakozási időt feltétlenül be kell tartani, ha

a késett csatlakozó vonat felől az értekezés lehetetlensége miatt nem lehet

tájékozódni.


15.17.15.4. Ha előre látható, hogy a csatlakozó vonat az engedélyezett

várakozási időn belül nem érkezik meg, akkor az induló vonatot nem kell

megvárakoztatni. Ebben az esetben a forgalmi szolgálattevő a csatlakozás

elmaradásáról köteles értesíteni az érintett állomások forgalmi szolgálattevőit,

továbbá a megálló-rakodóhelyeken és a megállóhelyeken szolgálatot

végző dolgozókat, ők pedig az utazni szándékozókat és a vonatkísérő

személyzetet. A vonatkísérők kötelesek a vonaton levő utasokat tájékoztatni.


15.17.15.5. Csatlakozó vagy elágazó állomáson általában 100 perc a várakozási

idő olyan személyszállító vonatra, amelyet más vonattal kell

egyesíteni, vagy amelytől személyszállító kocsit kell más vonathoz átsorozni.

A fentiek alól kivétel az InterCity-InterCity vonatok egyesítése,

ahol a törzsvonat a késett csatlakozó vonatrészre legfeljebb 15 percet köteles

várni.

Ha előrelátható, hogy a vonat 100 percen belül nem érkezik meg, az illetékes

forgalmi vonalirányítótól rendelkezést kell kérni. A forgalmi vonalirányító

— a vállalkozó vasúti társaság megbízottjával történt egyeztetés

alapján — rendelkezhet a 100 percen felüli várakozásra, vagy a vonatok

várakozás nélküli indítására és az érkező kocsiknak mentesítő vonattal

történő továbbítására is.


15.17.15.6. Személyszállító vonatot nem szabad az utasok kérésére a tartózkodási

időn túl visszatartani, a várakozási időn túl megvárakoztatni és

a menetrendtől eltérő helyen megállítani.

2015. márc. 13. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
0%
Csak tudnám, hogy értél el 92%-ot..
2015. márc. 14. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!