Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Történt már veletek olyan...

Történt már veletek olyan (vagy hallottatok olyanról), hogy bezáratta veletek egy bank a nála vezetett számlátokat?

Figyelt kérdés

Külföldön dolgozom, külföldi bankról van szó. Nyitottam egy számlát, amire érkezett egy hitel, és ennek egy nagy részét továbbutaltam a Skrillre. mikor újra utaltam a Skrillre pár hét után, felhívtak a banktól, hogy mit akarok ezekkel az utalásokkal. Mondtam, hogy semmi különöset, van ott egy számlám. Erre azt mondja a nő "De hát a Skrillnél lehet kriptovalutát venni!" Mondtam, hogy ja, én is úgy tudom, de én még életemben nem vettem, nem is áll szándékomban.


Erre megszólal "Ilyen ügyfelekre nincs szüksége a bankunknak". Kérdeztem, hogy ugyan mire gondol vagy azt hiszi valami illegális dolgot művelek? A

– Neeeeem, dehogyis.

– Akkor jól van.


Erre egy hét múlva kapok egy levelet, hogy legyek kedves bezárni a számlámat, mert a bank megszüntet velem minden kapcsolatot. Igaz, már megelőztem őket, mert mérgemben bementem és megszüntettem a számlát.


Ti hallottatok már ilyenről? Egyáltalán semmi törvényellenes dolog még eszembe sem jutott. Azt hihették, hogy pénzt mosok, de mégis hogyan? Szóval fura, de azóta találtam egy normális bankot.


2020. aug. 7. 00:26
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Igen.

Volt a számlámon kb. 50.000.-Ft.

Nem használtam. Nem vettem ki, és nem tettem hozzá.

néhány év múlva (nem tudom már, talán kettő?), kaptam egy értesítést, hogy - mivel végig vonták a havi csomagdíjat-, elfogyott a pénzem,

és megszüntették a számlámat.

2020. aug. 7. 01:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Melyik orszag melyik bank?


Nem hallottam meg ilyet.

2020. aug. 7. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Miért nem írtad le, hogy melyik ország?


Nyilván az adott ország jogszabályaiban keresendő a válasz.

Biztos van neki jogalapja és oka is, de itt maximum a magyarországi viszonyokról kapsz segítséget.


Egyébként itthon (nyilván ott is) 60 napos határidővel a bank is felmondhatja a számlaszerződést indoklás nélkül.

2020. aug. 7. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 xswerdy ***** válasza:
100%
igen, nekem mondtak már fel nem egyszer itthon is. Mondjuk az egyik olyan volt, hogy az adott számlacsomagot mondták fel, de felajánlották, hogy másra (drágábbra) válthatok. Meg hitelkártyát is mondtak fel. Külföldön olyan volt, hogy jött egy számlakivonat, hogy számla megszüntetés címen levonták, ami rajta volt. De semmi felmondó levél, szóval arról se volt semmi infó, hogy melyik fél szüntette volna meg a számlát. Írtam nekik, hogy nem szüntettem meg, és várok még rá pénzt, ezután újra aktiválták. Amúgy a lakcím változást bejelentettem, így jöttek az itthoni címemre a levelek, de hogy ezt miért értelmezték felmondásként, nem tudom.
2020. aug. 7. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
nem
2020. aug. 7. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

4/5 xswerdy

Gondolom úgy történt, hogy ha nem fogadod el a számlacsomag változtatást önként X határnapig, akkor a bank felmondja.

Lényegében ez is ugyanolyan felmondás, csak az okát legalább tudtad.

2020. aug. 7. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

Luxemburgban történt, egy BIL nevű bank.

Már számlát nyitni is macerás volt, online elintéztem, amit lehetett, és bejelöltem egy időpontot személyes találkozóra. Mikor megjelentem, megkérdezték, hogy minek akarok számlát nyitni náluk (azt hiszem akkor kellett volna sarkon fordulni és átmenni a közeli Raiffeisenbe).

Aztán közölték, hogy ja, nem látták, hogy interneten foglaltam időpontot számlanyitásra, úgyhogy majd jöjjek vissza 2 hét (!!!) múlva, mert a kolléga, aki ezzel foglalkozik, épp akkor ment szabadságra. Majdnem hangosan röhögtem, hogy tényleg egyetlen ember van a fiókban, akinél számlát lehet nyitni? De ragaszkodtam hozzájuk, mert közel volt a fiók. Megnyitottam a számlát, aztán másfél hétbe került, mire netbank hozzáférésem is lett.

Szóval tulképp örültem, hogy elzavartak (igen, a szerződésben benne volt, hogy indok nélkül felmondható, kb. 6 hétig volt náluk számlám), mert én magam mondtam volna fel. Bementem egy ING-be, 20 perc alatt megynitottak egy számlát, másnap volt netbankom és azóta is ott vagyok, semmi bajuk velem meg az utalásaimmal, és még olcsóbb is.


De én ilyet még nem pipáltam, komolyan, ha valami bajuk van, jelentsenek fel, aztán megnézzük kinek lesz kellemetlen.

Mikor bementem megszüntetni a számlát, egyetlen ügyfél volt a bankban, egy néni egy kutyával, aki bejött 50 eurót átutalni egy számlára. 2 ügyintéző volt bent, azt hittem a másik majd velem foglalkozik. De tévedtem, az egyik nő vagy új ember vagy gyakornok volt, és a másik melléült magyarázni, hogy mikor melyik gombot kell megnyomni. Én meg ott ácsorogtam 35 percet, mert a "tapasztalt" munkatárs is néha nehézségekbe ütközött az 50 eurós belföldi utalásnál. Gondolom ilyen ügyfelekre van szükségük, valóban amint mondták, nem ilyenre mint én, mert még ez is nehézséget okoz nekik.

Én meg végülis örültem, de még mindig nem tudom, mit gondolhattak (nem indokoltás, és nem is kell nekik), ezért tettem fel a kérdést, hogy tapasztalt-e valaki ilyet valaha.

2020. aug. 7. 13:09

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!