Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Mennyi önerőt szedjek össze,...

Mennyi önerőt szedjek össze, hogy ne bukjak bele a lakáshitelbe?

Figyelt kérdés

Megkapnám a hitelt a minimális 20%-kal is. Budapesti lakás, 40M Ft. Tehát 8 millió önerővel meg tudnám venni. Tudom, hogy vannak egyéb költségei a vásárlásnak, az félre van rakva külön.

Pályakezdő vagyok, 520 a nettóm most, de ez még bőven emelkedni fog rövid időn belül (IT fejlesztői terület).

Ez azt jelenti, hogy 32 millió hitelt kellene felvennem. Mennyire tudatos döntés ez?

Jelenleg albérletben vagyok, tehát célszerű lenne minél előbb meglépni a vételt, hogy végre a sajátomat fizessem, de azért ez így elég húzósnak hangzik.

Olcsóbban nem kapok olyan lakást, amibe szívesen költöznék át. A mostani albérlet színvonalánál nem szeretném lejjebb adni.

Ti mit tennétek?



2022. okt. 24. 18:39
 1/8 anonim ***** válasza:
77%
Én magamnak 70%-ot szabtam meg. Így is vettem fel tavaly a hitelt. Ezt magadnak kell eldöntened, hogy mi fér bele.
2022. okt. 24. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
85%

32 milliós hitelre most a havi törlesztő 20 évnél 275ezer. Tehát 520-as fizetésre nem kapsz 32 millió hitelt, így nincs más választásod, mint gyűjteni.


Én azt a szabályt alkalmaztam magamra, hogy annyi hitelt vegyek fel, amit nagy eséllyel 10 év alatt ki tudok fizetni.

A 32 millióra szerintem ez nem igaz a jelenlegi fizetésednél.

2022. okt. 24. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

1#: Pont nyugdíjba megyek, mire az összejön. :D


#2: Hány százaléka lehet a jövedelemnek a törlesztő? Januárban már várhatóan 620 lesz az az 520.

2022. okt. 24. 20:27
 4/8 anonim ***** válasza:
57%

Max 50%, igen januárban már megkaphatod, csak ha addig emelkedik a banki kamat és emelkedni fog most úgy tűnik, akkor már nem 275 lesz a havi törlesztő, hanem több, mondjuk már 290.

Persze 20 év helyett lehet 30-ra is felvenni.