Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Klónozott bankkártyát hogyan...

Klónozott bankkártyát hogyan készítik a tolvajok?

Figyelt kérdés

Épp most olvastam egy történetet, hogy egy hölgy bankkártyájáról felvették a 9 év alatt megtakarított pénzét. Volt limit rajta, így több alkalommal vették le a pénzt, de ő nem szerzett tudomást róla, mert nem volt sms értesítője.

Állítása szerint nem adta ki sem a pin kódját, a kártyája pedig végig nála volt. Mégis akkor hogyan tudták klónozni a kártyáját?

Kicsit megijedtem a történet olvasása közben, mert nekem is van pénzem a bankban, és ha ilyen könnyen felveheti egy idegen személy akkor az azért elég meredek.

Természetesen a bank nem kártalanította az illetőt micsoda meglepetés.


2013. jún. 12. 22:22
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Veszel egy kártyaolvasót, amit PC-hez lehet csatlakoztatni, olyan helyen dolgozol, ahol a kezedbe adják a kártyákat, akkor a tiédet is odateszed, és a bambább arcokét, lehúzod nálad is, már megvannak számítógépen, akkor már csak egy kártyanyomtatót kell venned. Ezzel a mágnesest el tudod lopni. A csipesek nehezebb dió.
2013. jún. 12. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

1. Hogyan:

1.1 Feltételezem, hogy mágnescsíkos kártya volt. Ezen az információk nincsenek kódolva, nincsenek védve, gyakorlatilag a mágnescsíkos bankkártya pont ugyanaz, mint sok hotelben a mágnescsíkos zár. Ha le tudják olvasni az adatokat róla, akkor eltárolva ki is tudják írni. Tök egyszerű. Ezek simán lehetnek bármilyen hivatalos bankos olvasónak álcázott tolvaj olvasók, pl. a bankfiókok bejáratánál lévő, éjszaka kártyát ellenőrző olvasók.


1.2 A sztori itt már érdekesebbé válik, mert

1.2.1. ha felvették a pénzt, akkor azt ATM-ben tehették meg, vagy bankfiókban. ATM-hez kell a PIN kód, amit valahonnan megszereztek, ergo ebben az esetben hibázott a hölgy.

1.2.2. Ha bankfiókban, akkor bizony a bank hibázott, mert ilyenkor is kell valahogy azonosítania magát, vagy PIN kóddal, vagy fényképes igazolvánnyal. Ráadásul a videófelvételekkel bizonyítható, hogy nem a hölgy vette fel a pénzt.


1.3 Ha POS terminálnál vásároltak vele, akkor meg az aláírás kellett hamisítani, ezeket valamennyi ideig meg kell őriznie a boltoknak, így visszakövethető, hogy valóban az ő aláírása van-e ott.


1.4 Ha neten vásároltak, akkor neccesebb a helyzet, mert itt elég a kártyaszám meg a hátlapon lévő CCV azonosító. Ehhez elég egy miniatűr kamera egy boltban, aminek az eladó bemutatja a kártyát, pl. amikor lehúzza, és ellenőrzi az aláírást.


2 Amit tehetsz ezellen:

2.1. Kérsz SMS értesítőt. A bankok le tudják tiltani a tranzakciókat, vissza tudják hívni a pénzt, és 100-ból 99 esetben kártalanítanak - ha bejelented a lopást időben. Az SMS értesítő már nem olyan drága, megengedheted magadnak.

2.2. A bankszámlán lekötetlenül soha nem tartasz nagy összeget, csak mindig akkorát, amekkorát te aktuálisan elköltesz. Aki a 9 év megtakarítását nem köti le, hogy legalább kevésbé inflálódjon el...

2.3. Chipes kártyát igényelsz, mert ott már PIN kód is kell minden esetben, így +1 védelmed van.

2.4. A kártyát lehetőleg soha nem add ki a kezedből, a terminálnál is ajánld fel, hogy inkább te húzod le. Nekem nem szoktak problémázni.


3. A bank meg persze hogy nem kártalanít, mert a hölgy nem tudja bizonyítani, hogy nem ő vette fel, ráadásul nem tett meg minden tőle telhetőt, hogy ne lopják el a pénzét. Tudom, hogy szokás szidni a bankokat, de a bank oldaláról is nézd: ha mindenkit vakon kártalanítana, szerinted hányan vennék fel az összes pénzüket, és mondanák, hogy nem ők voltak. A feljelentéssel együtt is 1 napos melóval megduplázod a pénzed...


4. ha van kérdésed, szívesen válaszolok még.

2013. jún. 12. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
45%

"Természetesen a bank nem kártalanította az illetőt micsoda meglepetés."


Felesleges a cinikus megjegyzés.

A bank ilyen esetben kártalanítani szokott.


Azt meg azért ha nagyon akarják be lehet bizonyítani, hogy ő vette fel vagy nem ő.

2013. jún. 13. 02:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm Mindenkinek a választ!

Külön köszönöm a második válaszolónak! Mindhármatoknak ment a zöld kéz.


Kedves harmadik! Szerintem egy olyan banknak amelynek szerte a világban vannak kirendeltségei, percenkét milliókat kasszíroznak be, nem hiszem hogy olyan megterhelő lenne egy ügyfelet kártalanítani pár százezer forinttal. Vannak kamerafelvételek, csak azon állítólag nem látni az illető arcát, a bank meg nem könnyíti meg az ügy menetét, hónapokba telt amíg egyátalán kiadták a felvételeket a rendőrségnek. Ebből is látszik, hogy nem nagyon akarják kártalanítani az ügyfelüket (ezért is a cinikus hangnem részemről).


A cikk itt van akit érdekel:

[link]

2013. jún. 14. 20:09
 5/7 anonim ***** válasza:

Aztán honnan tudod, hogy nem kártalanította?


Ezt most azért mondom, mert tudok más homáros ügyről, ahol jól el lett mondva mindennek egy szolgáltató a homáron. Később mégis szép kis kártérítést kapott az illető, persze lehet, hogy a homár hatására :) De ezt már hiába írta meg a homárnak, nem posztolták. Később nekem is volt egy hasonló ügyem, ügyvéddel fenyegetőzés előtt bepróbálkoztam homárt emlegetni, hogy ugye nem szeretnék ha oda megírnám... és ennyi elég volt. Szóval van erejük azt hiszem :))

Lehet, hogy akiről te írsz is kifizették csak nem jutott el a homárra. Nem tudni.

2013. jún. 14. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Amúgy a történetet végigolvasva kicsit olyan mintha magát lopta volna meg. Ha igaz a történet akkor meg jó kis tanulópénz!

Ennyire nem lehet valaki hülye, már bocsánat.

1. nem kezelte megfelelően a kártyáját ha hagyta, hogy valaki ellopja a PIN kódját

2. 9 éves megtakarításnak kicsit kevés az összeg, de ha igaz, akkor is rettenet, hogy miért nem volt lekötve a pénz, ha már megtakarításról beszélünk... nem furcsa??


Te a bank helyében fizetnél egy ilyen történetre? Bank részéről tökéletesen olyan, mintha bárki eltakart arccal felvette volna a saját pénzét több részletben aztán bepróbálkozik a banknál. Esetleg így is történt, ki tudja?

2013. jún. 14. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

"PIN kódjának ismerete mellett 6 alkalommal került sor sikeres készpénz felvételére"


A PIN kódot csak az ügyféltől tudhatták meg, pl. hogy nem takarta el a kódot. Itt a bank nem fogja kártalanítani, mert alapvetően nem a bank hibázott, hanem az ügyfél.

2013. jún. 16. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!