Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Hogyan lehet különbözô díjakat...

Hogyan lehet különbözô díjakat (pl. ügyvédi díj, tulajdoni lap díja) a bankra terhelni?

Figyelt kérdés
Idén májusban elindìtottunk egy adòscserés ügyletet, ami a mai napig nem ért véget. Mindig kértek ezt azt, hogy valamilyen dokumentum hiányzik. Ezeket ilyenkor pòtoltuk. A helyzet az, hogy most novemberben a tulajdoni lapròl ki fogják törölni az ùj adòsjelöltet, mert nem ér a végére az ügylet. Pedig amikor utoljára személyesen bent voltunk, akkor azt mondták, hogy minden dokumentum rendben van. Szòval ùjra ügyvéd, stb. stb. Nincs kedvem ùjra rengeteg pénzt kifizetni. Soha semmilyen értesìtést nem kaptunk a banktòl, hogy vmi hiányzik. Rengetegszer érdeklôdtünk telefonon, hogy hogy áll az ügylet, de persze csak visszahìvást lehetett kérni, amit egyszer sem tettek meg! Felháborìtò!
2015. nov. 4. 12:06
 1/3 anonim ***** válasza:

Elég zanza amit leírtál.

Úgy sejtem arról van szó, hogy valaki átvállalja az adósságodat és vele együtt az ingatlanod is megkapja.


Ha a hitelező bank is beleegyezik nincs semmi akadálya.


De miért kellene az ezzel kapcsolatos díjakat és költségeket a banknak viselnie?

Az meg "kicsit érdekes", hogy a bankra akarod terheltetni, lényegében rákényszeríteni. Felháborító, ha a te szavaiddal akarok élni.


A szerződésmódosítást nem a bank kérte tőled vagy tőletek, hanem ti, tehát evidens, hogy nektek kell viselnie a költségeket.



Banki oldalról ez egy elég bonyolult folyamat. Nem csak a jogi része miatt, sőt elsősorban nem amiatt, hanem aki átveszi a hitelt annak a fizetőképességének vizsgálata, kockázatelemzések, garanciák, stb...


A fél év, főleg hiánypótlás nélkül tényleg nagyon hosszú idő.

Már korábban is érdeklődni kellett volna, hogy miért ilyen lassú és mikorra várható a beleegyezés.

Azt javaslom, hogy menjetek be és kérjétek az ügyintézőt, hogy telefonáljon a megfelelő osztályra a pontos információért!

2015. nov. 4. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

Havi szinten jártunk be személyesen, hogy hogy áll az ügylet, ahol mindig azt mondták, hogy a központra várunk és amiket pòtolnunk kellett, azt rögtön ennek a fél éves idôintervallumnak az elején meg is tettük. Ezen kìvül rengeteg telefonos visszahìvást kértünk, amiket kivétel nélkül nem teljesìtettek. Egyébként amikor elindult az ügylet voltunk ügyvédnél, földhivatalba, stb., akkor azok dìjait TELJESEN JOGOSAN mi fizettük. DE a bank totojázása, és az informáciòk közlésének hiánya miatt ÙJRA végig kell járnunk minden hivatalt, plusz ügyvéd, stb.


Neked meg annyit kedves hozzászòlò, hogy ha neked nem adnának választ fél évig (pedig érdeklôdnél becsületesen), és más mulasztása miatt kellene ûjra 50-60 ezreket kifizetni, akkor kìváncsi lennék, hogy mennyire éreznél együtt az adott pénzintézettel...

2015. nov. 4. 23:28
 3/3 anonim ***** válasza:

Így hogy árnyaltad a problémát, már máshogy fest a helyzet!


Szemét dolog, hogy ezt műveli veletek a bank, én is azt mondom.


Először tényleg jogosan kell az ügyfélnek viselnie a költségeket, de amint látom ebben egyetértünk.


Viszont az a baj, hogy másodjára morálisan bármennyire is nem téged kellene, hogy terheljen, ez sajnos nem így lesz.


Ilyen gyakran érdeklődtetek és nincs válasz, nem tudom, hogy miért játsszák ezt. Vagy ha nem mennek bele, miért nem közlik.


Esetleg a fogyasztóvédelemnél azért lehetne panaszt tenni, hogy nem reagálnak hosszú időn át többszöri megkeresésre sem.

Ezen a vonalon talán el lehetne indulni és utána talán hajlandó lenne a bank a költségeket legalább részben viselni, főleg ha mondjuk úgy nézne ki, hogy Pénzügyi Békéltető Testület elé kerülne az ügy. (Kicsi esély.)


Viszont ez pedig veszélyes játék, mert arra senki nem kötelezheti a bankot, hogy hozzájáruljon az ügylethez amit akartok.

És ha a fogyasztóvédelem vagy a PBT mellettetek foglalna is állást, elég semmi eredmény lenne ahhoz képest ha a bank nem megy bele a szerződésmódosításba.


Ebben a felállásban sajnálom, hogy így jártatok.


Amúgy melyik bankról van szó?

2015. nov. 6. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!