Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Biztosítások » Milyen lehetőségeim vannak...

Milyen lehetőségeim vannak panasz tételre egy biztosítóval szemben a PSZÁF-on kívül? Esetleg van értelme ügyvédet keresni, és jogi útra vinni az ügyet?

Figyelt kérdés

A problémám a következő:

Szüleim 7 évvel ezelőtt jelzáloghitelt vettek fel az Erste Bank-nál, amihez a igényléskor biztosítéknak egy életbiztosítást kellett kötni az édesapám nevére. Ennek a lejárata most jött el, hála istennek az édesapám 65 évesen is jó egészségnek örvend. A biztosítás halál esetén fizetett volna komoly összeget, de a szerződésben a lejáratkori várható összegről semmi nem szerepel.

Körülbelül 4 évvel ezelőtt ezt a jelzáloghitelt a szüleim visszafizették, és megszűnt a hiteltartozásuk. Akkor azt javasolták, hogy az életbiztosítást ne szűntessék meg, mert a lejárat után majd jó összeget fognak kapni. A biztosító minden évben küldte a levelet, amiben a jobb hozam érdekében a havi összeg emelését javasolták a szüleimnek, amit Ők persze meg is tettek, és az emelt összeget fizették tovább. Hozzáteszem mindketten alacsony nyugdíjjal rendelkező kisnyugdíjasok, ez az összeg volt, amit nagy nehezen kispóroltak havonta!!!

Most, a lejárat előtt kaptak a szüleim egy levelet, amelyben az szerepelt, hogy a a "pénzalap" összege 240.000 ft, amit persze nem értettek, ugyanis az évek során az összeg amit befizettek megközelíti a 600.000 ft-ot. Erre a levélre válaszul az ügyfélszolgálatra írtunk egy e-mailt, amiben a levél magyarázatát kértük, bízva abban, hogy NEM EZT 240.000 ft-os összeget akarják nekik kifizetni. Erre ezt a magyarázatot kapták, hogy a kezelési költség, és a kockázati tényezők elvitték ennek a pénznek a nagy részét, és persze a hozam nagy részét is.

A tényállás tehát az, hogy még azt az összeget sem kapják vissza az életbiztosításukból, amit befizettek, nem hogy még esetleg valami hozam is került volna hozzá plusz pénzként. Most szerintem is teljesen jogosan becsapva érzik magukat, erről a kezelési költség dologról és kockázati tényezőkről senki nem beszélt nekik, a 7 év folyamán egyszer sem tájékoztatták Őket ezekről a dolgokról. Sőt, amikor visszafizették a tartozásukat, akkor sem mondták nekik, hogy mivel már nem szükséges a biztosítást fizetniük, - mivel már nincs az Erste Bank felé tartozásuk,- ne is fizessék tovább, mert az életbiztosításuknak nincs semmi nyeresége, és nem érdemes. Más életbiztosításos lehetőséget sem ajánlottak nekik e helyett a kedvezőtlen befektetési forma helyett, így az eltelt veszteséges 4 év után még további 3 évig fizették hiába be a pénzüket.

Úgy érzem a szüleim megkárosították, és tisztességtelen üzleti magatartást tanúsítottak velük szemben. Mindazokon túl, hogy irreális kezelési költségeket számoltak nekik fel még a kockázati veszteségek mellett, elhallgattak fontos információkat amivel kedvezőtlen helyzetbe hozták őket. Ha ezeket az információkat az üzletkötő, vagy a biztosító közölte volna, vagyis apukámat, mint ügyfelet tájékoztatta volna, akkor már a maradék 3 évben nem szórták volna ki a pénzt az ablakon, hanem valmilyen más takarékossági formára váltottak volna.

A szüleim nagyon várták a biztosítás lejártát, nagy reményeket fűztek hozzá, azt hitték lesz öreg napjaikra ebből egy kis félretett pénzük, és kicsit élvezhetnek belőle valamit.


2009. aug. 15. 12:34
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
75%

Sajnos, ez lehetséges. :( A biztosítótársaságok vígan élnek azoknak az embereknek a pénzéből, akit sikerül átverniük.! Én is így jártam, mikor lejárt a biztosításom, 600 ezer (?!) Ft-tal kevesebbet kaptam vissza, mint amennyit befizettem! Az árfolyam olyan alacsonyan állt az értékpapírokban, hogy ennyi volt a "veszteségem".


Azóta azt vallom, soha többé semmilyen biztosítás (de életbiztosítás tutira nem!) Inkább "heverjen" a pénzem a bankban 8%-os kamatra!


Sajnálom, h Ti is így jártatok! :(

2009. aug. 15. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

Ja, egyébként a PSZAF-hez (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelet) lehet fordulni levélben vagy személyesen, a bankok, biztosítók félnek tőlük, ők nekik a "mumus".


De ebben az esetben sajna csak felülvizsgálják, és meg fogják állapítani, hogy a biztosító a szerződés szerint járt el. :( Azért egy próbát megér! (30 napon belül válaszolnak Nektek).

2009. aug. 15. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Jaj, kicsit csapongok, bocsi, most látom, hogy a PSZAF-on kívül. Nincs más, hozzájuk kell fordulni. Ügyvéd is azt javasolná, illetve ő is hozzájuk fordulhat(na).
2009. aug. 15. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:

Sziasztok!


Azért valami magyarázattal csak tartoznak a szüleimnek, hogy átverték Őket??!!!!Tisztességtelenül jártak el, oké, a veszteségességet (kockázati tényező amit az ügyfél visel???!!!) még beléjük magyarázhatják, de hogy fontos információkat nem adtak át!!!( veszteséges ügyletek, hogy csökken a pénzalapjuk növekedés helyett, óriási kezelési költség díjak, szóbeli félretájékoztatás: hogy érdemes folytatni a befizetést a 4. év után is. Ez csalás, a szüleim et anyagilag megkárosították, nyereséget ígértek, és helyette "elcsalták" a pénzüket!!!

Én itt nem állok meg, igazságot akarok nekik, minden fórumra elmegyek ha kell, tanácsokat szívesen veszek. Köszi hogy írtatok!

2009. aug. 15. 14:14
 5/13 anonim ***** válasza:

Szia, én voltam az első három hozzászóló is! :) Teljesen igazad van, az én lelkem is háborog, nekem is fáj az elvesztett 600 ezer forintom (nem kis pénz). De mivel a szerződésben minden benne van (természetesen az apróbetűben) és a szüleid (és én is) aláírták, nincs mit tenni. Legálisan nyúlták le a pénzünket. :((


Az nem indok, hogy nem tájékoztatták őket rendesen, a szerződésben ugyanis minden benne van. Csak bírd kikeresni, az enyém pld. kb. 20 oldal volt.


De ha mégis találsz igazságot, kérlek, írd majd le ide, hogy mi történt, bár én már túlvagyok az adminisztációján az én átverésemnek, de hátha mások okulnak belőle. Én már biztosan nem, mert ha meghallom azt a szót, hogy biztosító, már csapom is le a telefont, pedig nem vagyok bunkó alapjáraton... (autó és lakásbiztosításom azért van.. .de kíváncsi lennék, ott hogy csesznek ki velem, ha szükségem lenne rájuk, de inkább ne legyen).

2009. aug. 15. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

Szia! Tovább viszem az ügyet, és megírom Neked, hogy mire jutottam. Biztos van lehetőség arra, hogy bebizonyítsam a tisztességtelen üzleti magatartást a biztosító részéről. Igazán ha ez sikerülne, már elégedett lennék. A Te helyedben 600.000 mínuszt nem fogadtam volna el, de én megmozgatok most minden követ, a Szüleim, a Te, és a sok becsapott ember nevében!!!!!!!Majd jelentkezem. Ha olvastok még, esetleg érintettek vagytok, tanácsot, ötletek szívesen várok. Esetleg eset-történetet is! Köszi mindenkinek, aki megjegyzést, megoldást fűz a történethez!

Sziasztok.

2009. aug. 16. 01:18
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Sziasztok! Nem tudom, el fogsz-e tudni érni valamit az ügyben. A biztosítókkal és bankokkal szemben, mintha teljesen kiszolgáltatott lenne az ügyfél. A férjemnek a régi munkahelye fizetett önkéntes magánnyugdíjpénztárat; amit 10 évig nem szüntethetünk meg. Idén a "hozamja" mínusz hetvenvalahányezer Ft volt. De még a megmaradt összeget sem vehetjük fel, mert nem telt el 10 év. Annó a munkahelyén nem kérdezték, hogy akar-e ilyet, vagy inkább más cafeteria juttatást választana, ez volt és kész. A szomszédasszonyunk az életbiztosításával járt így, hogy jócskán mínuszban van a hozama. De ha valami miatt reklamálsz, akkor csak azt modják, hogy benne van a szerződésben. Amit általában csak aláíráskor kapsz meg, rendesen elolvasni sincs időd, nemhogy értelmezni. Azt pedig amit szóban mondanak, egyszerűen letagadják, vagy azt mondják, hogy félreértetted. Volt olyan esetem, amikor a banki alkalmazott hibázott, és a panasztételnél (kb egy év múlva) azt mondták, hogy ennyi idő múlva már nem lehet megállapítani, mit mondott az alkalmazott, és ezzel részükről minden OK volt. Hiába volt írásos dokumentumom is, mégis azt bizonygatták, hogy én vagyok a hibás (igaz az ügy megoldódott, de nem hogy elnézést nem kértek, szinte még fel voltak háborodva, hogy reklamálni mertem - otp)

Sok sikert, hátha mégis el tudsz érni valamit! Én is kíváncsi vagyok a fejleményekre, ha lehet tájékoztass.

2009. aug. 16. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Szia!

Látni kellene milyen kötvényről van szó. Azt gyanítom ez Aegonos biztosítás lehet (a pénzalap kifejezés náluk járatos), de igazán nem is a biztosító, hanem a kötvény feltételei a fontosak.


Azt tanulságképp mondom mindenkinek, a biztosítóknak nagyon jó jogászai vannak, a szerződéseket is ők fogalmazzák. Hadakozni velül a szerződés feltételei miatt szélmalomharc. De ez így is van rendjén. Ugyanis az ügyfél az, aki eldönti ezekkel a feltételekkel akar-e szerződni vagy sem. Persze az ügyfelek 98% el sem olvassa ezeket a feltételeket. Itt kezdődik a baj. Az ügynökök egy része ezt sajnos kihasználja.

A költségekről annyit, hogy egy hatvan év feletti férfinak kb. 15-20 ezer forint/év minden 100 ezer forint biztosítása. Ez a költség a kor miatt, ez nem kerül befektetésre slussz.

Azt hiszem a biztosítót hiába is perelnéd, veszítenél. Itt 2 fél hibázott:

- az ügyintéző, hogy nem adott ÉRTHETŐ tájékoztatást

- és sajnos a szüleid is, bem olvasták át és értelmezték a kötvény feltételeit.

A pereskedésre a maradék pénz is elmenne.


Több infó kellene ahhoz, hogy konkrétabb dolgokat tudjak mondani.

www.kockazatnelkul.hu

2009. aug. 16. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

itt a probléma szerintem többrétegű.


és nem biztos, hogy feltétlenül a biztosítót kell hibáztatni.


egy tőkeképző vagy "vegyes" életbiztosításnál a befizettet díj a következő elemekből áll:


kockázati rész

megtakarítási rész

költségek


minél idősebb a biztosított személy illetve minél több benne a kockázati elem, annál magasabb a kockázati rész és ez a megtakarítási rész rovására megy el.


ezt tudnia kell(ene) a tanácsadónak és főleg egy nem éppen fiatal ügyfélnél különösen fel kellene hívni erre a figyelmet, mivel a kockázati rész annál magasabb, minél idősebb a biztosított személy.



sajnos egyrészt az a gond, hogy MO-n nincs kifejlett pénzügyi kultúra., tejhár az emberek mindent aláírnak, anélkül, hogy megértenék, mit i sírtak alá.


másrészt az un. "tanácsadók". szerintem a banki alkalmazott sincs képben, hogy mit javasol az ügyfélnek ill. hogy van felépítve egy biztosítás.


ahol esetleg esélyt látok, hogy ezeket a dolgokat megvétózd, az a rossz tanácsadás. egyrészt a bank felé, másrészt meg a biztosító felé, amennyiben a bank a biztosító megbízásából járt el, mint többesügynök.


nem kaptatok évente értesítést, hogy miképp áll a szerződésetek értéke? mert akkor viszont a biztosító is hibázott, illetve lehetne arra hivatkozni hogy a hiányos tájékoztatás miatt tartottátok meg a szerződést?


az sem teljesen világos számomra, hogy a szerződés egy klasszikus "vegyes" vagy un. "unit linked" biztosítás?


ha gondolod írjál akár privát is.


azért érdekel, hogy a PSZÁF-on kívül mit lehet tenni, mert azt már megléptétek?

2009. aug. 17. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:

Szia 13:13-as!


Igen, teljesen igazad van abban, hogy sok ember nem is tudja mit ír alá, és ezt ki is használják, főleg a pénzügyi befektetéseknél.

Az biztosítás Global Prémium nevű, de nem tudom, hogy ez vegyes, vagy un-linked, mert sajnos én sem vagyok biztosítási szakértő.Sajnos, mert akkor ez nem történt volna meg. A szüleim egyszerű falusi kisnyugdíjasok, jószándékú-jóhiszemű, törvényt betartó emberek, minket is mindig erre neveltek. Most meg így átverték Őket.

A PSZÁF-hoz még nem írtam meg a panaszt, először a biztosító ügyfélszolgálatát fogom megkeresni, és a tájékoztatás teljes hiányával fogok érvelni. A papírokban,- egy ajánlat, és egy kötvény van, valamint egy tájékoztató,- semmi nem szerepel arról, hogy mennyi lesz a költség, nincs leírva egyértelműen, hogy a kockázat csak a szüleimé, nincs benne tájékoztatás a kockázatokról sem. Ezekkel fogok érvelni, mert ez így van. Látom Te elég jól képben vagy, és csak most vetettem bele magam ebbe a témába,de már ezzel a pár hozzászólással sokat segítettetek. Azért írok Neked ide, és nem privibe, mert akkor legalább páran tanulhatnak a történetből. Esetleg még az Indra,Biztosítottak Országos Érdekvédő Egyesületét fogom megkeresni, és a fogyasztóvédelmiseket, ahogy majd látom, merre alakul az ügy.Nincs vesztenivalónk, ez még eddig nem kerül pénzbe. Meglátom mi lesz a reakció. Köszi, szia.

2009. aug. 17. 17:39
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!