Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Jézus "Isten"? Volt e olyan...

Jézus "Isten"? Volt e olyan kijelentése ami esetleg ezt támasztja alá?

Figyelt kérdés
2011. dec. 18. 11:27
❮❮ ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... ❯❯
 81/162 anonim ***** válasza:
21%

Kedves tanú!


Komolyan mondom belefájdul a fejem amikor a te soraidat olvasom, mert körbekeríted a dolgokat, de 2 értelmes mondat ki nem jönne belőled...:(((


Aki kersztény, az tudja, hogy 1 Isten van, 1 Atya! És az Ő egyszülött fia Krisztus!


Te is és én is leborulunk Krisztus előtt és az Atya előtt is! Vagy te nem???



Az Atya is tudja, hogy te mit gondolsz, és Krisztus is a szívek és vesék vizsgálója!


Egy Isten van, de minden hatalmat Krisztusnak adott. Mit mond az írás Krisztusról? Azt, hogy: "a Bárány, a ki a királyiszéknek közepette van"!!! Ez neked mit mond?


Én nem magasztalom fel Krisztust, de ti kevesebbnek gondoljátok mint valójában... Ezt már nem először érzem a tanúk válaszaiból.



Egy isten van! Dícsőség neki!



Mond már meg légyszíves, hogy szerinted azok a beteg emberek mit érezhettek abban a pillanatban amikor meggyógyította őket Krisztus?


Vagy mit érzett Péter mikor Krisztus 3-szor megkérdezte tőle, hogy:


"Mikor aztán megebédelének, monda Jézus Simon Péternek: Simon, Jónának fia: jobban szeretsz-é engem ezeknél? Monda néki: Igen, Uram; te tudod, hogy szeretlek téged! Monda néki: Legeltesd az én bárányaimat!

Monda néki ismét másodszor is: Simon, Jónának fia, szeretsz-é engem? Monda néki: Igen, Uram; te tudod, hogy én szeretlek téged. Monda néki: Őrizd az én juhaimat!

Monda néki harmadszor is: Simon, Jónának fia, szeretsz-é engem? Megszomorodék Péter, hogy harmadszor is mondotta vala néki: Szeretsz-é engem? És monda néki: Uram, te mindent tudsz; te tudod, hogy én szeretlek téged. Monda néki Jézus: Legeltesd az én juhaimat!"


Vagy mit érzett János, mikor megkeresztelte Krisztust? Mit mondott? "nem vagyok méltó, hogy sarujának kötőjét megoldjam"

2012. jan. 18. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 82/162 anonim ***** válasza:
21%

ma 19:49-s vagyok!


Még annyit, hogy egy konkrétumot leírhatnál, hogy te magad, hogy választod szét az imádatodat, mi módon, cselekedetekkel, vag ygondolataiddal, mert még mindíg nem írtál rá választ! Tényleg kíváncsi vagyok, mert nem lehet kihúzni beleőletek semmit, amire az ember kíváncsi. Szerintem vagy direkt csináják ezt a tanúk, vagy tényleg nem tudtok válaszolni!


Üdv: A

2012. jan. 18. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 83/162 anonim ***** válasza:
5%

"Aki kersztény, az tudja, hogy 1 Isten van, 1 Atya! És az Ő egyszülött fia Krisztus!"


Aki "keresztény", vagyis Krisztus-követő, az igen, ellenben a túlnyomó többség, az ún. "kereszténység" a háromságban nem ezt tanítja, mivel Jézust is "egylényegű", azaz a valóságban egyenrangú (korban, hatalomban, tudásban) Istennek tekintik. Ez a pogány filozófia oda vezetett, hogy sokan Jézust imádják, nem azt az Istent, akit maga Jézus is "egyedül igaz Istenként", a Mindenhatóként imádott!


"Te is és én is leborulunk Krisztus előtt és az Atya előtt is! Vagy te nem???"


Te mindent szó szerint veszel? A "leborulnak" fordított szó a bibliában nem egyértelmű jelentésű.

Pl. a Zsidók 1:6-ban az egyes fordításokban "imádja" kifejezéssel fordított görög proskyneo szót a Zsoltárok 97:7. versében a Septuaginta fordítás a héber shachah′ kifejezéssel adja vissza, ami azt jelenti: "meghajolni" (leborulni). Az emberek iránti tisztelet elfogadható megnyilvánulása lehet ez (1Mózes 23:7; 1Sámuel 24:8 [24:9, Károli]; 2Királyok 2:15). De az igaz Istennek bemutatott imádatra, vagy a hamis isteneknek helytelenül bemutatott imádatra is vonatkozhat (2Mózes 23:24; 24:1; 34:14; 5Mózes 8:19).


A Jézusnak címzett proskyneo rendszerint a királyoknak és más személyeknek bemutatott hódolatnak felel meg. (Vö. a Máté 2:2, 8; 8:2; 9:18; 15:25; 20:20. verset az 1Sámuel 25:23, 24; 2Sámuel 14:4–7; 1Királyok 1:16; 2Királyok 4:36, 37. verssel.) Gyakran nyilvánvaló, hogy a hódolatot Jézusnak nem mint Istennek mutatják be, hanem mint "Isten Fiá"-nak, vagy a messiási "Emberfiá"-nak (Máté 14:32, 33; Lukács 24:50–52; János 9:35, 38).


A Zsidók 1:6-os verse Jézusnak, Isten alatt betöltött állására utal (Filippi 2:9–11). Az itt használt proskyneo szót a különböző fordítások 'boruljanak le a lába elé' (Csia fordítás), vagy 'hódoljanak neki' (Új Világ fordítás) kifejezésekkel fordítják.


"Az Atya is tudja, hogy te mit gondolsz, és Krisztus is a szívek és vesék vizsgálója!"


Sőt, Jehova is Megmentő, Megváltó, Üdvözítő, meg Jézus is az! Attól, hogy egy címet a bibliában több személy is használ, nem teszi őket semmiféle háromságisten részévé. Nyilvánvaló, ha Jézus hatalmat és felhatalmazást kapott arra, hogy az Atyja parancsát hajtsa végre, hogy mindenben neki engedelmeskedjen és Jehova munkáját végezze, akkor hasonló jelzők illetik meg Jézust is, mint Jehovát. Ámde a Mindenható jelző csakis Jehováé!


"Nem fognak éhezni többé, nem is szomjaznak többé, a nap sem tűz rájuk, sem semmilyen perzselő hőség, mert a Bárány, aki a trón közepén van, terelgetni fogja őket, és elvezeti őket az élet forrásvizeihez. És az Isten letöröl minden könnyet a szemükről" (Jelenések 7:16, 17)


Milyen "királyi-székről", vagy "trónról" van itt szó? Ugye abban megegyezhetünk, hogy a Biblia szerint Jézus Isten Királyságának a királya lesz, igaz? Ha azt olvassuk, hogy Jézus "Isten (Jehova) trónján ül", még akkor sem mondjuk azt, hogy Ők ketten egy mitikus háromság egyenlő hatalmú, tudású, korú részei. Mert Jehova trónja az is, melyen Jézus, mint Jehova kinevezett királya ül!


"Én nem magasztalom fel Krisztust, de ti kevesebbnek gondoljátok mint valójában... Ezt már nem először érzem a tanúk válaszaiból."


Azt nem tudom, hogy te hiszel-e a háromságban, de az ún. kereszténység nagy része hiszi. Ez viszont bálványimádathoz vezetett sok százmillió hívőt. Mi a Biblia alapján nem magasztaljuk Jézust a Mindenható szerepére, de ez nem jelenti azt, hogy nem ismernénk el a fontos szerepét Isten tervében és munkájában.


"Mond már meg légyszíves, hogy szerinted azok a beteg emberek mit érezhettek abban a pillanatban amikor meggyógyította őket Krisztus?"


És akiket az apostolok gyógyítottak meg, támasztottak fel???


------


Hogyan választom szét az imádatot a tisztelettől? Ezt komolyan kérdezed? Te hogyan választod szét az érzésed szerint a Mindenhatónak bemutatott imádatodat a teremtett személyek tiszteletétől? Pontosan úgy tesszük mi is.


A Biblia szerint Jézus a "közbenjáró" és csakis általa imádkozhatunk Istenhez. Na most egy igaz kereszténynek az imájában Jézus váltságáldozati szerepét elismerve kell a Mindenható Istenhez, Jehovához imádkoznia, úgy ahogy azt Jézus is tette. Vagy kétségbe vonod ezt?

2012. jan. 19. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 84/162 anonim ***** válasza:
85%

"Hogyan választom szét az imádatot a tisztelettől? Ezt komolyan kérdezed? Te hogyan választod szét az érzésed szerint a Mindenhatónak bemutatott imádatodat a teremtett személyek tiszteletétől? Pontosan úgy tesszük mi is."


A héber nyelvben a leborulás és az imádás egy szó.

Ha valóban csak az számitana ilyenkor,hogy az ember mit érez belül miközben leborul akkor Sidrák ,Misák és Abednégó miért nem borult le a szobor előtt?Közben mondogathatták volna ,hogy "fúj-fúj undorító bálvány és csak Istent imádom stb." aztán felállnak és végzik tovább a dolgaikat.Miért nem ezt tették?

2012. jan. 19. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 85/162 anonim ***** válasza:
77%

Kedves tanú!



Ezt írtam én: ""Te is és én is leborulunk Krisztus előtt és az Atya előtt is! Vagy te nem???""


Ezt írtad te: "Te mindent szó szerint veszel? A "leborulnak" fordított szó a bibliában nem egyértelmű jelentésű."


Erről a két biblia versről mit mondanál???: "


Jel 4,10 "Leesik a huszonnégy Vén az előtt, a ki a királyiszékben ül, és imádja azt, a ki örökkön örökké él, és az ő koronáit a királyiszék elé teszi, mondván:Méltó vagy Uram, hogy végy dicsőséget és tisztességet és erőt; mert te teremtettél mindent, és a te akaratodért vannak és teremttettek.


Jel 5,8 "És mikor elvevé a könyvet, a négy lelkes állat és a huszonnégy Vén leborula a Bárány előtt, mindeniknél hárfák és aranypoharak lévén, jóillatokkal tele, a mik a szentek imádságai."


Még annyit, hogy írsz "nekem" a "szent háromságról" egy fél ldalt, de én nem győzködtelek erről. Ellenben a kérdés még mindíg nyitva, te mi módon teszel különbséget 'Jehova' és Krsiztus között ha előttük álsz...?



Üdv: A

2012. jan. 19. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 86/162 anonim ***** válasza:
5%

A három héber feltételes leborulását félreérted. Nekik nem volt választási lehetőségük, a leborulásuk bizonyította volna az imádatukat, mert ez volt az elvárás ennek bizonyítására. Ebben az esetben nem jelentett volna pusztán tiszteletet egy magasrangú személy előtt, hanem az imádat kimutatására szolgáló behódolást. Nagyjából, mint az SS-tisztek mellett náci tisztelgést mutató egyházi vezetők.


Jézus, aki maga is Jehova imádója, nem követel magának imádatot. Az előtte való "leborulás" így nem lehet imádat senki részéről. Nem úgy, mint Jehova esetében, aki viszont számtalanszor közli velünk - teljes joggal -, hogy kizárólagos imádatot vár el értelmes teremtményeitől.

Ez elsősorban szellemi tevékenység, nem fizikai. Az ezt leíró kifejezés is többjelentésű. A Biblia szóhasználata ezért önmagában nem dönti el azt, hogy kit, illet tisztelet, kit imádat. Ehhez a teljes írás tanúlmányozása kell.

2012. jan. 20. 03:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 87/162 anonim ***** válasza:
79%

"És lőn, hogy míg áldá őket, tőlök elszakadván, felviteték a mennybe.

Ők pedig imádván őt, visszatérének nagy örömmel Jeruzsálembe;"


"Azután monda Tamásnak: Hozd ide a te ujjadat és nézd meg az én kezeimet; és hozd ide a te kezedet, és bocsássad az én oldalamba: és ne légy hitetlen, hanem hívő.

És felele Tamás és monda néki: Én Uram és én Istenem!"


"Mikor pedig mennek vala, hogy megmondják az ő tanítványainak, ímé szembe jöve ő velök Jézus, mondván: Legyetek üdvözölve! Azok pedig hozzá járulván, megragadák az ő lábait, és leborulának előtte."


"És mikor megláták őt, leborulának előtte; némelyek pedig kételkedének."


Nem, persze, Krisztus nem fogadott el semmilyen imádatot. Ezt a hazugságot!!!

2012. jan. 20. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 88/162 anonim ***** válasza:
12%

Sátán mikor megkísértette Jézust, hogy boruljon le, és imádatot mutasson be neki, ő ezt mondta:

Lukács 4:8 "Felelvén pedig Jézus, monda néki: Távozz tőlem, Sátán; mert meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak néki szolgálj."

Tehát Jézus maga jelentette ki, hogy csak az Atyát szabad imádni. De ez a vers, még azt is bizonyítja, hogy Jézus nem egyenlő az Istennel. Ugyanis, ha Jézus lenne a Mindenható, hogyanis kérhette az Ördög, hogy boruljon le előtte???

1János 4:15 "Aki vallja, hogy Jézus Krisztus az Isten Fia, azzal az Isten egységben marad, ő pedig egységben az Istennel."

Lényegében a János I. levelében nagyon sok helyen meg lehet találni, hogy Jézus Istennek a fia, és nem egyenlő a Mindenhatóval. Meg természetesen Jézus maga is elmondta, és a Biblia más részein is olvashatjuk.

2012. jan. 20. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 89/162 anonim ***** válasza:
13%

10:04!

Ha Tamás „Istennek” kívánta nevezni Jézust, ebben nincs semmi kivetnivaló. Ez összhangban lenne azzal, amit Jézus maga is idézett a Zsoltárok könyvéből, amely a tekintélyes embereket, bírákat ’isteneknek’ nevezi (Ján 10:34, 35, Kár.; Zsolt 82:1–6). Az csak természetes, hogy Krisztusnak sokkal magasabb állása van, mint azoknak az embereknek. A Mindenható Atyához viszonyított páratlan helyzete miatt a János 1:18 ezért úgy utal Jézusra, hogy „az egyszülött isten”. Az Ézsaiás 9:5 (Kat. [9:6]) is ’Erős Istennek’ — de nem a mindenható Istennek — nevezi prófétailag Jézust. Mindez összhangban van azzal, hogy Jézust a János 1:1 ’istennek’ nevezi (ÚV, Kecsk., 1931).

A szövegösszefüggés segít helyesen következtetni ebből. Röviddel Jézus halála előtt Tamás hallotta Jézus imáját, amelyben Atyját az ’egyedül igaz Istennek’ nevezte (Ján 17:3, Kár.). Jézus a feltámadása után üzenetet küldött az apostolainak, Tamást is beleértve, ezt mondva: „Felmegyek . . . az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez” (Ján 20:17, Kár.). Miután János apostol beszámol arról, hogy mit mondott Tamás, amikor a feltámadt Krisztust valóban meglátta és megérintette, hozzáfűzte: „Ezek pedig azért irattak meg, hogy higyjétek, hogy Jézus a Krisztus, az Istennek Fia, és hogy ezt hívén, életetek legyen az ő nevében” (Ján 20:31, Kár.). Ha tehát valaki ennek ellenére arra a következtetésre jut Tamás felkiáltása alapján, hogy Jézus az ’egyedül igaz Isten’, vagy hogy Jézus egy háromság „Fiúistene”, akkor el kell olvasnia még egyszer, mit mondott maga Jézus (17. vers), és milyen egyértelmű következtetést vont le abból János apostol (31. vers).

2012. jan. 20. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 90/162 anonim ***** válasza:
0%
Ahogy már láttuk, Jézus olyan értelemben isten, hogy isteni természetű, de nem ő az Atya. Jézus nem sokkal a Tamással való találkozása előtt ezt mondta Mária Magdalénának: „Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez és a ti Istenetekhez.” Azt se feledjük, hogy miért írta János az evangéliumát. Három verssel a Tamásról szóló rész után János kifejti, hogy azért írta, hogy az emberek higgyék, „hogy Jézus a Krisztus, az Isten Fia”, nem pedig hogy Jézus az Isten (János 20:17, 28, 31).
2012. jan. 20. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!