Kezdőoldal » Állatok » Halak, akvarisztika » Az akváriumomba vettem Fekete...

Az akváriumomba vettem Fekete Tetra nevű halakat és időnként a farokúszójuk kifakul és átlátszó lesz. Ez miért van? Nem érzik jól magukat?

Figyelt kérdés
2012. jan. 19. 12:27
 1/5 anonim ***** válasza:
leírnád a tartási körülményeket? (akvárium méret, szűrés, cserélsz-e vizet hetente, mivel etetsz, mennyit stb)
2012. jan. 19. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Eléggé kezdő vagyok úgyhogy mindenben a boltosra hallgattam.

50 literes az akvárium. Sera "főtáplálék"-al és vörös szúnyoglárvával etetem őket. A vizet 2 hetente eresztem le félig és utánatöltöm. Kb 1 hónapja van meg az akvárium és pont ma cserélem teljesen vizet vizet figyeltem hogy semmi vegyszer ne kerüljön a közelbe. A vízszűrőm Aquael FAN mini 230V-os és maximumra van állítva. A vízmelegítő is Aquael AQ-100 és 25°-ra van állítva. Etetni minden nap etettem de nagyon koszosodott a víz így ajánlották hogy 2 naponta keveset adjak nekik enni. Ebben a hónapban fogok nagyobb akváriumot venni hogy jobban elférjenek.

2012. jan. 19. 13:16
 3/5 anonim ***** válasza:

Uhh. Rengeteg hibát elkövettél sajnos. Az egyik, hogy nagyon kicsi a szűrő, fele ekkora akváriumba való. A másik, ami borzasztó, hogy 1 hónap után lecserélted az egész vizet?!! 3-4 évente szokás ilyesmit megtenni, indokolt esetben. A kétheti 50% vízcsere is rossz, hetente kell 20-30%-ot. Így igen, azt lehet mondani, hogy nem érzik jól magukat. Ráadásul nagyobb akvárium kell nekik, de ezt akkor már pótolod.

Javaslom legyen 112 literes legalább, egy 800 liter/óra körüli szűrővel. Az eheim nagyon jó, de az aquaelből is használhatsz nagyobb méretűt. A vízmelegítő maradhat.

A szűrőt majd ne mosd, csak a leszívott vízben nyomkodd ki 2-3 havonta.

2012. jan. 19. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza: