Kezdőoldal » Állatok » Lovak » Lehetséges az, hogy valaki...

Lehetséges az, hogy valaki tanulás nélkül ösztönből tudjon jól és helyesen lovagolni?

Figyelt kérdés

Elképzelhető, hogy valaki, aki autodidakta módon tanul lovagolni minimális előképzéssel és nem is olvas utána, utána úgy lovagoljon, hogy a ló elengedett, támaszkodik, stb? Hogy az illető nem tudatosan adja a testsúly, csizma és szársegítségeket helyesen, hanem csak úgy ráérez?


Annak idején pl. a csikósok gondolom nem tanultak ilyeneket, hogy külső szár, helyes vágtabeugratás, stb stb nyilván patanyomfigurákat meg semmi egyebet nem csináltak, mégis elég jól tudtak lovagolni gondolom.


2015. márc. 11. 18:45
1 2
 1/17 anonim válasza:
47%

Igen, nekem a masszírozás ilyen.

Nem tanultam sohasem, egyszerűen csak tudom, szeretem és csinálom.

2015. márc. 11. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:

Az autodidakta is tanul. Csak tanára nincsen.

Persze az ijen sose lesz ojan jó mint aki készen kapja az átvehető tapasztalatokat.

2015. márc. 11. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:

Aki ösztönösen tehetséges, azt őstehetségnek hívják.

Az ilyen emberek belső vágy hajtja,hogy ne csak szervezetten de autodidakta módon is kiéljék szenvedélyüket.

Csikós régen... Talán apáról fiúra szállt vagy a szorgalmasabbja elleste ott, ahol tudta a megélhetes miatt.

2015. márc. 11. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:

Nyilván vannak olyanok, akiknek több tehetségük van hozzá és ösztönösen jobban csinálja, és van akinek kevesebb. De olyan nem lesz hogy valaki nuku tanulással teljesen jól fog tudni lovagolni.


Régen a csikósokat már kétéves korukban lóra ültették és az apjuk segítségével (vagy anélkül) tanultak meg lovagolni. Mire odajutottak, hogy kamatoztatniuk is kellett tudásukat már akár saját bőrükön kitapasztalták a lovak reakcióit.


Ahhoz, hogy neked ne kelljen ezen az úton végig bukdácsolnod azért vannak az oktatók, akik előre szólnak, hogy ha a ló seggére csapsz akkor az rúg. Így neked, már nem teljesen az elejéről kell kezdened (és így egy csomó balesetet megúszhatsz), de alapból profin lovagolni nem fogsz tudni. Ahogy alapból a csikósok se tudtak, csak ők olyan fiatalon kezdtek lovagolni és lovak közt nőttek fel, hogy ilyen idős korukban már teljesen kiismerték az állatokat.


Mellesleg az izmaidnak is sokat kell fejlődnie ahhoz, hogy teljesen jól tudj lovagolni, amit az első óra alkalmával még nem biztos, hogy már fogsz tudni.


Az utolsó pedig, hogy az adott példányt is ki kell ismerni: pl.: Mennyire kell erősen tartani a száját, mennyire szükséges a csizma segítség stb. Minden lovat kicsit másképp kell lovagolni.



Összességében: Igen, vannak alapból tehetséges lovasok, de nem fogja tudni egyből automatikusan adni a különféle segítségeket.

2015. márc. 11. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
33%
Hát azt, hogy magától rájöjjön mindarra, ami évszázadok alatt kristályosodott ki a spanyol lovasiskolában, azt nem tartom túl valószínűnek, de ettől még simán meglehet, hogy "szabad stílusban" el tud jutni a lovon A-ból B-be a nélkül, hogy előtte évekig zötyögne egy karámban miközben öt percenként azt üvölti neki valaki: "le a sarkat!"
2015. márc. 11. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:

Szerintem itt azon van a hangsúly, hogy mit értünk helyes lovaglás alatt. Mert vannak különböző irányzatok, stílusok, szintek.


Ha valaki azt se tudja, mi az az összeszedettség, nem fog arra törekedni, hogy a lova kereken menjen.


Az utolsó hozzászólóval értek egyet. A lovaglás művészet, évszázadokon, sőt ezredeken keresztül alakult, csiszolódott. Szerintem nem létezik olyan, hogy valaki önmagától ezeket a kis finomságokat teljesen jól tudja. Rengeteg gyakorlás van minden mögött, külső segítség nélkül a legprofibbak is óhatatlanul visszafejlődnek.


Tehát szerintem a válasz: lovagolni nem tud magától megtanulni az ember. Bizonyos szintig eljut, de egy idő után megáll a fejlődésben.

2015. márc. 11. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
100%
Nem lehetséges. Azért a csikósok meg a sportlovasok megint más kategória. Maximum a képzetlen lovas fentmaradni tud de azt is csak jóesetben , tanulas nélkül valakit felraksz a lóra az is tud utazni rajta,de összeszedni meg hasonlókat nem tud előképzettség nélkül az is fix.a lovon való utazás/kapaszkodás nem = a lovaglással.
2015. márc. 11. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

Nem. Nézd meg a csikósokat, és mutass rá, melyik lova megy elengedetten és lazán, összeszedetten, stb-stb.

Ráadásul a teljesen jól és helyesen a spanyol iskolánál kezdődik, és onnan még van hova fejlődni! Ilyen nincs.

Kezdve azzal, hogy a kimegyek a tanyára és felülök a lóra, az oktató se ért hozzá erét egyből terepre megyünk és dicsér, hogy őstehetség vagyok, mert holnap is kéne a pénzem típusú helyeken nem is vannak erre felkészítve a lovak se.

Az külön rész, hogy ha 0 tudással (tehát nem autodidaka az illető) felül valaki, akkor mit "tud"? Belerúgok, megy, megrángatom, megáll. Márpedig a szár nincs húzásban felvételeknél pl - na most akkor...?

2015. márc. 11. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 A kérdező kommentje:

Ne értsetek félre, nem rólam van szó, nem én szeretnék megtanulni oktatás nélkül lovagolni, van saját lovam és így is folyamatosan járok edzőhöz.


Csak láttam lovagolni egy "paraszt gyereket" a minap és tök szépen ment a lova, az ülése nem volt szép a srácnak, na mindegy és mondták, hogy sose tanult igazán lovagolni, valami minimális oktatásban részesült gyerekként, és hogy a csodájára járnak, hogy azt se tudta melyik lábra kell ügetni, vágtázni, sose lovagolt karámban és mégis valahogy magától finoman nyúlt a lóhoz és minden jól ment. Persze csak terepen közlekedik.

Én rögtön azt gondoltam, hogy egy jól belovagolt lova van, de mint kiderült náluk született és ő lovagolta be. Érdekes történet mindenesetre.

2015. márc. 12. 02:52
 10/17 anonim ***** válasza:
Igen,és el is kell mindent hinni amit mondanak.
2015. márc. 12. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!