Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Egészség » Allergiák » Erős allergiás reakció,...

Erős allergiás reakció, hajszínezőtől; hogyan tudok gyorsan intézkedni?

Figyelt kérdés
A húgom egyik pillanatról a másikra rosszul lett: sebes és dagadt a fejbőre, levedzik a seb. Be van dagadva a homoloka, halántéka már a szeme is. Amiket kapott gyógyszereket + kalcium nem hat. A háziorvosa a sürgősségire küldte, de ott nincs szakorvos ehhez. Még kicsivel korábban volt bőrgyógyásznál, aki meg olyan gyógyszert írt fel, ami 1 éve nincs forgalomban meg egy olyan kenőcsöt, aminek a leírásában ellenjavallatként szerepel a húgom problémája. Kérem, aki tud segítsen hogyan tudom elintézni, hogy minél hamarabb szakértő kezek vegyék gondjukba a testvéremet, hiszen extrém esetben ez az allergia halált is okozhat, de normál esetben is rengeteg kellemetlenséggel, kórházi ápolással járhat.

2014. jan. 30. 08:34
1 2 3
 1/22 Miklós G. ***** válasza:
Én érzékenység hiányában egy szteroid tartalmú kenőcsöt javasolnék. Ez lehet kortikoszteroid. Mometazon, betamethason, hidrokortizon (esetleg ezek kombinációi). Bár esélyes, hogy a lokális kezelés már kevésnek bizonyul, ez esetben át kell állni egy szájon keresztüli, akár intravénás szteroid kúrára. A cél az immunrendszer szuprimálása, ami kiváltotta az ödémát, a fokozott reakciót. A szteroid készítmények erre hivatottak.
2014. jan. 30. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 A kérdező kommentje:
Köszönöm a gyors választ. És ha forduljak segítségért? A háziorvos nem tud/nem akar tenni semmit. A bőrgyógyászban most kissé megingott a bizalmam. Hogyan lehetne egy komolyabb helyre eljutni vele, hogy szakszerűen kezeljék? Klinikára, kórházba ki tud beutalót adni?
2014. jan. 30. 09:10
 3/22 anonim ***** válasza:
Ha ilyen erős a reakciója,akkor a háziorvosnak "kötelező" injekciót adnia rá. Ami lehet Calcimusc + Suprastin,vagy valamilyen szteroid. Menjetek hozzá. Ha ez régebbi folyamat,akkor már nem lesz életveszélyes reakciója (gégeoedema,anafilaxiás sokk),akkor vegyetek a patikában antihisztamint)pl. Cetiritzin)és Calcium pezsgőtablettát,abból napi 4-et meg lehet inni. Inkább ne kenjetek rá semmit,mert ilyenkor a kenőcsökben lévő tartósítószerek sem tesznek jót.
2014. jan. 30. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 A kérdező kommentje:
Köszönöm az újabb infokat. Sajnos a háziorvos elküldte a húgomat. Azt mondta, hogy ő ebben az esetben nem tud mit csinálni, menjen sürgősségire. Egész éjjel ott voltak egyébként, de nem kerültek sorra, így hazajöttek. És mivel romlott az állapota, nem szerettem volna ugyanazokat a köröket futni, mint tegnap... sikertelenül. Most elvileg már bőrgyógyászati szakrendelésen van, remélem nem fél vállról fognak hozzáállni, mint eddig.
2014. jan. 30. 09:50
 5/22 A kérdező kommentje:
Ja, egyébként antihisztamint már kapott tegnap este, és ma reggel. Valamint folyamatosan issza a Calcium Sandozt.
2014. jan. 30. 09:52
 6/22 anonim ***** válasza:
Tényleg sürgősségire menjetek, ne bőrgyógyász meg ilyesmi. Egy ilyen allergiás reakció nagyon súlyos is lehet. Itt már a kalciumiszogatás annyit ér, mint halottnak a csók.
2014. jan. 30. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 A kérdező kommentje:
Bőrgyógyász főorvos megvizsgálta, felírt neki szteroid tartalmú tablettát + különböző géleket. Remélem ha beveszi a gyógyszert, minden rendben lesz.
2014. jan. 30. 10:51
 8/22 anonim ***** válasza:
A sürgősségit kellett volna kivárni. Amikor én bent voltam ott, hoztak egy lányt, neki sminktetoválástól lett allergiája, 1 óra levitte az infuzió.
2014. jan. 30. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
Most már bőven elég lesz a bőrgyógyász által felírt szteroid tartalmú gyógyszer. Azért a háziorvosotok nem egy ász! Ilyenkor ha hozzá fordul a beteg az akut allergiás reakció miatt nem szabadott volna tovább küldenie,neki is lennie kell ilyen esetek ellátására szteroidos injekciójának. Ugyanez a helyzet például egy méhcsípés esetén. Mire a beteg eljut a sürgősségire,akár meg is halhat. De mostanra ez a veszély már nem áll fenn.
2014. jan. 30. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 A kérdező kommentje:
Most így hamarabb jutott orvoshoz, mintha a sürgősségire megy. Bevette a gyógyszert egy órája, de a szeme tovább duzzadt. Nem tudom, lehet, hogy ez mégsem elég? Vagy még várni kell? De meddig? 6 szemet kellett bevennie abból a szteroidosból.
2014. jan. 30. 13:59
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2022, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!