A kórházakban (pl. Honvéd stb) miért nem tudják megoldani, hogy külön időpontra fogadják a betegeket?
Tömegnyomor a folyosókon, és végeláthatatlan várakozás...
Tényleg annyira bonyolult lenne bevezetni, hogy nem azt mondják mindenkinek, hogy jöjjenek a rendelési idő kezdetére, hiszen úgysem tudnak egyszerre mindenkit megvizsgálni, hanem Béla, jöjjön 08:00-ra, Margit, jöjjön 8:15-re stb.
Ezt már több orvosnak is felvetettem, de mindig azt a választ kaptam, hogy államiban ezt nem lehet megoldani.
Miért nem?
Mennyi ész kell ahhoz a módszerhez, amelyet az előbb leírtam? (A háziorvosoknál, fogorvosoknál már így működik, szóval nem lehetetlen. Külföldi példákat direkt nem hozok.)
Miért jó az, kinek jó az, hogy 29 embert berendelnek ultrahangra ugyanarra az időpontra (reggel nyolcra)? Az orvos úgysem tudja egyszerre megvizsgálni mind a 29-et!
Miért jó az, kinek jó az, hogy 40+ beteget berendelnek sebészhez, belgyógyászhoz stb ugyanarra az időpontra?
A hab a tortán, hogy a rendelési idő közepétől/vége felé már egy percet sem kap a szerencsétlen beteg, hogy elmondja a baját, már penderítik is kifelé. Nagyon gyakran a hozott korábbi leletekre egy pillantást sem vetnek. Ennek így mi értelme?
Nem nem tudják megoldni. Orvosok, hidd el van eszük. Csak most már egyre jobban próbalják az embereket magánba küldeni. Ezért okoznak ennyire kellemetlen helyzeteket.
Velem múltkor ez történt:
Az új munkahelyem vérvételt kér de ők nem adhatnak beutalót, magam intézzem.
Háziorvos: Ő erre nem adhat beutalót, a munkahelyemnek kell adnia. Akkor most miről beszélünk?
Kérdésekkel provokálsz?
Jobbágy...
Nem oldjak meg, mert nem akarják megoldani.
Mindenki csak lapít, sunyít, nehogy baja essék, ha változtatást eszközölne, mert kirugják.
5.
Biztos ő a felelős mindezért az kórházakban. ;)
1. Egy csomó helyen megoldják. Nálunk pl. az időpontos ambulanciára időpontra jönnek a betegek, 15 percenként van egy időpont. Nyilván csúszás előfordul, mert valakire nem elég 15 perc, de nem mindenki 8-ra van odahívva.
2. Bizonyos rendeléseknek sokkal nagyobb a forgalma, mint amennyi időpont kiosztható. Pl. meg van szabva, hogy 8-tól 12-ig tart a rendelés, és 15 percenként egy beteg jegyezhető elő, azaz napi 16 beteg. Viszont így a várólista 2 éves lenne, ezért a rendszerben csak 16 beteget jegyeznek elő, viszont minden időpontra 3 embert hívnak be. Így igaz, hogy mindenki vár aznap egy csomót, de pont 3-szor annyi beteget néznek meg. És lehet, hogy aznap sokat kell várnod, de legalább nem 2 évre kapsz időpontot, hanem 3 hónapra.
3. Az előjegyzés sokszor hónapokra előre tele van, azaz mondjuk ha kérsz egy kontroll időpontot, arra 3 hónap múlva van a legközelebbi hely. Viszont az orvos úgy ítéli meg, hogy a leleteddel hamarabb vissza kellene menni, ezért azt mondja, hogy soron kívül gyere be 2 hét múlva. Mivel amúgy már tele az előjegyzés, te csak plusz beteg vagy az előjegyzetteken túl, ezért nyilván mindenki vár, mindenki csúszik, de legalább meg leszel nézve 2 hét múlva a 3 hónap helyett. És ilyenből baromi sok van.
8.
A 2. esetben, hogyan oldják meg a finanszírozást?
Mert ugye limitálva van a beteglétszám "fentről", akkor ezt hogy oldjátok meg?
Egészségügyis voltam ezért kérdezem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!