Kezdőoldal » Egészség » Egyéb kérdések » Mi az a "működési nyilvántartá...

Mi az a "működési nyilvántartási kártya"? Ezt rögtön a szakképesítés megszerzése után adják?

Figyelt kérdés

a következő álláshirdetésből nekem az jön le, hogy azonnal a szakképesítéssel együtt jár, azaz hogy nem előfeltétel semmilyen gyakorlat, hanem már a legelső munkahelyre is kérik ezek szerint.


******


felnőtt szakápoló


Pályázati feltétel:


a munkakör betöltéséhez szükséges szakirányú szakképzettség


Bérezés: Kjt. szerint.


Feladat: ápolási, illetve szakirányú képesítésének megfelelő tevékenység végzése.


A jelentkezésekhez csatolandók:

végzettséget igazoló okmányok másolata,

működési nyilvántartási kártya,

hozzájárulás a pályázati anyag elbírálásában résztvevők betekintési jogához.

***********


Tehát ezt hol és ki intézi, ha már eleve ennek birtokában lehet csak egy állásra is jelentkezni kezdőként is?


2013. szept. 17. 09:51
 1/1 anonim ***** válasza:

Hogyan és milyen feltételekkel lehet a működési nyilvántartásba regisztráltatni?


A felvétel egyik feltétele az egészségügyi szakképesítést szerzett személyek alapnyilvántartásában való szereplés. Az alapnyilvántartásban szerepel minden olyan személy, aki Magyarországon az állam által elismert oktatási intézményben megszerzett (vagy külföldön szerzett és Magyarországon honosított vagy elismert) egészségügyi szakképesítéssel rendelkezik. Az alapnyilvántartásba kerülés automatikusan történik; az oklevelet, bizonyítványt (vagy a honosításról/elismerésről szóló határozatot) kiállító intézmény által megküldött adatok alapján 2009. január 1-jétől a Hivatal veszi (korábban az Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet) alapnyilvántartásba a szakképesítést szerzett személyeket. Az alapnyilvántartásba vett személy neve, szakképesítése és alapnyilvántartási száma bárki számára megismerhető adat, amely megtekinthető a [link] az egészségügyi szakdolgozók címszó alatti keresőben.

A szakdolgozói alapnyilvántartással kapcsolatban az alábbi telefonszámon érdeklődhet: 235-7945


A működési nyilvántartásba az alapnyilvántartásban szereplő személy a Hivatalhoz benyújtott (honlapról letölthető) kérelem formanyomtatványon kérheti a felvételét. (Tehát a működési nyilvántartásba felvétel nem automatikus.)


A működési nyilvántartásba történő első felvételi kérelemnek tartalmaznia kell a következőket:


formanyomtatványt, , amely letölthető az alábbi linkről: szakdolgozói formanyomtatványok (hiánytalanul kitöltve, aláírva),

3000, -Ft-os igazgatási szolgáltatási díj befizetését igazoló postai csekk feladóvevénye vagy banki átutalási megbízás fénymásolata (a Hivatal Magyar Államkincstárnál vezetett számlaszáma: 10032000-00285788-00000000)

3 hónapnál nem régebbi eredeti erkölcsi bizonyítvány,

ha erkölcsi bizonyítványt nem csatol, akkor - a 3000,- Ft-os igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről szóló igazolás mellett – a Hivatal számlaszámára utalt 3100,- Ft igazgatási szolgáltatási díj befizetését igazoló postai csekk feladóvevénye vagy banki átutalási megbízás fénymásolata, amely az erkölcsi bizonyítvány hivatali úton történő beszerzésének a díja, és a kérelem formanyomtatvány 7. oldala kitöltve, aláírva, melyben megbízza a Hivatalt az erkölcsi bizonyítvány beszerzésével,

érvényes kamarai tagságot igazoló okirat fénymásolata,

a személyazonosító igazolvány fénymásolata,

diplomá(k)ról, egészségügyi szakképesítés(ek)ről, kiállított oklevelek, bizonyítvány(ok), tudományos fokozatról kiállított dokumentum fénymásolata, illetve az elismerésről, honosításról szóló dokumentum fénymásolata (az összes, eddig megszerzett egészségügyi szakképesítést igazoló dokumentum fénymásolatát csatolni kell),

nyelvvizsga bizonyítvány(ok) fénymásolata,

Azok esetében, akik 8 évnél régebben megszerzett, illetve elismert/honosított egészségügyi szakképesítéssel rendelkeznek, a működési nyilvántartásba történő első felvétel további feltétele, hogy az adott szakképesítés tekintetében továbbképzési kötelezettség teljesítéséről szóló értesítés a GYEMSZI-ETI-től a Hivatalhoz elektronikus úton beérkezzen (kivéve, ha betöltötte a 75. életévét). („Mit jelent a 8 éves szabály” címszó alatt részletes tájékoztatót olvashat a továbbképzési kötelezettség igazolásáról)


A működési nyilvántartásba történő első felvétel esetén erkölcsi bizonyítványt kell csatolnia az egészségügyi dolgozónak, amely igazolja, hogy nem áll olyan bűncselekménnyel kapcsolatosan a büntetett előélethez fűződő hátrányos jogkövetkezmények hatálya alatt, amely miatt egy évet meghaladó végrehajtandó szabadságvesztésre ítélték, vagy az egészségügyi tevékenység folytatását kizáró foglalkoztatástól eltiltás hatálya alatt, vagy kérheti, hogy e tények fennállására vonatkozó adatokat a bűnügyi nyilvántartó szerv a működési nyilvántartást vezető szerv részére - annak a működési nyilvántartásba történő bejegyzés iránti kérelme elbírálása céljából benyújtott adatigénylése alapján (formanyomtatvány 6. oldala) - továbbítsa.


A felvételi kérelem benyújtható postai úton az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal 1245 Budapest, Pf.:980-as postafiók címre küldve, illetve személyesen, ügyfélfogadási időben a 1051 Bp., Akadémia utca 7. szám alatt , az Emberi Erőforrások Minisztériuma épületének oldalában.

A kérelem a [link] oldalon elektronikus úton is kitölthető, amelyet a szükséges mellékletekkel együtt postai úton is meg kell küldeni a Hivatal részére.

2013. szept. 17. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!