Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Melyik a legjobb, legmegbízhat...

Melyik a legjobb, legmegbízhatóbb futárszolgálat a lakóhelyeden? És melyik a legrosszabb?

Figyelt kérdés
Tapasztalatok érdekelnek

2021. aug. 20. 14:23
 1/1 anonim válasza:
100%

Egy Siófokhoz közeli faluban élek, a tapasztalataim is innen származnak. Kicsit hosszú lett, de igyekeztem jól összeszedni:


Magyar Posta:

velük nagyon vegyes tapasztalataim vannak. Leggyakrabban velük inkább csomagfeladást szoktam intézni, netes rendeléseknél igyekszem elkerülni, ha lehetséges.

Kezdném azzal, amikor én rendelek vagy címzett vagyok: bár a nyomkövetőjük egész részletes, sajnos időablak egyáltalán nincsen, továbbá a futár telefonszámát sem kapja meg az ember az e-mailben. Viszont szerencsére ez nem nagy hátrány, hiszen érdekes módon futár-és csomagszámfüggetlenül szinte mindig 9.00 és 10.30 között jönnek. Ez is érdekes, hogy nem mindig a megszokott emberek jönnek, szint mindig más jön, ami nekem furcsa. Az autók között vannak elég rossz állapotúak. Csomagok épsége rendben van. Ami negatív még, hogy a technikailag nem álnak a toppon. Telefonálni sokszor nem tudnak (mondjuk nem is mindenki akar, de sokszor tényleg IT probléma áll mögötte), illetve bankkártya termináljuk előfordul, hogy nincs (még jó, hogy amit csak lehet, előre fizetek), illetve ha van, PayPass modul hibás is lehet (tízből egyszer), úgyhogy lehet előkeresni a fizikai kártyát. A szállítási időt többnyire tartják, de sajnos előfordult már több kézbesítési baki is. Például még a nagy lezárások idején rendeltem pont a Postától postakész borítékokat házhoz szállítással, mert szűk a nyitvatartási idő. A csomag viszont a postán kötött ki, mondván „ilyent ritkán rendel magánember házhoz”. Illetve volt már többször is, hogy a csomag tökéletesen olvasható vonalkóddal és címirattal a szomszédos faluban, de volt hogy az ország másik végébe lett letétbe helyezve.

szoktam kitölteni a címiratot, ugyanis ott vannak a legjobb árak, még úgy is, hogy nem vaterás a csomag. Ami nem szimpatikus a Postánál, hogy ezeket a címiratokat a feladónak kell kinyomtatnia, és azzal együtt kell beballagni egy postára és feladni azt. Ha esetleg kellene számla a csomagról, akkor adószámos magánszemélyként is céget kell beírni, de ezt a postai dolgozók nagyrésze nem tudja, és mindig ragaszkodik a saját verziójához, végén sztornó lesz úgyis belőle :) Árak viszont az elmúlt időben még így az olcsóbb megoldással is eléggé elszálltak, gyakorlatilag csak a csomagautomatába (és esetleg Postán maradó) küldés az igazán megérő, mert házhoz szállítás esetén plusz párszáz forintért a GLS vagy DPD házhoz jön a csomagért, és még nyomtatni sem kell.



GLS:

talán ők hozták nekem a legtöbb csomagot, és velük volt eddig a legkevesebb problémám is. A csomagok tiszták és sérülésmentesek, a futárautók jó állapotban vannak, és a futárok 95%-a is normális, jó arc. 2 éve nagyjából mindig ugyanaz a srác jön (ritkábban egy másik, totál ismeretlen talán évente egyszer), így mindig tudom, hogy mikor lesz itt, szinte mindig ugyanakkor jön (mondjuk ehhez hozzá tartozik, hogy a körzetben/útvonalon az elsők között vagyunk). Úgyhogy a futárral és a csomag kezeléséről csak jó tapasztalatom van. Ráadásul a GLS-nél van ugye FlexDelivery, amit egyszerűen lehet használni, akár 5 munkanappal is tolhatom a szállítási időt, de címet és adatokat is könnyű módosítani. Továbbá a szállítás napján 3 órás időablakot küldenek illetve a futár telefonszámát. Csomagot is adtam már fel a Csomagnet.hu-n keresztül a GLS-el, ott is minden flottul ment, futár hozta a címkét, ráragasztotta a csomagra és másnap már a címzettnél volt. Amivel kapcsolatban viszont van problémám, az az IT rendszer és az ügyfélszolgálat. Sajnos előfordul néha, hogy ha egyszerre több csomagot ad fel a feladó a részemre, csak az egyikről kapok e-mailt, és ha módosítani kellene a szállítási időn, akkor csak az egyik csomagét tudnám önállóan intézni. Ebből fakad a következő probléma, miszerint az ügyfélszolgálat eddig képtelen volt az ilyen csomagok szállítási időpontját módosítani. De egyébként ezt leszámítva elégedett vagyok, örülök, ha ők hozzák a csomagot. Fejlesztési javaslatnak még megemlíteném, hogy a bankkártyás utánvét lehetőségét ma már nem kéne nekik a feladóval kötött szerződéshez kötni, lehetne alap.



DPD:

relatív ritkán hoznak csomagot, kevés olyan általam igénybe vett webshop van, ahol ők szállítanak, pedig szerintem egy jó cég. Ugyanaz a futár van már itt is vagy 2 éve, nagyon jó arc ő is. A csomag eddig mindig ép és tiszta volt. Ami a legjobban tetszik, az az IT rendszerük. 1 órás időablak, és tértépen látom, hol jár a futár, és hány cím van még előttem. FlexDelivery itt is van, futár száma már reggel megvan (ha esetleg más jönne, nagyon hasznos). Bankkártyás fizetés eddig minden utánvétes csomaghoz elérhető volt, és szerencsére nincs papír alapú bizonylat sem. Csomagot gyakran adok fel velük a Csomagnet.hu-n keresztül, eddig minden flottul ment, másnap ott volt a csomag, címkét itt sem kellett nyomtatnom. Ügyfélszolgálat viszont itt is gyatra: egyszer nem kaptam előértesítőt valamiért, jelezni akartam a másnapi kézbesítést, mert nem volt otthon senki, de az ügyfélszolgálat a futárnak nem szólt, nekem kellet végül mondanom a srácnak telefonban. De ezt leszámítva eddig minden rendben volt.



Express One:

ők is relatív ritkán szállítanak nekem csomagot, de mostanában meg vagyok velük elégedve. Régebben, amikor még Trans o FLex néven működtek, volt probléma rendesen: gyakran késő csomag, pocsék nyomkövetés. Viszont ezek az utóbbi években eltűntek. A csomag mindig a feladást követő napon megérkezik, a nyomkövetés pedig zseniális: 2 órás időablak és mutatja, hogy a futár hányadik címen van éppen. Futár telefonszáma is szerepel a reggel kapott értesítőben. Futárautók jó állapotúak, futárok is rendesek. Csomag eddig mindig makulátlan állapotban volt. Náluk még csak címzett voltam, sosem adtam fel velük csomagot, így arról nem tudok véleményt mondani.



Sprinter:

ők szinte csak az EcoFamily-s rendeléseimet hozzák, évente néhányszor egyéb dolgokat is. Amióta gyakran hoznak csomagot, ugyanaz a futár van, aki egyébként szintén jó arc. Időablak itt is van, amit eddig mindig betartottak. Csomagok tiszták és épek (egyszer volt sérült jellegű csomag, de kiderült, ott a webshop hibázott). Futárautó is jó állapotban van, talán annyi, hogy a cég logója rajta lehetne. Technikailag nem a legmodernebb a cég, mert még papír alapon kell aláírni. Bankkártyás fizetés itt is van, és ha esetleg nem jó a terminál, a futár még érkezés előtt időben szól, ami nálam plusz pont. Csomagot velük sem adtam még fel, szóval arról véleményem nincs.



Foxpost:

velük általában csomagfeladást intézek, mivel falun lakom, ahol nincs értelem szerűen csomagautomata, és amúgy is egyszerűbb így a futár. Jó árakkal dolgoznak, illetve nagyon egyszerű a címiratkitöltő és a feladás művelete is. Csak kártyás fizetés van, ami szerintem nagyon jó, mert nem szórakoznak kp-vel az automatánál. Az automaták kezelőfelülete intuitív és magától értetődő, rekeszméretek közül is van választék, azok árkülönbözete is korrekt. Kültéri automaták még gyorsabbak lettek, és jobb konstrukció is. Szállítási idő nyilván függ az egyes helyek leterheltségétől, de két napnál többet nem vártam se én, se a címzettem. Ha én rendelek valamit, korrekt tájékoztatók jönnek a csomag állapotáról, ha esetleg utánvéttel kell fizetnem, a bankkártyás fizetés gyorsan lezajlik. Eddig összesen 1 negatívumot tapasztaltam. Utánvét nélküli csomagot adtam fel, mert eladtam valamit, és a vevő előre kifizette. Azonban amit e-mailt kapott, aszerint ha jól emlékszem 2000 Ft-ot kellett volna fizessen. Az ügyfélszolgálat szerint csak az e-mail volt téves, amit korrigáltak. De ezt leszámítva eddig minden flottul ment.


Royal Futár:

velük csak Edigtal-os rendelések szoktak jönni, de bár azokat se ők hoznák. Na ez az a futárszolgálat, akiről semmilyen pozitív véleményem nincsen. Legelőször 5 éve szállítottak ki nekem Edigital-tól csomagot, ami maga volt a kálvária. Egy hétfői napon rendeltem reggel, a webshop már délután átadta nekik a csomagot, amiért 8190 Forint utánvétet kellet volna fizetni. Kaptam is emailt, hogy másnap szállítják. Egész nap vártam a futárt, semmi. Másnap ugyanez. Ekkor látom a nyomkövetőn, hogy a csomagot a címzett átvette. Itt meglepődtem, ezért csütörtökön már rájuk telefonáltak, de nem volt túl segítőkész az ügyfélszolgálatos hölgy, viszont nagy nehezen megadta a futár számát, aki nyilván nem vette fel a telefont. Másnap sikerült elérnem, ő közölte, hogy legkorábban következő hét kedden jön, mert hát igazándiból nem esik útba a címem, és ő ezért az egy csomagért nem tesz meg oda-vissza összesen 30 kilométert, majd kinyomott. Kedden mondanom sem kell, hiába vártam a futárt, nem jött. Csütörtök 15 óra fele csörög a telefonom, hogy jön egy 5 percen belül (és csak azért, mert van egy másik csomag is a faluba), és pontos összeget készítsek (mert nincs váltópénze) vagy adjak borravalót. Megjött, majd a saját hátizsákjából vette elő a kicsit megtépázott csomagot, majd miután a kezébe adtam a pénzt, köszönés nélkül visszaült a kocsiba és padlógázzal elhajtott. Panaszt hiába tettem a cégnél, mert arra csak egy sablon „Elnézést kérünk” válasz érkezett, semmi kárpótlás. Viszont az Edigital-ban volt annyi, hogy adtak egy ingyen szállítás kupont a következő rendeléshez. Ezek után igyekeztem a rendeléseket Postára kérni, vagy ha Pesten jártam, akkor személyesen vettem át őket. Tavaly viszont rákényszerültem, hogy megint házhoz rendeljek, és pechemre megint ők lettek a szállítók (az Edigital nem csak velük van szerződve, de random a dolog, hogy éppen ki hozza a csomagot). Azóta asszem négyszer szállítottak, de semmi időablak, semmi futár elérhetőség. Ügyfélszolgálat nemhogy nem segítőkész, de még kicsit kioktató, bunkó is. Konkrétan legutóbb törvénycikket másolt ki az egyik kolléga, hogy miért nem köteles a Royal Hungária arra, hogy tájékoztató jellegű szállítási időt közöljön. Szerintem ez a futárszolgálatok legalja, ha lehetséges, kerülöm őket nagyon messziről. Technikailag ott tartanak, hogy papír alapon vezetik a nyomkövetést, és minden ilyent utólag, manuálisa rögzítenek a gépben. A futárnak PDA-ja nincsen, papírt tép ketté, és arra kell aláírást firkantani, egyik fele az övé, másik az enyém. Ha utánvéttel kellene rendelnem, bankkártyás utánvét fizetés természetesen nincsen 2021-ben.


Nagyjából ezek azok a futárok akik megfordulnak, nagyon ritkán évente egy-két kisebb futárcég is, mint a Kumi Futár vagy a Fáma futár. Velük alapvetően nincsen problémám, csak annyi, hogy utánvétes csomagokat nem lehet kártyával fizetni, ami szerintem nonszensz (már az is, hogy a webhop, akitől a csomag jön, sem lehet kártyával fizetni).



Ha nekem személyes tapasztalat alapján meg kéne neveznem a legjobb futárcéget, akkor az a GLS és a DPD lenne, a Sprinter és az Express One egyaránt a második hely, a magyar posta a harmadik. Royal futár pedig értelem szerűen a legutolsó hely, ha egyáltalán megérdemlik, hogy megemlítsem őket. Foxpost pedig maga kategóriájában a legjobb, bár nincs nagyon konkurense.

2021. aug. 24. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!