Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Szerintetek forduljak fogyaszt...

Kunyasz kérdése:

Szerintetek forduljak fogyasztóvédelemhez?

Figyelt kérdés
Röviden: Garanciális telefonomat a bolt javaslatára elküldtem a magyarországi szakszervízbe futárral. Ennek ideje 2014.06.27. A szakszervíz megállapította, hogy a telefon nem javítható ezért küldött egy dokumentumot ami a telefon cseréjére jogosít fel a vásárlási helyen, ezt a dokumentumot 2014.07.09-dikén küldte meg. Én aznap felhívtam az üzletet és ott azt mondták küldjem el a dokumentumot,vagy levásárolhatom vagy pedig küldenek egy ugyan olyan telefont. Azóta csak az igérgetés megy, és hogy majd ekkor, meg majd holnap küldjük stb. De semmi változás.

2014. aug. 8. 20:37
 1/2 anonim ***** válasza:
Nem ertem miert nem mesz be az üzletbe?A te penzedröl van szo,ez igy csalas!En odacsapnak az asztalra-gondolom nem 1000 forintrol van szo...
2014. aug. 9. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim válasza:

Csere esetén a fogyasztó ugyanolyan (fajtájú, típusú, méretű, színű, stb.) terméket jogosult kapni, mint amilyen az eredeti volt. Ha a kereskedő ehelyett egy másik (nem ugyanolyan) terméket ajánl fel, a fogyasztó elfogadhatja, de erre a jogszabályok alapján nem köteles. Tehát más típusú készüléket nem köteles elfogadni.


Ha a kereskedő sem a javításnak, sem a cserének nem tud eleget tenni, (mint jelen esetben), úgy megilleti Önt az a jog is, hogy elálljon a szerződéstől. Ez esetben a kereskedőnek vissza kell fizetnie a vételár egészét. Azt, hogy Ön ebbõl a pénzből megvesz-e a kereskedő kínálatából választva egy másik készüléket, saját maga döntheti el.


Amennyiben a szavatossági jogok gyakorlásában nem tudnak megegyezésre jutni, úgy békéltető testületek előtti eljárásban van mód a vita rendezésére. Erről bővebben itt olvashat: www.bekeltet.hu


Javasoljuk, hogy szólítsa fel még egyszer a kereskedőt a csere teljesítésére, mivel törekednie kell arra, hogy az Ön kifogását 15 napon belül rendezze, ha ez idő alatt sem javítani, sem cserélni nem tud, akkor csak a vételár visszafizetésével tudja az ügyet megoldani.


Tájékoztatjuk azonban, hogy ez 15 nap nem jogvesztő határidő, ha a kereskedő bebizonyítja, hogy úgy járt el, ahogy az adott helyzetben elvárható, tehát mindent megtett a kifogás elintézése érdekében, úgy a szavatossági kérelem rendezése indokoltan elhúzódhat.


Üdvözlettel: NFH Fórum admin1

[link]

2014. aug. 11. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!