Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Mennyi ideig tarthat a garanci...

Mennyi ideig tarthat a garanciális javítás?

Figyelt kérdés

Sziasztok,


Van egy garanciás táblagépem. Meghibásodott, múlt hónapban le is adtam a jótállási jegyen feltüntetett helyen. Az átvételkor 3 hetes várható javítási határidőt írtak az átvételi papírra. A 3 hét letelt, azonban még híre sincs a tabletnek. Felhívtam őket, kiderült, hogy ahol leadtam, az csak egy átvevőpont, a szerviz máshol van és még el sem küldték a szervizbe a tabletet! Az lenne a kérdésem, hogy mennyi idő után mondhatom azt, hogy nem vagyok hajlandó tovább várni és azonnali cserét kérek? Törvény szerint meddig „ülhetnek” a javítandó készüléken?

Köszönöm előre is!



2014. nov. 24. 15:22
 1/2 anonim válasza:
100%

A jogszabály szerint a kijavítást megfelelő határidőn belül kell elvégezni. Azt, hogy mi minősül az adott helyzetben megfelelő határidőnek, számos tényező – így például a termék tulajdonságai, a hiba jellege, a hiba gyors orvosolásához fűződő fogyasztói érdek – befolyásolhatja.


Minden esetben törekednie kell arra a kereskedőnek (illetve megbízottjának, a szerviznek), hogy a kijavítás tizenöt napon belül megtörténjen. A kereskedőnek / szerviznek nem kötelessége a javítás idejére cserekészüléket biztosítani. Nem létezik azonban olyan jogszabályi rendelkezés, amely kimondaná, hogy a javítási határidő túllépése esetén hány nap múltán lesz jogosult áttérni egy másik szavatossági igényre a fogyasztó.


Ezért azt javasoljuk, hogy írásban szólítsa fel a kereskedőt (szervizt) a javítás Ön által megadott határidőn (pár nap) belüli elvégzésére. Hívja fel a figyelmét arra, hogy amennyiben a javítás ezen határidőn belül nem készül el, Ön úgy tekinti, hogy a termék nem javítható, és kérni fogja a termék cseréjét.


Tájékoztatjuk továbbá, hogy amennyiben az üzlet/szerviz kicserélési/kijavítási kötelezettségének nyilvánvalóan nem tesz eleget (indokolatlanul és/vagy jelentősen túllépi a javítási/kicserélési határidőt), illetve ha például a minőségi kifogásáról a kereskedő nem vett fel jegyzőkönyvet, bejelentéssel élhet a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségen.


Amennyiben a fentiek nem vezetnek eredményre, jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz, vagy békéltető testülethez kell fordulnia. A békéltető testületi út választását az eljárás gyorsasága, egyszerűsége, valamint költségkímélő jellege indokolhatja.


Üdvözlettel: NFH Fórum admin1

[link]

2014. nov. 25. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Köszönöm!
2014. nov. 26. 08:57

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!