Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Titeket nem zavarnak az ilyen...

Titeket nem zavarnak az ilyen segíthetek gyerekek?

Figyelt kérdés
Amikor nézed kényelmesen a termékeket,azok kéretlenül odajönnek a segíthetek dumájukkal,nem elég,hogy nem hagyják nyugodtan szétnézni az embert,de még el is várják,hogy siessél.Veletek nem volt ilyen?
2015. febr. 25. 21:33
 1/5 anonim ***** válasza:
de
2015. febr. 25. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Engem is zavar, de csak udvariasan közlöm, ha lesz kérdésem, megkeresem és akkor beszélgetünk. Tudom, hogy nem azért csinálja, mert erre izgul fel, hanem mert valami főnök kitalálta, hogy a vevő szereti, ha ugrálnak körülötte, kérdezgetik és ott vannak a seg... sarkában. Nekem nem jön be a dolog, de szoktam látni, hogy mások jól elbeszélgetnek Segíthetek Bálinttal :)
2015. febr. 25. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Nem hiszem,hogy a tulaj miatt csinálják.Néha úgy viselkednek a pénztárosok,mintha övék lenne a bolt.A tulajdonos vágja,hogy ilyen segíthetek dumával,csak elűzi a vásárlókat(már ha van egy kis marketingérzéke).Ezek a mitugrászok azért csinálják,mert fölöslegesnek érzik magukat és így próbálnak gerillamarketinget lenyomni a torkán a fogyasztónak,hibáson,mert pont emiatt szokott elmaradni a vétel.Vagy,ha megtetszik valami,akkor nem megy vissza a leendő vevő,inkább megy olyan helyre,ahol nem segíthetekeznek.Az más,ha konkrétan ránézel az eladóra és látja rajtad,hogy szeretnél valamit tőle kérdezni.De amikor megzavarnak a nézelődésbe,az olyan űzd el a vevőt feelinget ad.Ráadásul ezzel a segíthetek dumával,pont a még egy forintot nem költő fogysztónak eltereli a figyelmét a termékről.Ha bemegyek egy boltba,nem az eladóért megyek,főleg nem az ilyen segíthetekes komolytalan macskajancsikért.Hanem a termékért.Ez egy íratlan szabály,amit be kéne tartani.Persze az arabok ezt profi módon átszabták és úgy telebeszélik a vevő(vagy akár idegen sétáló)fejét,hogy előbb utóbb venni fogsz.Csak ezt a segítheteket ne.

Valahogy a My friend-ezést nem sikerült a magyar bolti kisegítőknek lefordítani megfelelően.Az érzéketlen segítheteknél az is jobb,ha kussba van.Azért tudtak teret nyerni a webshopok.Úgy,hogy az ember inkább fel se próbálja,csak ne kelljen ezekkel a kellemetlenkedő pancserokkal diskurálnia sajnos.

2015. febr. 25. 22:25
 4/5 anonim ***** válasza:
A kereskedelemben alapkövetelmény, hogy ha egy vevő tanácstalan, akkor felajánlják neki a segítséget. Ehhez az is kell, hogy az eladó tudjon felvilágosítást adni a termékek tulajdonságairól, a választék különbözőségéről. De siettetni nem siettetheti a vevőt. Sőt, ha nem vásárol semmit, akkor sem szólhat semmit.
2015. febr. 26. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 2xSü ***** válasza:

Nekem furcsa, ha valakiben egy „segíthetek” kérdés ilyen mély ellenszenvet vált ki. Sokféle vevő van, van, aki valóban segítségre szorulna, és van, aki valamilyen okból mégsem kér segítséget. Igen, az eladónak valóban érdeke, hogy segítsen, de a vevőnek is érdeke, hogy az eladó segítőkész legyen. A legtöbb ember örül, ha az eladó segítőkész, foglalkozik a vevővel, kezdeményezi a kommunikációt. Sajnos sokszor ennek pont az ellenkezője szokott megtörténni, hogy az eladó nincs szem előtt, úgy kell levadászni valahonnan, magasból tesz arra, hogy ki van a boltban, mennyi ideje bolyong a polcok között.


Nagyon egyszerű. Fogd fel a kérdést annak, ami, és válaszolj ennek megfelelően. Ha megvan a termék, megvan minden információ, csak gondolkozol, latolgatod, hogy ezt vagy azt válaszd, akkor nyugodtan mond azt, hogy „Köszönöm, csak nézelődni szeretnék” vagy „Köszönöm, nincs szükségem segítségre.”. De te is jól jársz, hogy ha már az eladó ott van, mond el mit szeretnél, mire vagy kíváncsi. Sokszor volt, hogy hezitáltam két termék között, jött az eladó, megkérdezte, hogy miben segíthet, elmondtam neki, hogy mit szeretnék, mik a szempontjaim, és az eladó ajánlott valami olyat, ami ugyan nem jutott eszembe, de a céljaimnak megfelelőbb volt, vagy éppenséggel előhozott egy olyan terméket, ami ugyan nem volt kirakva, de én meg pont azt kerestem.


Ez nem siettetés, ha te annak látod, akkor az a te érzelmeid kivetítése. Miért siettetne az eladó? Attól nem lesz kevesebb a hátralévő munkaórája. A kérdés feltétele számára energia, oda kell menni, meg kell kérdezni. Ha valóban csak a munkaidő végét várná, akkor beülne a pult mögé, vagy leülne valahova, és kivárná, míg letelik a munkaidő, és semmiféle figyelmet nem fordítana önként egyetlen vásárlóra sem.


> Persze az arabok ezt profi módon átszabták és úgy telebeszélik a vevő(vagy akár idegen sétáló)fejét,hogy előbb utóbb venni fogsz.


Ez meg pusztán tudatosság kérdése. Az ember úgy menjen el vásárolni, hogy tudja, hogy mit akar, milyen elvárásai vannak megvásárolni kívánt a termékkel kapcsolatban, tudja, hogy mennyit áldoz rá. Ha ez megvan, akkor immunis a rádumálásra. Az eladó nem ismeri a te elvárásaidat – pont ezért kell ezeket neki elmondani –, így szerintem érhető, ha alternatívákat ajánl fel, és jól is teszi, hiszen lehet, hogy valóban valós alternatívák ezek. Ha nem, akkor megköszönöd a segítségét, és kész. Azt, hogy mit vásárolsz meg, azt te döntöd el, így aligha jogos ezért mást hibáztatni.


> Az érzéketlen segítheteknél az is jobb,ha kussba van.Azért tudtak teret nyerni a webshopok.Úgy,hogy az ember inkább fel se próbálja,csak ne kelljen ezekkel a kellemetlenkedő pancserokkal diskurálnia sajnos.


Én ezt elég elszomorítónak tartom. Ez azt mutatja, hogy nem tudunk idegenekkel ésszerűen, előzékenyen kommunikálni, hogy mindenkiről automatikusan a legrosszabb szándékot feltételezzük?

2015. febr. 26. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!