Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Mit kell megcsinálnom ahhoz...

Mit kell megcsinálnom ahhoz hogy pilóta legyek?

Figyelt kérdés

1.:A CAE-en gondolkoztam hogy majd ott tanulnék érettségi után.

2.:Elmegyek tökölre vagy valamelyik itthoni pilóta iskolába érettségi után és ott kiképeztetem magam.

Melyiket ajánlanátok?



2015. márc. 23. 18:32
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
Ha hobbi szint,akkor tanfolyam,ha meló (nagygép) akkor nyíregyháza suli.
2015. márc. 23. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:
de nyíregyháza szar nem ad csak egy CPL-t és ha nagy gépeken szeretnék repülni akkor még kell egy ATPL
2015. márc. 23. 20:07
 3/21 anonim válasza:
egyet értek veled a Nyíregyházi képzés sz@r hát ha a CAEbe mész akkor ott elvileg van Bachelor program de nem biztos ha tökölre vagy valamelyik itthoni pilóta sulit választod akkor ugyan azt kapod mint a CAEbe csak nem kapsz felsőfokú végzettséget
2015. márc. 23. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:

Honnan tudjátok, hogy Nyíregyházán sz@r a képzés? Tanultatok ott? Jaaa, hogy titeket fel se vennének :D


(Nyíregyházán legalább van pszichológiai felvételi, nem úgy, mint a Lufthansánál....)

2015. márc. 29. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim válasza:

Nyíregyházán is 98% fizetősön volt, mostantól ha jól tudom két éve nincs is állami vonal. Zsebből megy az egész képzés. Idegennyelv, angol felsőfokon kell, szakmai bővítettel, mellé a német lehet pluszt ad. Régóta hobbim a repülés, jövőre kezdeném el iskola mellett. Idővel az utasszállító lenne a cél, de anyagilag nem kevés tőke. Ha minden jól megy kb. 28-30 éves koromra sikerülhet. Diploma pluszt nyomhat még lantba, főleg ha műszaki irányú. Nem hinném, minden sikeres magyar pilóta, aki a Malévtól például elment mindannyian Nyíregyházán végeztek. Nem szidom az ottani képzést, hisz nem ismerem, viszont nem jössz olcsóbban ki, sőt még ha nem helyi lakos vagy plusz pénzbe kerülne a lakhatás is...

IELTS mindenféleképpen kelleni fog az angolhoz...

2015. máj. 7. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező! Hogy nem tudsz utánanézni a dolgoknak...


1. Nyíregyházán is lehet szerezni frozen ATPL-t [link]


Nézd meg a lap alját!


(A Tréner Kft. végzi a hallgatók gyakorlati képzését: [link] )


2. Az ATPL 1500 óra, ebből 500 óra nagygépen. Egyik repülőiskolánál sem tudod ezt letenni. Mindenki legfeljebb 140-200 órával küld el a légitársasághoz, nem többel. Sőt, van


3. Honnan tudod, hogy minden légitársaságnál van pszichológiai felvételi? Hány légitársasághoz felvételiztél? A Ryanairnél van pszich. felvételi? Vagy a Wizz-nél? Elárulom: egyiknél sincs. ATPL elméleti teszt, felvételi elbeszélgetés van, meg szimulátor-vizsga. (És ne olyat képzelj el, hogy hozzák a laptopot, és elindítják az FSX-et, hanem kőkeményen műszerrepülési feladatokat kell megoldanod.) A Lufthansánál is csak ún. pszichomotoros képességvizsgálat van (tehát hogy tudsz-e koncentrálni, jó-e a monotóniatűrésed), személyiség-teszt nincs! (Ha lett volna, akkor a 9525-ös járat utasai még mindig élnének.)


4. A CAE, CTC, stb. képzések jó része MPL képzés. Itt olvashatsz róla: [link]


- Valódi repülőn csak 85 órát repülsz, ebből

- 75 órát repülsz egymotoroson (Nyíregyházán 120 órát...)

- 5 órát repülsz kétmotoroson (Nyíregyházán 20 órát...)

- 5 órát repülsz Zlin-242-esen (Nyíregyházán 40 órát repülsz Zlinen)

- A core-ban az a "5 hours of training in a Flight Navigation Procedures Trainer (FNPTI)" az szimulátort jelent, és az nem számít.


- A többi fázis csak szimulátort jelent. Nyíregyházán mindössze 55 óra a szimulátor, 140 óra valódi repülőgépen van.


A legszebb, hogy nem kapsz kisgépes szakszót, tehát olyan nincs, hogy elviszed a családot egy Cessnával a Balaton körül, hiába repülsz Airbuson. Az meg azért elég égő.


5. Az európai pilótaszövetségnek (ECA) ez a véleménye az MPL képzésről: [link]


A legjobb az, hogy szerintük nem biztonságos, és hogy MPL-esként esélyed nincs arra, hogy kapitány legyél valaha is.


6. Nyíregyházára minden évben 10-12-szeres túljelentkezés volt. Az, hogy a haverod nem jutott be, attól még nem biztos, hogy szar... főleg úgy, hogy a Wizz Air képzési vezetője, aki 23 600 órát repült nagygépen (B747-esen is), is Nyíregyházán végzett: [link]

2015. máj. 12. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 A kérdező kommentje:
Akkor CAE mert ott egy légitársasághoz képeznek. Köszönöm
2015. máj. 12. 18:36
 8/21 anonim ***** válasza:

Elolvastad a 4-es és 5-ös pontot?

- Csak MPL-t kapsz, tehát jóeséllyel soha nem leszel kapitány

- Nem fogsz tudni kisgépen repülni


De: van 100 500 angol fontod rá?

[link]


Nézd meg a "Finance & Features - Summary" részt. A mai font-árfolyam 426 forint. Tehát a képzés költsége 42 813 000, azaz negyvenkétmillió-nyolcszáztizenháromezer forint.


Ha kiválasztanak, 5100 fontos foglalót is kell fizetned, ami 2 172 600 forint.


És a szállásod/ellátásod nincs benne az árban. Szállás 500 font havonta (egyszobás lakás valahol a környéken, vagy társbérlet), enni-inni szintén 500 font (egy pilóta ne egyen teszkós zöldbabot minden nap)


Az MPL képzés 18 hónapig tart: [link]


" taking about 18 months to achieve licence issue" -tehát 18 hónapig még 1000 fontot kell virítanod (a képzés olyan intenzív, hogy nem tudsz mellette éjszaka dolgozni a helyi mekiben. Komolyan is veszik, ha nem pihened ki magad, előfordulhat, hogy letiltanak, akkor meg bukod az egészet.)


Egy szó, mint száz: ez 18 ezer font kapásból.


Ezek összesen: 100 500 + 5 100 + 18 000 = 123 600 font. 426-os font árfolyammal 52 653 600 forint. Szerinted egy magyar 18 évesnek mikor ad egy angol bank mindenféle háttér és hitelfedezet nélkül ennyi hitelt? :)


Mert közkeletű tévedés, hogy a légitársaságok, mint valami nagy mecénások kifizetik a képzésedet, amit majd 5 évi ott repüléssel törlesztesz. Ez nem igaz, a bankok fizetik ki a képzést, amit az összes repülőiskola jelentősen túláraz (hiszen egy ATPL elméleti tanfolyamért, 90 óra repülésért meg 160 óra szimulátorozásért elég sok az az 52 millió...) egy ATPL elmélet 600 ezer forint, 90 óra repülés 4 millió körül van, 160 óra szimulátorozás meg 7-8 millió. Összesen max. 12-13 millió a képzés, és ehhez képest kifizettetnek veled 42 milliót. Nekik ez jó üzlet...


A garantált munka meg nem azt jelenti, hogy te a légitársaság alkalmazottja leszel az első naptól, hanem amikor végzel, soronkívül bemehetsz felvételizni.


Vagy ha van ennyi pénzed, akkor nem szóltam... arra költöd, amire akarod :D

2015. máj. 13. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 A kérdező kommentje:
ATPL,Type rating és első tiszt vagyok a felvételi után nem tudom ki találta ki ezt a marhaságot hogy nem lehet Kaptiány
2015. máj. 13. 22:03
 10/21 anonim ***** válasza:

NINCS ATPL, MPL van a felvételi után, az ATPL-ből csak az ELMÉLETET kapod meg. A gyakorlatot nem, az ATPL gyakorlati az 1500 óra repült idő, legalább.


Ezt a "marhaságot" az 5-ös pontban lévő linken olvashattad. Ha elkerülte volna a figyelmed, bemásolom megint: [link]


"MPL is a pure co-pilot licence. Training programs of most airlines in the past have selected and trained their candidates towards captaincy. Contrary to that, current MPL programs do not reflect the natural career path of an airline pilot, nor do they provide the necessary tools for an evolution towards it. There is no route plan for MPL pilots to prepare them for the left seat in the cockpit. There is also no proof of capability for a MPL licence holder to upgrade to captaincy and so far no MPL trainee has graduated to Captain."


2007 óta éve képeznek MPL pilótát. 8 év alatt senkit nem képeztek továbbb kapitánnyá.


Ja, ezt az ECA, az European Cockpit Association, az európai nagyépes pilóták szövetsége állítja.

2015. máj. 14. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!