Mitől lehet ez?
általában a fényképezőgépek kicsit más képarányú képeket csinálnak, mint amiket a fotólaborok tudnak nyomtatni. ilyenkor vagy vágnak a képből egy kicsit (fill in), vagy csíkot hagynak a kép szélén (fit in) - amit levághatsz, vagy ha megkéred őket, akkor levágják nekeed.
általában a rendelés leadásakor tudod megadni, hogy milyen módon kezeljék az aránykülönbséget. ha pedig extrém módon eltérnek a képarányaid a nyomtató/laborgép papír arányaitól (pl. nagyon szélesvásznú, mint a 16:9, vagy panoráma képek), akkor jóval többet kell vágniuk belőle, hogy elférjen a papíron - mondjuk ilyenkor jobb helyen rákérdeznek, ha hagysz elérhetőséget, vagy az ilyen képeket nem csinálják meg és akkor kérdeznek rá, amikor mész a képekért . persze ha nem manuális laborba vitted, ahol egyesével emberek dolgozzák fel az összes képet, hanem valami költséghatékony tömeglaborba, akkor nem olyan meglepő, hogy nem foglalkoztak az egyedi problémákkal.
ha nem a fent leírt mértékben/okból vágták a képeket, akkor az elég furcsa és szokatlan.
mindenképpen célszerű rögtön az átvételkor megnézni és ellenőrizni a papírképeket, hogy még a fizetés előtt reklamálni tudj, ha valami nem stimmel. általában ilyenkor a problémás képeket (ha kell, akkor mindet) újra megcsinálják jól és természetesen ilyenkor ők bukják be a selejtet, vagy megállapodtok róla, hogy milyen mértékben osztoztok a költségeken és a felelősségen, ha abból adódik, hogy te nem jelezted időben és megfelelően.
utólag viszont már nincs sok jogalapod reklamálni, hiszen átvetted, elfogadtad és kifizetted, a pénztártól való távozás után meg sehol nem fogadnak el reklamációt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!