Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Mit tudok csinálni, ha rám...

Mit tudok csinálni, ha rám soznak egy használhatatlan dolgot. Vissza adni az árát nem akarják, én csináltassam meg . Azt kifizetik. De én nem ezt vettem meg . Nincs más megoldás?

Figyelt kérdés
2016. szept. 6. 14:04
 1/2 2*Sü ***** válasza:
Jó lenne tudni, hogy miről van szó, hol vetted (bolt, magyar webshop, aukciós oldal, ebay, stb…), milyen formában (online, bementél a boltba, megvetted egy idegentől, haverodtól).
2016. szept. 6. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 2*Sü ***** válasza:

Sajnálatos módon eléggé lassú a reakcióidőd. A privát üzenetedből az derült ki, hogy használtan vásároltad. De az nem, hogy mondjuk egy aukciós oldalon (Vatera, stb…), vagy mondjuk apróhirdetésen, privát ügyletként. Ez fontos kérdés lehet, hiszen néhány aukciós oldal előír kötelezően vállalandó garanciát, vagy ha nem is ír elő minimális garanciaidőt, kötelezi az eladót, hogy nyilatkozzon arról, hogy mennyi időt vállal be (nincs garancia, 1 hét, 1 hónap, stb…). És pont ezért sajnálatos a lassú reakció, mert jellemzően használt termékeknél ez néhány hétnél több nem szokott lenni, tehát ha volt is ilyen garancia, jó eséllyel lecsúsztál róla. De mindenesetre ilyenkor az eredeti hirdetést érdemes megnézni, illetve azt, hogy az adott aukciós oldal mit ír, mi a teendő, ha a megkapott áru működésképtelen, vagy bármiben is eltér a hirdetéstől.


Azt is írtad, hogy házhoz szállítással kaptad meg a terméket. Ez önmagában nem jelent semmit, privát ügylet esetén is lehet postázni valakinek csomagot.


Ugye az a gond, hogy nehéz bizonyítani, hogy a termék hol hibásodott meg. Lehet, hogy az eladónál évekkel ezelőtt, és ő átvert. De lehet, hogy az eladó a legutóbb az adott terméket még működni látta, és jóhiszeműen hirdette meg működőképesnek, viszont már nála meghibásodott. Lehet, hogy nálad hibásodott meg még az üzembe helyezés előtt, vagy pont közben. Lehet, hogy a kiszállítás során sérült meg, vagy akkor adta meg magát egy alkatrész, ami megint csak nehezen bizonyítható, hogy ez a szállító hibájából történt, vagy attól függetlenül, annak minden odafigyelése ellenére.


Ugye a használt termék esetén egy aukciós oldalon megadott garancia pont arra jó, hogy ezt ne kelljen bizonyítgatni. Ha te működésképtelen állapotban küldöd vissza a terméket, annak láthatóan nincs külső sérülése, akkor az eladó köteles az árát visszaadni, vagy ha ő nem, az akciód oldal esetleg megteszi ezt, és lerendezi a dolgot az eladóval. De magánügyletben, vagy garancia megadása nélkül vásárolt használt terméknél ez az eset benne van a pakliban, ahogy nem tudod, hogy a termék még 1 évig, vagy 3 évig fog működni, ugyanúgy bizonytalan, hogy 1 hónapig, 1 óráig, vagy 1 másodpercig lesz-e még működőképes. Az alacsonyabb árat mással fizeted meg, a rövidebb várható élettartammal, illetve ezzel a rizikófaktorral.


Garancia hiányában ha hitelt érdemlően tudod bizonyítani, hogy a terméket eleve hibás állapotban vetted át, akkor lehet próbálkozni jogi úttal, de ilyen hiteles bizonyítékod aligha lesz. Ilyenkor el kell könyvelni, hogy ezzel az üzlettel éppen te jártál rosszul.


~ ~ ~


És akkor egy metatéma. Nem jó, ha egy nyilvánosan feltett kérdés válaszában található nyilvános visszakérdezésre privátban válaszolsz. Az oldal lényege pont az, hogy ha valakinek van problémája, akkor nem feltétlenül kell feltenni a kérdést neki is, hanem látja a válaszokat, mások problémájából is tud tanulni. Mondjuk ha valaki olvasta a kérdésedet, és hasonló cipőben jár, akkor lehet várja a fejleményeket. Vagy lehet, hogy most nem érinti a probléma, de olvassa a kérdést, és egy év múlva lesz neki hasznos, amit itt leírva lát. Ha privátba megy át a kérdés kitárgyalása, az emiatt nem jó, nem fair. És én – meg ahogy sokan ezen az oldalon – elvből nem adok privát kérdésre, privát részletre privát választ.


Érdemes ilyenkor a viszontválaszt nyilvánosan megírni, ide a kérdés alá. Lehet, hogy az, akivel eddig társalogtál ezt nem látja, de lehet, hogy olyan ember meg látja, aki éppen tud válaszolni. Mondjuk valaki tud választ adni, míg lehet, hogy én két hétig nyaralok és nem vagyok gépközelben. Tehát neked is jó, ha nem privátban folytatod a társalgást. Azt persze meg lehet tenni, hogy annak, akivel eddig társalogtál, küldesz egy levelet, hogy válaszoltál a kérdés alatt, és szívesen vennéd, ha válaszolna, fel lehet hívni a kérdésre újra a figyelmet. De a konkrét, kérdést érintő részleteket ne ebben a levélben írd meg.


Egyetlen eset van, amikor a kérdés privátban való folytatása indokolt, mikor kényes, a beazonosításodra alkalmas, vagy más szempontból nyilvánosan meg nem osztandó adatokat kell hozzá közölni. Jelen esetben ilyen nem történt, ezért is bátorkodtam a privát válaszod lényegi tartalmát kvázi beidézni ide.

2016. szept. 17. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!